Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Πώς δουλεύει η τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού (CVVD) της Hyundai;

Πώς δουλεύει η τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού (CVVD) της Hyundai;

20/2/2024

Η νέα γενιά των κινητήρων της Hyundai διαθέτει την συγκεκριμένη καινοτόμο τεχνολογία. Το σύστημα μεταβλητού χρονισμού CVVD είναι το «μέσο» των Κορεατών με το οποίο θέλουν να πετύχουν μέγιστη απόδοση με το λιγότερο δυνατόν καύσιμο.

Αξιζει να μαθετε

Η παγκόσμια πρωτιά της Hyundai με τον πρώτο ever κινητήρα συνεχώς μεταβαλλόμενης διάρκειας βύθισης των βαλβίδων

Την ξέραμε ως μία μάρκα που φτιάχνει αυτοκίνητα «σκυλιά του πολέμου». Τα τελευταία χρόνια η Hyundai προβάλλει κι ένα διαφορετικό προφίλ, με νέες τεχνολογίες που προκύπτουν από την τεχνογνωσία από το WRC. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο πρώτος στην ιστορία της αυτοκίνησης κινητήρας με τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενης διάρκειας βύθισης των βαλβίδων. Το συγκεκριμένο σύστημα ονομάζεται CVVD (Continuously Variable Valve Duration) και σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα μάθουμε πώς λειτουργεί, τι το κάνει διαφορετικό από τα υπόλοιπα συστήματα μεταβλητού χρονισμού και ποια είναι τα οφέλη του. 

Πώς δουλεύει μεταβλητός χρονισμός CVVD;

Μιλώντας για τις βαλβίδες τονίσαμε το εξής: ενώ οι στροφές λειτουργίας και το φορτίο του κινητήρα αυξάνονται, ο χρόνος που οι βαλβίδες παραμένουν ανοιχτές ελαττώνεται, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για την πλήρωση-εκκένωση του θαλάμου καύσης.
 
Έτσι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν στην εφαρμογή συστημάτων μεταβλητού χρονισμού στους κινητήρες, είτε μεταβάλλοντας τον χρόνο που οι βαλβίδες παραμένουν ανοιχτές, είτε τροποποιώντας το βύθισμα τους. Βέβαια, στα μέχρι σήμερα συστήματα μεταβλητού χρονισμού, η χρονική στιγμή του ανοίγματος μίας βαλβίδας είναι άμεσα συνδεδεμένη με την χρονική στιγμή του κλεισίματος. Έτσι, δεν ήταν εφικτό να μεταβληθεί αποκλειστικά ο χρόνος του ανοίγματος ή αποκλειστικά ο χρόνος του κλεισίματος της βαλβίδας εισαγωγής ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Οι μηχανικοί της Hyundai, γνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα που θα προσέφερε αυτή η δυνατότητα, εργάστηκαν σκληρά, κατέθεσαν κάποιες ευρεσιτεχνίες στο παρελθόν (2011 και 2015) και σήμερα είναι σε θέση να προσφέρουν αυτή την καινοτομία σε κινητήρες μαζικής παραγωγής.
 
Έχοντας πλέον τον απόλυτο έλεγχο της κίνησης των βαλβίδων, ο κινητήρας προσαρμόζεται με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στον τρόπο οδήγησης. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και μειωμένων στροφών λειτουργίας, οι βαλβίδες ανοίγουν στη φάση της εισαγωγής και παραμένουν ανοιχτές μέχρι το έμβολο να διανύσει τη μισή διαδρομή στη φάση της συμπίεσης. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η αντίσταση που δέχεται το πιστόνι κατευθυνόμενο προς το Ανω Νεκρό Σημείο, με θετικές συνέπειες για την οικονομία καυσίμου.

Από την άλλη πλευρά, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν ακαριαία μετά την ολοκλήρωση της φάσης εισαγωγής. Έτσι, κατά τη συμπίεση του μείγματος μεγιστοποιείται ο όγκος του εισερχόμενου αέρα στον θάλαμο καύσης και αυξάνεται η αποδοτικότητα του κινητήρα. Σύμφωνα με τη Hyundai, στην πρώτη περίπτωση παρατηρείται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 5%, στη δεύτερη περίπτωση αύξηση της απόδοσης κατά 4%, ενώ συνολικά η τεχνολογία CVVD ελαττώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 12%.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε