autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πως η Mercedes έφτιαξε τον πιο ισχυρό 4κύλινδρο κινητήρα;

Πως η Mercedes έφτιαξε τον πιο ισχυρό 4κύλινδρο κινητήρα;

Διαβάστηκε από 14850 αναγνώστες - 29/9/2024

O ισχυρότερος τετρακύλινδρος turbo κινητήρας παραγωγής της AMG, αποδίδει 421 ίππους, και κέρδισε την κορυφή, αφού είναι ο ισχυρότερος 2λιτρος στον πλανήτη. Ποιες όμως είναι οι καινοτομίες της Γερμανικής βιομηχανίας, που έφεραν αυτό το αποτέλεσμα;

Oι μηχανικοί της γερμανικής φίρμας απέδειξαν ότι μπορούν από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα, σήμα κατατεθέν του downsizing, να εξασφαλίσουν την απόδοση που θα ζήλευαν πολύ μεγαλύτερα μηχανικά σύνολα. Μιλάμε για τον M 139, τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που διατίθεται σε δύο εκδόσεις, ενώ τον συναντάμε στις κορυφαίες εκδόσεις των A 45, CLA 45 και GLA 45.
Είναι χειροποίητος κινητήρας με την υπογραφή του μηχανικού που τον «έδεσε»
Η κατασκευή και η εξέλιξη του κινητήρα ξεκίνησε από λευκό χαρτί, με σαφέστατο στόχο να πετύχουν τον ισχυρότερο κινητήρα παραγωγής ανά λίτρο. Ένα πολύ εντυπωσιακό στοιχείο είναι, πως ο κινητήρας είναι χειροποίητος. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία «One Man, One Engine» δεν κατασκευάζει κάποιο ρομπότ τον κινητήρα αλλά τα «μαγικά» χέρια των μηχανικών της Mercedes. Μάλιστα, στον κάθε κινητήρα υπάρχει και η «υπογραφή» του μηχανικού που έδεσε τον κινητήρα σου.  

2.1 πίεση turbo για πρώτη φορά σε εργοστασιακό μοτέρ
Ίσως το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι πως καταφέρνει να σηκώσει σταθερή πίεση 2.1 στην twin scroll τουρμπίνα. Να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο twin-scroll turbo, δηλαδή υπάρχουν δύο αυλοί εξαγωγής προς τον συμπιεστή, ένας για τα καυσαέρια των κυλίνδρων 1-3 και ένας για τους 2-4, γεγονός που ελαττώνει το φαινόμενο του turbo lag. Η βαλβίδα εκτόνωσης των καυσαερίων (wastegate) είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, και ελέγχει συνθήκες στροφών, θερμοκρασίας κινητήρα και φορτίο, ώστε ρυθμίζει με τη διαθέσιμη πίεση υπερπλήρωσης και να μειώνει την υστέρηση.

Έχει σφυρήλατα «σωθικά» αγωνιστικού αυτοκινήτου
Για να καταφέρει να έχει τόσο υψηλές επιδόσεις, αλλά ταυτόχρονα να κρατήσει ψηλα και τα επίπεδα αξιοπιστίας, χρησιμοποιήθηκαν νέες τεχνικές που συνήθως συναντάμε σε αγωνιστικούς κινητήρες. Ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο και μέσω της ειδικής μέθοδου ταχείας ψύξης του τήγματος, καταφέρνουν να έχουν πυκνή δομή του μετάλλου για αντοχή και ακαμψία. Σφυρήλατα είναι τα πιστόνια και ο στροφαλοφόρος άξονας, με αποτέλεσμα να ανταπεξέρχονται στην υψηλή πίεση καύσης της τάξης των 160 bar.

Ο κόφτης εμφανίζεται στις 7.200
Ο Μ139 κινητήρας της Mercedes έχει σχέση συμπίεσης στο 9:1 και επίστρωση Nanoslide, μια τεχνολογία που αναπτύχθηκε και εφαρμόζεται στην επιφάνεια επαφής εμβόλων-κυλίνδρων και προσφέρει μειωμένες τριβές και διπλάσια ανθεκτικότητα. Αποτέλεσμα όλων αυτών, είναι το πολύ εντυπωσιακό χαρακτηριστικό, πως ο κόφτης θα κάνει την εμφάνιση του στις 7.200 στροφές.
  
 
Χειροποίητος κινητήρας και συναρμολόγηση στο χέρι για ΚΑΘΕ αυτοκίνητο
Σφυρήλατα «σωθικά» και 2 Bar πίεση σε εργοστασιακό μοτέρ
422 άλογα και 0-100 στα 4 δευτερόλεπτα
Εντυπωσιακός κόφτης για turbo στις 7.200 στροφές. 

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε