
«Συνεπιβατισμός»: Θα μοιραστείς το αυτοκίνητο σου με αγνώστους για μειωμένα έξοδα;
«Συνεπιβατισμός»: Θα μοιραστείς το αυτοκίνητο σου με αγνώστους για μειωμένα έξοδα;
To "Ride sharing" ήρθε και στην Ελλάδα, δεν σχετίζεται με το "Car sharing" που αφορά ολιγόωρη ενοικίαση.
Βρίσκεις μέσω εφαρμογής άτομα που κάνουν την ίδια διαδρομή με εσένα.
Αβολο να βάλεις αγνώστους στο αυτοκίνητο σου ή να μπεις στο δικό τους.
Όμως πρακτικό οικονομικά και οικολογικά, κοινωνικοποιείσαι και κάνεις νέες παρέες.
autoagora Team
To “Ride sharing” ήρθε και στην Ελλάδα, δεν σχετίζεται με το “Car sharing” που αφορά ολιγόωρη ενοικίαση
Ο «συνεπιβατισμός» είναι μια πολύ καινούργια έννοια που μάλλον οι περισσότεροι δεν έχουν ακούσει στη χώρα μας. Είναι ωστόσο μια τάση, που στην υπόλοιπη Ευρώπη έχει παρουσιαστεί αρκετό καιρό πριν, και πρόσφατα έφτασε και στην Ελλάδα. Ονομαστικά μοιάζει με το “car sharing”, το οποίο όμως δεν έχει καμιά σχέση, αφού εκείνο αφορά στην βραχυπρόθεσμη ενοικίαση ενός οχήματος για λίγες ώρες. Το “ride sharing” αναφέρεται στην κοινωνικοποίηση που περιστρέφεται γύρω από την αυτοκίνηση, και ήρθε για να οργανώσει λίγο καλυτέρα μια προοπτική που ανέκαθεν είχαμε οι περισσότεροι: να φιλοξενούμαστε σε αυτοκίνητα γνωστών ή συχνά γειτόνων μας ή αντίστοιχα να φιλοξενούμε εμείς εκείνους στο δικό μας αυτοκίνητο.
Βρίσκεις μέσω εφαρμογής άτομα που κάνουν την ίδια διαδρομή με εσένα
Το “ride sharing”αφορά τη διαδικασία όπου μέσω μιας εφαρμογής, μπορείς να βρεις άλλα άτομα που πρόκειται περιστασιακά ή σε συχνή –έως καθημερινή βάση- να πραγματοποιήσουν τη ίδια διαδρομή που θα κάνεις και εσύ. Αποτέλεσμα: Χρησιμοποιείς με αυτούς τους ανθρώπους ένα κοινό όχημα -το δικό σου ή το δικό τους, ανάλογα αν έχεις εγγραφεί σαν πάροχος ή σαν χρήστης, και μοιράζεστε όλα τα έξοδα που συνεπάγεται αυτή η μετακίνηση. Τα καύσιμα, ή ακόμη και τα διόδια αν συμπεριλαμβάνονται στην πορεία που θα πραγματοποιήσετε μαζί.
Αβολο να βάλεις αγνώστους στο αυτοκίνητο σου ή να μπεις στο δικό τους
Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με αυτό που συνηθίζαμε πάντα να κάνουμε με γνωστούς και φίλους, είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι… ξένοι. Δεν πρόκειται δηλαδή για το γείτονα που είναι… της προσκολλήσεως και σε παρακαλάει κάθε τόσο να τον «πετάξεις» και εκείνον μέχρι το τάδε σημείο, αφού «περνάς έτσι κι αλλιώς από εκεί». Πρόκειται για έναν παντελώς άγνωστο που βρήκες από εφαρμογή, με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Είναι άβολο να μοιραστείς ένα τόσο προσωπικό χώρο όπως η καμπίνα ενός αυτοκινήτου, με κάποιον ή κάποιους που δεν γνωρίζεις καθόλου; Πιθανόν. Αλλά στο τέλος της ημέρας… μια δοκιμή θα σε πείσει, και αν θελήσεις να το επαναλάβεις ή όχι είναι κάτι που μπορείς να αποφασίσεις. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε ότι και στο ταξί «κινδυνεύεις» να συνταξιδέψεις με αγνώστους, στην περίπτωση της «διπλοκούρσας», και μάλιστα χωρίς να επωφεληθείς στο ελάχιστο.
Όμως πρακτικό οικονομικά και οικολογικά, κοινωνικοποιείσαι και κάνεις νέες παρέες
Είναι μήπως επικίνδυνο; Οτιδήποτε μπορεί να καταλήξει επικίνδυνο στην εποχή που ζούμε, ωστόσο ας μην ξεχνάμε τις γνωριμίες που όλοι κάνουν μέσω social media και εφαρμογών, αλλά και το γεγονός ότι ακόμη κι ένας οδηγός ταξί που θα μας δεχτεί στο αυτοκίνητο του, είναι κι εκείνος άγνωστος για εμάς, όπως αντίστοιχα είμαστε εξίσου άγνωστοι –και ως εκ τούτου… επικίνδυνοι- κι εμείς για εκείνον. Από την άλλη, το να μοιραστείς την καθημερινή διαδρομή προς τη δουλειά με ανθρώπους που τυχαίνει να δουλεύουν στην ίδια περιοχή και να μοιραστείς τα –μεγάλα πολλές φορές- έξοδα μετακίνησης με Ι.Χ., είναι αρκετά χρήσιμο. Και αρκετά δεοντολογικό από οικολογικής πλευράς επίσης.