
Πώς «λύνει» το παρκάρισμα στο αυτόματο, αν μείνεις από μπαταρία;
Ένα καπάκι με «κρυφό κουμπί» κάνει τη διαφορά.
Στα περισσότερα αυτοκίνητα θα το δεις με ονομασία «Shift Lock».
Έτσι ελευθερώνεις το λεβιέ στο αυτόματο κιβώτιο, αν έχει μείνει κολλημένος στο «P».
Δες πώς λειτουργεί, γιατί αλλιώς δεν θα μπορεί να σε τραβήξει η οδική.
Ένα καπάκι με «κρυφό κουμπί» κάνει τη διαφορά
Στη σημερινή αυτοκίνηση, ίσως ο πιο σημαντικός εξοπλισμός είναι το… αυτόματο κιβώτιο. Πέραν της ευκολίας στην οδήγηση στην πόλη, με την αέναη κίνηση, το αυτόματο κιβώτιο είναι κάτι παραπάνω από συνηθισμένο. Οι νέες τεχνολογίες καυσίμου (full υβριδικά, Plug-in hybrid, αμιγώς ηλεκτρικά) απαιτούν αυτόματο κιβώτιο, ενώ και στις πιο συμβατικές επιλογές βλέπουμε τους κατασκευαστές να περιορίζουν αισθητά τα μηχανικά σασμάν.
Η χρήση του αυτόματου κιβωτίου έχει δεδομένα πλεονεκτήματα, οποτεδήποτε κι αν αγόρασες το αυτοκίνητο. Ωστόσο, χρειάζεται να ξέρεις κάποια πραγματάκια παραπάνω για τα γύρω-γύρω, διότι ποτέ δεν ξέρεις πότε θα σου χρειαστεί η γνώση. Να γνωρίζεις, δηλαδή, τι κάνει ένα μυστηριώδες καπάκι με ένα… κρυφό κουμπί.
Στα περισσότερα αυτοκίνητα θα το δεις με ονομασία «Shift Lock»
Στις περισσότερες περιπτώσεις θα το συναντήσεις δίπλα από το λεβιέ ταχυτήτων στα αυτόματα. Μιλάμε για ένα μικρό καπάκι με μια ακόμα μικρότερη εγκοπή. Η πλειοψηφία των αυτοκινήτων έχει την επιλέξει για το συγκεκριμένο καπάκι την ονομασία «Shift Lock», πολλές φορές και με τη συνοδευτική ονομασία «Release». που σε κάποιες περιπτώσεις γράφει πάνω «Shift Lock». Που βοηθά όμως αυτό;
Έτσι ελευθερώνεις το λεβιέ στο αυτόματο κιβώτιο, αν έχει μείνει κολλημένος στο «P»
Η χρήση του είναι συγκεκριμένη. Όλοι ξέρουμε πως στα περισσότερα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο όταν θες να βγάλεις το λεβιέ από την θέση «P» (Parking) που κλειδώνει τους τροχούς του αυτοκινήτου πρέπει αφενός να πατάς το πεντάλ του φρένου, αφετέρου να έχει γυρίσει και το διακόπτη της μίζας (ή να έχεις πατήσει το κουμπί keyless start όπου υπάρχει). Το πρόβλημα προκύπτει όταν… μείνεις από μπαταρία ή σε περιπτώσεις που έχει πάθει κάποια ζημιά το αυτοκίνητο και ως εκ τούτου δεν γίνεται να ενεργοποιήσεις την ανάφλεξη.
Εδώ είναι που χρησιμοποιείς το «Shift Lock». Χρησιμοποιώντας ένα ίσιο κατσαβίδι ή κάποιο αντικείμενο με παρόμοιο σχήμα, ανοίγεις την εγκοπή και βγάζεις το καπάκι. Ιδανικά, τύλιξε το όποιο εργαλείο επιλέξεις με κάποια χαρτοπετσέτα ή πανάκι, γιατί κρίμα είναι να προκαλέσεις κάποιο γδάρσιμο. Κάτω από το καπάκι βρίσκεται ένας μικρός διακόπτης. Με δεδομένο ότι έχεις βάλει χειρόφρενο, σπρώχνεις το διακόπτη είτε προς τα μέσα, είτε αριστερά-δεξιά (ανάλογα προς τα πού κινείται) και κρατώντας τόσο το διακόπτη όσο και το πεντάλ του φρένου πατημένο, τραβάς το λεβιέ στη θέση «Ν», δηλαδή στη νεκρά, ώστε να ελευθερωθούν οι τροχοί μας. Πριν βγεις από το αυτοκίνητο βάζεις και πάλι το καπάκι στη θέση του, για να μην χαθεί.
Δες πώς λειτουργεί, γιατί αλλιώς δεν θα μπορεί να σε τραβήξει η οδική - Τι κάνω αν δεν υπάρχει;
Η παραπάνω διαδικασία είναι απαραίτητη για να σε τραβήξει η οδική βοήθεια, αν «μείνεις». Αν δεν υπάρχει αυτό το καπάκι, δεν «πνιγόμαστε». Μπορεί να μην υπάρχει καν… καπάκι και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το πατήσεις με το χέρι σου και βάζεις νεκρά. Δεν αποκλείεται, πάλι, το σύστημα να είναι αλλού, σε μη «δημοφιλές» και ορατό σημείο. Ίσως βρίσκεται κάτω από την δερμάτινη «φούσκα» του λεβιέ, όμως ανοίγοντας το βιβλιαράκι του κατασκευαστή θα βρεις το… μυστικό και την θέση.