autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Συμφωνείς με τη λογική της νέας επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»;

Συμφωνείς με τη λογική της νέας επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»;

20/6/2025

Το ποσό μειώθηκε στα 3.000 ευρώ & αφορά αυτοκίνητα με Λ.Τ.Π.Φ. έως τα 50 χιλιάρικα.
Αλλά ποιος χρειάζεται την επιδότηση όταν ετοιμάζεται να αγοράσει αυτοκίνητο 45 χιλιάδων;
Στα 1.500 ευρώ το ποσό της απόσυρσης παλιού αυτοκινήτου, το οποίο «σκοτώνεις» με πολύ μικρή τιμή.
Αν και υπήρχαν σκέψεις απαλλαγής, τελικά στην επιδότηση παραμένουν επιχειρήσεις & νομικά πρόσωπα.

Το ποσό μειώθηκε στα 3.000 ευρώ & αφορά αυτοκίνητα με Λ.Τ.Π.Φ. έως τα 50 χιλιάρικα

Η επανεκκίνηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» σίγουρα αποτελεί μία θετική εξέλιξη για κάποιον που σκέφτεται να αγοράσει καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν είναι πολλές οι χώρες της Ευρώπης όπου υπάρχει κυβερνητική πριμοδότηση αγοράς ev car, οπότε μόνο και μόνο η παράταση του προγράμματος θα βοηθήσει σημαντικά. Έστω κι αν το ποσό έχει μειωθεί σημαντικά, από τα 9.000 στα 3.000 ευρώ, στη λογική του να απευθύνεται σε περισσότερους δικαιούχους.
 
Εκείνο, πάντως, που σχολιάστηκε ήταν το υψηλό πλαφόν στα μοντέλα που ισχύει η επιδότηση. Παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα για όριο τα 35.000 Λ.Τ.Π.Φ. τελικώς αποφασίστηκε να συμπεριληφθούν μοντέλα με τελική τιμή τα 60.000 χιλιάρικα.

Αλλά ποιος χρειάζεται την επιδότηση όταν ετοιμάζεται να αγοράσει αυτοκίνητο 45 χιλιάδων;

Όλοι ξέρουμε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κοστίζει περισσότερο. Όση εξέλιξη κι αν έχει υπάρξει, η μπαταρία εξακολουθεί να αποτελεί το Νο.1 λόγος της υψηλής τιμής αγοράς σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Οπότε κάποιος που ενδιαφέρεται να αγοράσει ηλεκτρικό, θα χρειαστεί μία μικρή οικονομική ώθηση για να αλλάξει στο 100% τις οδηγικές του συνήθειες. Στο ενδιάμεσο στάδιο που είχε «παγώσει» η επιδότηση βλέπαμε τις εταιρείες να καλύπτουν μερικώς ή και σε απόλυτο βαθμό την απουσία κρατικής πριμοδότησης. Αυτό ισχύει και τώρα, που το ποσό είναι μειωμένο.
 
Αλλά φαίνεται ότι η τελική λογική του ανανεωμένου «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» δείχνει να ακολουθεί λάθος… φιλοσοφία. Κάποιος που θέλει να πάρει ηλεκτρικό 40.000 ευρώ είναι περισσότερο συνειδητοποιημένος και σίγουρα έχει ένα οικονομικό υπόβαθρο να υποστηρίξει ένα τέτοιο budget. Αντιθέτως, για κάποιον που κοιτάζει στα 25-30 χιλιάρικα τα 3.000 ευρώ της επιδότησης «κάθονται» πολύ καλά. Και θα καθόντουσαν ακόμη καλύτερα αν ήταν περισσότερα, σε πιο χαμηλό εύρος Λ.Π.Τ.Φ..

Στα 1.500 ευρώ το ποσό της απόσυρσης παλιού αυτοκινήτου, το οποίο «σκοτώνεις» με πολύ μικρή τιμή

Ακόμη και η τιμή που ορίστηκε για την απόσυρση, τα 1.500 ευρώ, είναι τιμή να… σκοτώσεις το μεταχειρισμένο σου. Υπάρχει αυτοκίνητο με τέτοια αξία στην αγορά; Καλύτερα να το κρατήσεις σαν μία εναλλακτική, παρά να το αποσύρεις. Το bonus δείχνει να μην εμπνέει και τόσο στα μάτια μας.

Αν και υπήρχαν σκέψεις απαλλαγής, τελικά στην επιδότηση παραμένουν επιχειρήσεις & νομικά πρόσωπα

Ο τρίτος άξονας που δείχνει «προβληματικός» έχει να κάνει με την ένταξη των εταιρειών στο πρόγραμμα. Κι εκεί το budget είναι μεγάλο, χώρια ότι αν αγοράσεις περισσότερα αυτοκίνητα, σίγουρα θα κάνεις ένα σκόντο. Αντιθέτως, για τον ιδιώτη που μετράει το παραμικρό ευρώ, το… παραμικρό περισσότερο ευρώ της επιδότησης πιστεύουμε θα είχε μεγαλύτερη αξία.

LEAP MOTOR
TOYOTA