
Ψηφιακό Πελατολόγιο σε κάθε συνεργείο: Ποιος θα βγει κερδισμένος;
Από 1η Ιουλίου τα συνεργεία υποχρεούνται να καταγράφουν κάθε τεχνική εργασία.
Στόχος της ελληνικής κυβέρνησης η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Αντιδρούν & απεργούν οι επαγγελματίες του χώρου, λένε πως δεν έχουν τα μέσα να συμμορφωθούν σε τόσο μικρό διάστημα.
«Φωνές» για τυχόν καθυστερήσεις σε εξυπηρέτηση ή επιβάρυνση του καταναλωτή που θα αναγκαστεί να πάει στα εξουσιοδοτημένα.
Από 1η Ιουλίου τα συνεργεία υποχρεούνται να καταγράφουν κάθε τεχνική εργασία
Σε αναβρασμό βρίσκεται ο κόσμος της αυτοκίνησης, με αφορμή την απόφαση καθιέρωσης του Ψηφιακού Πελατολογίου. Τι σημαίνει αυτό; Πως από την 1η προβλέπεται η υποχρεωτική καταγραφή κάθε τεχνικής εργασίας, ανεξαρτήτως έκτασης ή διάρκειας, μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας. Κάθε είσοδος οχήματος σε συνεργείο, ακόμη και για ολιγόλεπτες παρεμβάσεις, θα πρέπει να δηλώνεται ηλεκτρονικά, με τα δεδομένα να διαβιβάζονται αυτόματα στη φορολογική διοίκηση. Η υποχρέωση καλύπτει το σύνολο των συνεργείων, χωρίς εξαιρέσεις ή πρόβλεψη μεταβατικής περιόδου.
Στόχος της ελληνικής κυβέρνησης η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής
Η εφαρμογή της συγκεκριμένης νομοθετικής ρύθμισης στόχο έχει την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε ορισμένους τομείς η φοροδιαφυγή αγγίζει το 70%, με τις επιχειρήσεις να αποκρύπτουν συστηματικά τα πραγματικά τους έσοδα από την εφορία.
Αντιδρούν & απεργούν οι επαγγελματίες του χώρου, λένε πως δεν έχουν τα μέσα να συμμορφωθούν σε τόσο μικρό διάστημα
Η άμεση εφαρμογή του εν λόγω μέτρου έχει φέρει έντονες αντιδράσεις από τους επαγγελματίες του χώρου που κάνουν λόγο για αιφνιδιαστική «ψηφιακή ασφυξία». Όπως υποστηρίζουν πολλές μικρές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν τις υποδομές, το προσωπικό ή την τεχνική κατάρτιση για την άμεση συμμόρφωση.
Εδώ και μέρες, λοιπόν, έχει ξεκινήσει απεργιακός κλοιός. Ο οποίος αναπόφευκτα επηρεάζει όλους τους οδηγούς.
«Φωνές» για τυχόν καθυστερήσεις σε εξυπηρέτηση ή επιβάρυνση του καταναλωτή που θα αναγκαστεί να πάει στα εξουσιοδοτημένα
Σε μία περίοδο η οποία είναι πολύ «φορτωμένη» με αυξημένη ζήτηση λόγω καλοκαιρινών διακοπών, οι επαγγελματίες δηλώνουν πως πρόκειται για ένα μέτρο με υπερβολική γραφειοκρατική επιβάρυνση. Κι επειδή μιλάμε για «καυτή» περίοδο υπάρχουν φόβοι για μεγάλη ταλαιπωρία, καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πολιτών και επιπτώσεις στην εύρυθμη λειτουργία των συνεργείων.
Επίσης, υπάρχει και μία άλλη άποψη. Ένα τέτοιο μέτρο, ίσως αναγκάσει περισσότερο κόσμο να στραφεί στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Σε αυτά δεν υπάρχει το ζήτημα της «ψηφιακής συμμόρφωσης». Αυτό που υπάρχει είναι το ζήτημα του… κόστους. Οι οδηγοί θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα, με όποια περαιτέρω θέματα αναδύονται ως προς την ποιότητα υπηρεσιών σε κάθε χώρο εργασίας.
Ποιος θα βγει κερδισμένος από το άτυπο αυτό «μπρα ντε φερ»; Ο χρόνος θα δείξει…