Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Τα σοβαρότερα λάθη που κάνουμε στον έλεγχο λαδιού του κινητήρα

Τα σοβαρότερα λάθη που κάνουμε στον έλεγχο λαδιού του κινητήρα

14/6/2024

Η σωστή και έγκαιρη μέτρηση του λαδιού στον κινητήρα εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία του και μειώνει τον κίνδυνο βλάβης. Τι πρέπει να κάνουμε όμως ώστε η ένδειξη που βλέπουμε να ανταποκρίνεται όντως στην πραγματικότητα;

Απαραίτητος για την υγεία του κινητήρα ο συχνός έλεγχος του λιπαντικού

Ο τακτικός έλεγχος της στάθμης του λαδιού στον κινητήρα είναι από τα πιο βασικά καθήκοντα του οδηγού. Δυστυχώς, αρκετοί «υποχρεώνονται» στον έλεγχο του λαδιού μόνο όταν ανάψει η λυχνία στον πίνακα οργάνων. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ούτε η χαμηλή αλλά ούτε και η υψηλή στάθμη λιπαντικού κάνει καλό στον κινητήρα.
 

Ανταποκρίνεται πάντα η ένδειξη που βλέπουμε στην πραγματικότητα;

Όταν πραγματοποιούμε έλεγχο της στάθμης του λιπαντικού, πρέπει να γνωρίζουμε ότι η βέργα που δείχνει το επίπεδο του λαδιού έχει δύο όρια, το ανώτατο και το κατώτατο (MAX και MIN). Όσο η στάθμη του λαδιού βρίσκεται μεταξύ των δύο ορίων, τότε θεωρητικά όλα λειτουργούν ομαλά. Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Για τον σωστό έλεγχο της στάθμης του λαδιού, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι αυτό που βλέπουμε ανταποκρίνεται και στην πραγματική ποσότητα στο κάρτερ, καθώς μερικοί παράγοντες μπορεί να μας παραπλανήσουν.
 

Πρέπει το λιπαντικό να έχει «κάτσει» στο κάρτερ πριν γίνει η μέτρηση

Με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκε και η εμπιστοσύνη των οδηγών στους νέους κινητήρες, επομένως μειώθηκε η συχνότητα των ελέγχων. Όταν όμως πραγματοποιείται η μέτρηση είναι σημαντικό να θυμόμαστε την πιο θεμελιώδη αρχή: Ο έλεγχος της στάθμης του λιπαντικού δεν πρέπει να γίνεται όταν ο κινητήρας λειτουργεί ή αφού έχει μόλις σβήσει. Σε αυτά τα χρονικά διαστήματα το λιπαντικό κυκλοφορεί ακόμα μέσα στον κινητήρα και δεν έχει «κάτσει» στο κάρτερ, επομένως η ένδειξη που θα πάρουμε θα είναι η ελάχιστη (MIN).
 

Τουλάχιστον 20 λεπτά σβηστός ο κινητήρας για σωστή μέτρηση

Αν ο οδηγός δεν γνωρίζει ότι πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 20 λεπτά μετά το σβήσιμο του κινητήρα για να έχει σωστή μέτρηση, τότε είναι πιθανό να προκαλέσει σοβαρή ζημιά στο αυτοκίνητο. Κι αυτό γιατί θα διαβάσει την ένδειξη MIN και θα σκεφτεί ότι πρέπει να αναπληρώσει λιπαντικό. Στην περίπτωση που το κάνει, το λιπαντικό θα ξεχειλίσει, με μεγάλη πιθανότητα να προκληθεί εκτεταμένη βλάβη στον κινητήρα.

Έτσι λοιπόν θα πρέπει κανείς να περιμένει τουλάχιστον 20 λεπτά μετά το σβήσιμο του κινητήρα προτού να ελέγξει τη στάθμη του λαδιού. Ένα ακόμη συχνό λάθος είναι η μέτρηση του λαδιού σε δρόμο που δεν είναι επίπεδος και έχει κλίση. Σε αυτή την περίπτωση το λάδι κάθεται από τη μία πλευρά του κάρτερ και η ένδειξη θα είναι παραπλανητική. Τέλος, αξίζει να θυμόμαστε ότι κάθε φορά που ελέγχουμε το λάδι, πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε πιέσει μέχρι κάτω τη βέργα, ώστε να αποφύγουμε τη διαρροή λιπαντικού.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε