autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πώς οι Κινέζοι μετέτρεψαν το αυτοκίνητο σε gadget & πώς αυτό πέτυχε;

Πώς οι Κινέζοι μετέτρεψαν το αυτοκίνητο σε gadget & πώς αυτό πέτυχε;

19/9/2025

Μέσα σε λίγα χρόνια & οι όροι που περιγράφουν ένα αυτοκίνητο έχουν αλλάξει για πάντα.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία «έντυσε» το αυτοκίνητο με συστήματα που πλέον δείχνουν να έχουν μεγαλύτερη αξία.
Οι νέοι οδηγοί, η γενιά των κινητών και της κονσόλας, βλέπει την τεχνολογία, όχι το αυτοκίνητο.
Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές βρίσκονται ανάμεσα στους δύο κόσμους και υπό πίεση.

autoagora Team

Μέσα σε λίγα χρόνια & οι όροι που περιγράφουν ένα αυτοκίνητο έχουν αλλάξει για πάντα.

Τα αυτοκίνητα που έκλεισαν την περασμένη δεκαετία είχαν τεχνολογίες που είχαν να κάνουν με την οδική ασφάλεια, βοηθήματα στον οδηγό για να διατηρεί την προσοχή του στο τιμόνι, βοηθήματα που του κάνουν την οδήγηση καλύτερη, λιγότερο επικίνδυνη και πιο οικονομική. Στο κέντρο της κονσόλας ένας πλοηγός και ένα σύστημα ψυχαγωγίας για άνεση και πολυτέλεια. Η τεχνολογία είχε ως μέτρο τι συμβαίνει κάτω από το καπό, στο σύστημα μετάδοσης και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Λίγα χρόνια μετά και όλα αυτά είναι δεδομένα, ή ακόμη περισσότερο αυτοματοποιημένα. Και πλέον στο επίκεντρο της τεχνολογίας είναι το αυτοκίνητο ως gadget.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία «έντυσε» το αυτοκίνητο με συστήματα που πλέον έχουν μεγαλύτερη αξία

Όταν οι Κινέζοι κατασκευαστές άρχισαν να κυριαρχούν στην δική τους αγορά έγινε ξεκάθαρο πως οι όροι του ανταγωνισμού δεν είναι πλέον αυτοί που ήταν. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές επικεντρώνονταν σε καλύτερα κιβώτια, οι Κινέζοι τους «πατούσαν» σε πωλήσεις γιατί τα δικά τους μοντέλα είχαν… αεριζόμενα καθίσματα. Σύστημα αλλαγής λωρίδας από τη μία, εφαρμογή που αλλάζει τον εξωτερικό φωτισμό του αυτοκινήτου από την άλλη. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία επικεντρώθηκε σε όλα αυτά τα νέα συστήματα που η νέα γενιά, και το νέο αγοραστικό κοινό έχει μάθει να περιμένει.

Οι νέοι οδηγοί, η γενιά των κινητών και της κονσόλας, βλέπει την τεχνολογία, όχι το αυτοκίνητο

Και δεν είναι περίεργο. Για τους οδηγούς που γαλουχήθηκαν στις δεκαετίας του 90 και του 2000, η οδήγηση ήταν ακόμη το επίκεντρο. Η οδήγηση που δεν ήταν μειωμένη μόνο στο 0-100 και την ιπποδύναμη, αλλά την οδική συμπεριφορά, την συμμετοχή, την τιθάσευση της μηχανής για την απόλαυση του ανθρώπου. Η νεότεροι όμως δεν ενδιαφέρονται. Που να οδηγήσουν, που να στρίψουν, που να δουν τη διαφορά στην ανάρτηση, στο τιμόνι, στην καμπύλη ροπής. Λίγο οι νομοθεσίες, τα όρια, λίγο τα αυτοκίνητα που έγιναν ουδέτερα, αδιάφορα και τελικά «αυτόματα» και το μόνο ενδιαφέρον έμεινε σε αυτό που ξέρουν καλύτερα: τα gadget.

Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές βρίσκονται ανάμεσα στους δύο κόσμους και υπό πίεση

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει αλλάξει για πάντα το αυτοκίνητο, και αυτό αρέσει. Ίσως όχι σε όσους το βλέπουν ως κάτι παραπάνω από το μέσο που σε πάει από το Α στο Β, όμως αυτή είναι μια γενιά με λιγότερο λέγειν στην αγορά, λιγότερα λεφτά, λιγότερα αυτοκίνητα. Η γενιά που πλέον καθορίζει τις εξελίξεις έχει μέσα της άλλη όρεξη. Πάει από το Α στο Β και θέλει να περνάει την ώρα της ευχάριστα, όπως έχει μάθει να το κάνει. Όχι οδηγώντας, αλλά παίζοντας με τα gadget. Το αυτοκίνητο έχει πολύ χώρο για gadget, και όποιος έχει τα περισσότερα αυτή τη στιγμή κερδίζει. Και για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτό είναι δύσκολο να το χωνέψουν. Όσο πρέπει να παραμείνουν πιστοί στις αρχές τους, άλλο τόσο πρέπει να κρατήσουν τις πωλήσεις τους.
 
Τελικά, πώς μετρούσαμε την τεχνολογία ενός αυτοκινήτου 5 χρόνια πριν; Και πώς την μετράμε σήμερα; Όχι εμείς, αλλά η γενιά που καθορίζει τις τάσεις, την μόδα και τελικά την αυτοκινητοβιομηχανία. Πως έγινε και τώρα θέλουμε το αυτοκίνητο να είναι ένα ακόμη gadget;

CITROEN
PEUGEOT