Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Rebadging: Όταν οι εταιρείες κάνουν Copy-Paste
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Rebadging: Όταν οι εταιρείες κάνουν Copy-Paste

Διαβάστηκε από 7791 αναγνώστες - 3/12/2023

Το νέο Mazda 2 είναι ένα Toyota Yaris με διαφορετικά σήματα. Αυτή η πρακτική γίνεται για περισσότερο από έναν αιώνα και ονομάζεται «rebadging», ή «badge engineering». Αναλύουμε τους λόγους που οι εταιρείες κάνουν… αντιγραφή.

Το νέο Mazda 2 που παρουσιάστηκε πρόσφατα, είναι στην πραγματικότητα ένα Toyota Yaris με διαφορετικά σήματα. Αυτή η πρακτική «copy paste» που γίνεται από τις εταιρείες ονομάζεται «rebadging», εφαρμόζεται κατά κόρον, και έχει αρκετή ιστορία πίσω της. Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που συνήθως περηφανεύονται για τα προϊόντα τους, καταφεύγουν στην αντιγραφή;


Το Rebadging γίνεται από το 1917

Η τεχνική του rebadging ονομάζεται επίσης «badge engineering», ή αλλιώς «μηχανική σήματος». Η δεύτερη ορολογία έχει έναν ειρωνικό χαρακτήρα, μιας και ουσιαστικά δεν εμπλέκεται και πολλή μηχανολογία στη δημιουργία του «δίδυμου» αυτοκινήτου, αφού οι διαφορές μεταξύ των μοντέλων μπορεί να περιορίζονται στα σήματα, όπως στην περίπτωση του Mazda 2, ενώ ενδέχεται να υπάρχουν μικρές αλλαγές στο εξωτερικό, όπως π.χ νέα φωτιστικά σώματα και διαφορετικοί προφυλακτήρες.

Η πρώτη περίπτωση rebadging καταγράφηκε το 1917, όταν η εταιρεία «Texan» με έδρα –πού αλλού;- το Texas χρησιμοποίησε το αμάξωμα του μοντέλου Elcar που παραγόταν στην Indiana των ΗΠΑ για να κατασκευάσει το δικό της αυτοκίνητο.
Η στρατηγική έχει διατηρηθεί στο πέρασμα των ετών, και τα παραδείγματα είναι πολλά. Τα θρυλικά Peugeot 106 και Citroen Saxo ήταν στην ουσία «δίδυμα», ενώ σήμερα στις ελληνικές αντιπροσωπείες βρίσκουμε το Suzuki Swace, που είναι στην πραγματικότητα μία Toyota Corolla Wagon, με τον υβριδικό κινητήρα 1,8 λίτρων.
 



Οι εταιρείες γλυτώνουν χρόνο και κόστος εξέλιξης

Όταν πηγαίναμε στο σχολείο, η αντιγραφή μιας εργασίας ή ενός διαγωνίσματος ήταν ένα παράπτωμα που τιμωρούταν αυστηρά. Για ποιο λόγο λοιπόν παρουσιάζουν οι εταιρείες μοντέλα που είναι ουσιαστικά αντίγραφα ενός άλλου;
Ο λόγος είναι ο ακόλουθος: Εξοικονόμηση χρόνου, αλλά κυρίως χρημάτων.

Για την δημιουργία ενός καινούργιου μοντέλου από το μηδέν απαιτούνται χρόνια εξέλιξης από όλα τα τμήματα της εταιρείας. Μεταξύ της στιγμής που θα δημιουργηθούν τα πρώτα σκίτσα μέχρι να φτάσει το αυτοκίνητο στις αντιπροσωπείες, συνήθως περνούν κατά μέσο όρο 3 έτη.

Το κόστος εξέλιξης είναι επίσης πολύ μεγάλο. Κατά τα διάφορα στάδια ανάπτυξης ενός νέου μοντέλου κατασκευάζονται πρωτότυπα, αρχικά ακίνητα και έπειτα με μηχανικά μέρη, προκειμένου να δοκιμαστεί το όχημα στην πίστα. Μέχρι να φτάσει το αυτοκίνητο στην τελική του μορφή, το κόστος μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 5,3 δισεκατομμύρια ευρώ, ανάλογα βέβαια με το είδος του οχήματος. Μεγάλο ρόλο παίζει επίσης εάν το πλαίσιο είναι 100% καινούργιο, ή αν έχει χρησιμοποιηθεί αυτό της προηγούμενης γενιάς.
Παίρνοντας ένα «έτοιμο» μοντέλο, οι εταιρείες γλυτώνουν χρόνο αλλά και τα κόστη εξέλιξης.
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ.
2
Τα αυτοκίνητα γίνονται διαθέσιμα σε διαφορετικές χώρες και αγορές
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις