Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Πώς δουλεύει το ηλεκτρικό Lexus 300e με το χειροκίνητο κιβώτιο;

Πώς δουλεύει το ηλεκτρικό Lexus 300e με το χειροκίνητο κιβώτιο;

16/1/2024

- Το μηχανικό κιβώτιο του GR86 έχει μπει στο πρωτότυπο ηλεκτρικό Lexus UX 300e
- Υπάρχει πλήκτρο «engine start» που αλλάζει από αυτόματο σε 6άρι χειροκίνητο & πεντάλ συμπλέκτη
- Έχουν μπει αισθητήρες για να καταλαβαίνει & να στέλνει στον ηλεκτροκινητήρα όση ροπή χρειάζεται
- Μπαίνει ψεύτικος ήχος από Golf GTi & χαρτογράφηση 1.400άρη θερμικού κινητήρα

Το μηχανικό κιβώτιο του GR86 έχει μπει στο πρωτότυπο ηλεκτρικό Lexus UX 300e

Ευκολία και άνεση χειροκίνητου σασμάν ή fun to drive και πιο γνήσια οδηγική αίσθηση; Η Toyota, μέσω του Lexus UX 300e λανσάρει ένα ηλεκτρικό (πρωτότυπο) μοντέλο που μηχανικό κιβώτιο, αντίστοιχο με εκείνο του Toyota GR86. Κατά τα άλλα, το ιαπωνικό οικογενειακό SUVαποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια υψηλής απόδοσης 204 ίππων που κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Η ενέργεια παρέχεται σε αυτόν μέσω μία μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 72,8 κιλοβατώρων.

Υπάρχει πλήκτρο «engine start» που αλλάζει από αυτόματο σε 6άρι χειροκίνητο & πεντάλ συμπλέκτη

Σε σχέση με το κλασικό UX 300e, στο συγκεκριμένο πρωτότυπο βλέπουμε, κουμπί «engine start» που έχει προστεθεί. Προστέθηκαν ακόμη ένας συμπλέκτης με ισχυρό ελατήριο επαναφοράς για όσο το δυνατόν πιο φυσική αίσθηση (όταν τον πατάς), καθώς κι ένας επιλογέας 6 ταχυτήτων με μικροδιακόπτες σε κάθε του θέση (σχέση). Τέλος, βλέπουμε και ένα στροφόμετρο, για να απεικονίζονται όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά οι στροφές του ηλεκτροκινητήρα.

Έχουν μπει αισθητήρες για να καταλαβαίνει & να στέλνει στον ηλεκτροκινητήρα όση ροπή χρειάζεται

Το όλο κύκλωμα είναι τύπου «shift by wire», δηλαδή δεν υπάρχει κάποια μηχανική σύνδεση με ντίζα (καλώδιο), παρά μιλάμε για ένα ηλεκτρικό κύκλωμα. Ο συμπλέκτης επικοινωνεί ηλεκτρικά με ένα ποτενσιόμετρο (αισθητήρες) και ανάλογα με την σχέση που επιλέγεται στο κιβώτιο (χαρακτηριστικό «κλικ» σε κάθε αλλαγή) επεμβαίνει το λογισμικό (. Ο υπολογιστής, δηλαδή, που προσαρμόζει πόση ροπή είναι διαθέσιμη ανάλογα με τις στροφές ανά λεπτό και την ταχύτητα του οχήματος ώστε να προσομοιώσει μια καμπύλη ισχύος κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όταν πατιέται ο συμπλέκτης διακόπτεται η παροχή ρεύματος, με το software πρόγραμμα προσαρμόζει επίσης την ποσότητα του αναγεννητικού φρεναρίσματος που χρησιμοποιείται με βάση την ταχύτητα, τις σ.α.λ. και την ταχύτητα.

Μπαίνει ψεύτικος ήχος από Golf GTi & χαρτογράφηση 1.400άρη θερμικού κινητήρα

Για να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την οδηγική αίσθηση του χειροκίνητου Lexus UX 300e οι μηχανικοί της Toyota βασίστηκαν αρκετά στο Volkswagen Golf. Και ειδικά στο κορυφαίο hatchback GTi, του οποίους τους… βρυχηθμούς ακούμε στο ηλεκτρικό 300e. Στην της άλλοις, η χαρτογράφηση του Lexus βασίζεται σε έναν 1.400άρη κινητήρα.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε