Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
TOGG: Μπορεί μία τούρκικη μάρκα να πετύχει στην Ελλάδα;

TOGG: Μπορεί μία τούρκικη μάρκα να πετύχει στην Ελλάδα;

8/6/2024

Το T10X είναι ηλεκτρικό SUV, θέλουν να το φέρουν και στην Ελλάδα.
Σκοπός είναι η παραγωγή 175.000 μονάδων το χρόνο.
Έρχεται και το Fastback T10F, μέχρι το 2030 θέλουν να φτάσουν τα 5 μοντέλα.
Μη νομίζετε ότι είναι φθηνό, στην Τουρκία το T10X ξεκινά από τα 40.000 ευρώ.

Το T10X είναι ηλεκτρικό SUV, θέλουν να το φέρουν και στην Ελλάδα.

H TOGG είναι μια νέα τουρκική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ιδρύθηκε το 2018 ως μία κοινοπραξία από 5 διαφορετικές τουρκικές εταιρείες. Το 2022 η TOGG άνοιξε εργοστάσιο στο Gemlik (Κίος) και ξεκίνησε να παράγει το T10X, το πρώτο της μοντέλο που ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV και είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις: Η εισαγωγική έχει κινητήρα 218 ίππων της Bosch, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 52,4 kWh, με την αυτονομία να είναι 314 χιλιόμετρα. Η δεύτερη έκδοση έχει το ίδιο μοτέρ αλλά μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 88,5 kWh, που εκτοξεύει την ηλεκτρική εμβέλεια στα 523 χιλιόμετρα. Στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με τη συνολική ιπποδύναμη να είναι 435 άλογα.

Ο όρος «αυτοκινητοβιομηχανία» δεν είναι άγνωστος στη γειτονική μας χώρα, αφού η Τουρκία είναι 5η στον κόσμο στην παραγωγή οχημάτων. Ως εκ τούτου η TOGG δεν θέλει να μείνει εντός των εγχώριων συνόρων της και σκοπεύει να επεκταθεί σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο.

Το αρχικό πλάνο της εταιρείας ήταν να έρθει στις αγορές της Ελλάδας, της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Βελγίου μέσα στο 2024, όμως σύμφωνα με την TOGG οι επιβεβαιωμένες παραγγελίες στην Τουρκία ήταν πολύ παραπάνω από τις αναμενόμενες και έχουν φτάσει τις 180.000, με αποτέλεσμα η «απόβαση» της εταιρείας στη Γηραιά Ήπειρο να πάρει παράταση για το 2026, ούτως ώστε η μάρκα να μπορεί να ανταποκριθεί παραγωγικά στη ζήτηση των Τούρκων αλλά και των Ευρωπαίων.

Σκοπός είναι η παραγωγή 175.000 μονάδων το χρόνο.

Το TOGG T10X είναι ήδη διαθέσιμο στην Τουρκία, με το πρώτο μοντέλο να πηγαίνει στον πρόεδρο της χώρας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος δήλωσε πως είχε κάνει παραγγελία το 2019. Μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί γύρω στα 20.000 T10X και η εταιρεία έχει ως στόχο την ετήσια παραγωγή 175.000 μονάδων το χρόνο, ούτως ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις παραγγελίες στην τουρκική και ταυτόχρονα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Έρχεται και το Fastback T10F, μέχρι το 2030 θέλουν να φτάσουν τα 5 μοντέλα

Εκτός από το μικρομεσαίο SUV, η TOGG έχει στα σκαριά και ένα fastback sedan μοντέλο που ονομάζεται T10F. Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Gurcan Karakas, το παγκόσμιο μερίδιο της αγοράς των sedan αυτοκινήτων συρρικνώνεται, όμως το T10F «συλλαμβάνει το πνεύμα της εποχής, είναι δυναμικό» και θα απευθύνεται σε ένα ευρύτερο προφίλ ιδιοκτητών. Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό αμφότερων των μοντέλων είναι ο φημισμένος οίκος Pininfarina.

Η TOGG δεν σκοπεύει να σταματήσει σε αυτά τα 2 μοντέλα όμως, αφού έχει στα άμεσα πλάνα της να παρουσιάσει άλλα 3 αυτοκίνητα, ούτως ώστε μέχρι το 2030 να έχει στη διάθεσή της 5 μοντέλα.  Σκοπός είναι τη συγκεκριμένη χρονολογία  οι εξαγωγές στην αγορά της Ευρώπης να έχουν φτάσει τις 1 εκατομμύριο μονάδες. Οι πληροφορίες που έχουμε μέχρι στιγμής είναι πως το 2026 θα παρουσιαστεί ένα coupe αυτοκίνητο και το 2027 ένα B-SUV, που θα είναι και το πιο προσιτό μοντέλο της γκάμας.

Μη νομίζετε ότι είναι φθηνό, στην Τουρκία το T10X ξεκινά από τα 40.000 ευρώ

Το 51% των πρώτων υλών που χρειάζονται για την παραγωγή του TOGG T10X προέρχεται από την Τουρκία. Με το επερχόμενο T10F το ποσοστό αναμένεται να αυξηθεί στο 68%.
Παρόλα αυτά, αν θεωρούσατε πως η τιμή του τούρκικου αυτοκινήτου θα είναι χαμηλή, τότε κάνετε λάθος. Η βασική έκδοση του T10X κοστίζει 40.000 ευρώ στην εγχώρια αγορά, κάτι που σημαίνει πως η τιμή στην Ευρώπη θα είναι ακόμα υψηλότερη, αν λάβουμε υπόψη μας τους δασμούς εκτελωνισμού και τη μεταφορά των αυτοκινήτων στην κάθε χώρα.

Πιστεύετε πως θα μπορέσει η TOGG να «χτυπήσει» τις πιο εδραιωμένες ευρωπαϊκές και ασιατικές εταιρείες, ή θα πρέπει να κάνει γενναίες εκπτώσεις ούτως ώστε να γίνει ανταγωνιστική;
Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως ακόμα και οι κινεζικές μάρκες έχουν μεγαλύτερη ιστορία στην κατασκευή αυτοκινήτων, ηλεκτρικών και μη.
Περνώντας στην Ελλάδα, ακόμα και αν αφήσουμε «εκτός» τις γεωπολιτικές καταστάσεις των τελευταίων ετών και την ιστορία γενικότερα, θα εμπιστευόμασταν τη γείτονα χώρα για αυτοκίνητο;
Αξίζει να αναφέρουμε βέβαια πως πολλές εταιρείες έχουν εδώ και χρόνια εργοστάσια στην Τουρκία, δίνοντας έτσι στους γείτονες την απαραίτητη τεχνογνωσία για να μπορέσουν  να τα καταφέρουν. Οι συνάδελφοι της γερμανικής Auto BILD μάλιστα δοκίμασαν το TOGG T10X και ανέφεραν πως είναι καλό αυτοκίνητο.

Εσείς τι πιστεύετε; Μπορεί να πετύχει μία τούρκικη μάρκα στην Ελλάδα ή είμαστε ακόμα προσκολλημένοι στην αντιπαλότητα των 2 χωρών; Ποιο πιστεύετε πως θα είναι γενικότερα το μέλλον της TOGG στην Ευρώπη;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε