
Πώς ενώ υπάρχει τόσο αυστηρό πρόστιμο βλέπουμε παραβάσεις για κράνη;
15 σερί εβδομάδες ελέγχων κάνει η τροχαία σε δίκυκλα & Ε.Π.Η.Ο. (π.χ. ηλεκτρικά πατίνια).
«Βροχή» οι παραβάσεις για μη χρήση κράνους, πλησίασε το 1 εκ. τα πρόστιμα σε μία εβδομάδα.
Ο κόσμος «φωνάζει» για εισπρακτικό μέτρο & ζητά μείωση του Φ.Π.Α. για αγορά κράνους.
350 ευρώ πρόστιμο & αφαίρεση διπλώματος σε παραβάτες, πρόστιμο και για συνεπιβάτη.
autoagora Team
15 σερί εβδομάδες ελέγχων κάνει η τροχαία σε δίκυκλα & Ε.Π.Η.Ο. (π.χ. ηλεκτρικά πατίνια)
Από την ψήφιση του νέου, αυστηρότερου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας βλέπουμε διαρκείς ελέγχους από την τροχαία. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι τα «μπλόκα» σε δρόμους της παραλιακής και του κέντρου για αλκοτέστ, αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Αυτό που έχει σηκώσει πολύ μεγάλη «σκόνη» και συζητήσεις το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι οι έλεγχοι για παραβάσεις μη χρήσης κράνους. Η τροχαία ενημερώνει διαρκώς για την πορεία των αποτελεσμάτων της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους». Πιο συγκεκριμένα, οι έλεγχοι συνεχίστηκαν για 15η εβδομάδα με στόχο την καθολική συμμόρφωση των οδηγών και επιβατών δίκυκλων, καθώς και των χρηστών Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων,) όπως είναι τα ηλεκτρικά πατίνια.
«Βροχή» οι παραβάσεις για μη χρήση κράνους, πλησίασε το 1 εκ. τα πρόστιμα σε μία εβδομάδα
Παρότι μετράμε πολύ μεγάλο διάστημα ελέγχων τα πρόστιμα εξακολουθούν να πέφτουν… βροχή. Μόλις την περασμένη εβδομάδα (6-12 Οκτωβρίου) σε πάνω από 20.000 ελέγχους βεβαιώθηκαν 1.532 παραβάσεις σε οδηγούς (από τις οποίες 74 σε εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής), καθώς και 217 παραβάσεις σε επιβάτες. Από τις παραπάνω παραβάσεις, τα πρόστιμα υπολογίζεται ότι ξεπέρασαν τα 500.000 ευρώ. Μάλιστα, υπήρχε εβδομάδα το Σεπτέμβριο που έφτασαν κοντά στο 1 εκατομμύριο!
Ο κόσμος «φωνάζει» για εισπρακτικό μέτρο & ζητά μείωση του Φ.Π.Α. για αγορά κράνους
Όπως είναι λογικό, οι οδηγοί διαμαρτύρονται για την στόχευση του συγκεκριμένου μέτρου. Εδώ δεν μιλάμε για το αν είναι σημαντικό να υπάρχει έλεγχος, διότι όπως η ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο, έτσι και το κράνος στη μηχανή υπάρχει για να σώσει ζωές. Επιβάλλεται από όλους να τηρούν τους κανόνες πρώτα και κύρια για την δική τους ασφάλεια.
Με τέτοια ποσά, ωστόσο, βλέπουμε «φωνές» για το εάν το μέτρο έχει στόχο τη συμμόρφωση ή ακολουθεί εισπρακτική λογική. Πολλοί ζητούν να παραμείνει ως έχει η ποινή, αλλά το ποσό των προστίμων να διατίθεται καθαρά για τη βελτίωση του οδικού δικτύου ανά την επικράτεια. Υπάρχει και η άποψη τα ποσά να δίνονται για κράνη σε οδηγούς ή να βοηθηθεί ο κόσμος με μείωση του Φ.Π.Α..
350 ευρώ πρόστιμο & αφαίρεση διπλώματος σε παραβάτες, πρόστιμο και για συνεπιβάτη
Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε τι ισχύει, για να γνωρίζει ο κόσμος την… λυπητερή έχοντας όμως ΠΑΝΤΑ στο μυαλό του την αξία και τη χρησιμότητα του να φοράς κράνος. Ειδικότερα, με τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), οι ποινές έχουν ως εξής:
- 350 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες για τον οδηγό δικύκλων (Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη).
- 350 ευρώ πρόστιμο για τον επιβάτη δικύκλων.
- 30 ευρώ πρόστιμο για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο.