Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες σε εμπρός και πίσω άξονα λειτουργούν ισορροπημένα και κάνουν ομοιόμορφη ανάκτηση ενέργειας, εξασφαλίζοντας ομαλές αντιδράσεις ακόμη και σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες σε εμπρός και πίσω άξονα λειτουργούν ισορροπημένα και κάνουν ομοιόμορφη ανάκτηση ενέργειας, εξασφαλίζοντας ομαλές αντιδράσεις ακόμη και σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα.

Τεχνικό: Nissan X-Trail & Ariya έχουν ηλεκτρική τετρακίνηση e4FORCE

14/11/2023

- Κάθε τροχός έχει δική του ροπή & δικό του φρενάρισμα
- Κάθε δευτερόλεπτο το σύστημα αντιδρά έως και 10.000 φορές
- To Intelligent Torque Control βοηθά τον οδηγό να στρίβει τους τροχούς και να αλλάζει φορά με ελάχιστη προσπάθεια
- 213 άλογα το full υβριδικό X-Trail, 306 άλογα το ηλεκτρικό Ariya

Nissan e4FORCE Vs μηχανική τετρακίνηση στο Nissan Qashqai

Η κορυφαία ήπια υβριδική έκδοση του Nissan Qashqai με τα 158 άλογα προσφέρεται με κίνηση σε όλους τους τροχούς (4WD). Κίνηση σε όλους τους τροχούς προσφέρουν τα X-Trail και Ariya, όμως η δική τους 4κίνηση ονομάζεται  e-4ORCE. Μία επιλογή που δεν έχει εμπορική σκοπιμότητα. Σίγουρα, προφανής είναι η σημασία του «4ORCE», καθώς το σημαντικό είναι το γράμμα «e». Δεν αναφερόμαστε σε μηχανική 4κίνηση όπως το Qashqai αλλά σε αμιγώς ηλεκτρικής φύσεως, αντίστοιχης λογικής με άλλες εταιρείες.

Κάθε τροχός έχει δική του ροπή & δικό του φρενάρισμα

Το σύστημα e-4FORCE αποτελείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Έχουν τοποθετηθεί στον εμπρός και τον πίσω άξονα του αυτοκινήτου και αντλούν ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Αμφότεροι υποστηρίζουν αναγεννητική πέδηση, ταυτόχρονα όμως έχουν ανεξάρτητη λειτουργία και έλεγχο. Το σύστημα ανιχνεύει τις συνθήκες οδήγησης και την ποιότητα του οδοστρώματος και παρέχει όση ροπή χρειάζεται σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Με τον τρόπο αυτό μεγιστοποιείται η πρόσφυση του ελαστικού, μειώνοντας τις επιπτώσεις της υπερστροφής και της υποστροφής του κινητήρα. Παράλληλα, και το φρενάρισμα ελέγχεται ξεχωριστά, για κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς.

Στην όλη διαδικασία συμβάλλει και η σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους εμπρός-πίσω, για ακόμη μεγαλύτερη σταθεροποίηση του αμαξώματος. Το σύστημα εξασφαλίζει ισορροπημένο έλεγχο πλαισίου, ανίχνευση γραμμής και ακρίβεια διεύθυνσης, με το αυτοκίνητο να ακολουθεί την προβλεπόμενη γραμμή στροφής. Δεν υπάρχει, δηλαδή, μεγάλη ανάγκη διόρθωσης διεύθυνσης από πλευράς οδηγού παρά ελάχιστη συμμετοχή του.


Σε μία ορεινή διαδρομή «παίρνει μπροστά» το Intelligent Torque Control (Έξυπνος Έλεγχος Ροπής), το οποίο βοηθά τον οδηγό να στρίβει τους τροχούς και να αλλάζει φορά με ελάχιστη προσπάθεια, περιστρέφοντας το τιμόνι ομαλά.

Σε μία ορεινή διαδρομή «παίρνει μπροστά» το Intelligent Torque Control (Έξυπνος Έλεγχος Ροπής), το οποίο βοηθά τον οδηγό να στρίβει τους τροχούς και να αλλάζει φορά με ελάχιστη προσπάθεια, περιστρέφοντας το τιμόνι ομαλά.

Κάθε δευτερόλεπτο το σύστημα αντιδρά έως και 10.000 φορές

Ο ακριβής έλεγχος και οι δυνατότητες διανυσματικής ροπής πέδησης διατηρούν το όχημα εντός πορείας, ανεξαρτήτως επιφάνειας. Είτε κινείται σε βρεγμένο και γλιστερό οδόστρωμα, είτε σε δρόμο με χιόνια. Το σύστημα e-4ORCE αντιδρά έως και 10.000 φορές το δευτερόλεπτο, πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα, πετυχαίνοντας ισορροπημένη κατανομή ισχύος από τους δύο ηλεκτροκινητήρες.
 
Κάπως έτσι, σε μία ορεινή διαδρομή «παίρνει μπροστά» το Intelligent Torque Control (Έξυπνος Έλεγχος Ροπής), το οποίο βοηθά τον οδηγό να στρίβει τους τροχούς και να αλλάζει φορά με ελάχιστη προσπάθεια, περιστρέφοντας το τιμόνι ομαλά, καθώς το αυτοκίνητό σας παραμένει ακούνητο στην άσφαλτο. Από την άλλη πλευρά, μέσα στην πόλη σε έναν κυκλικό κόμβο, το όχημα μένει στον αυτοκινητόδρομο, επιταχύνει με ευκολία και φρενάρει ομαλά χάρη στην ομοιόμορφη κατανομή βάρους.
 
Όλα τα παραπάνω χαρακτηρίζονται από άνεση για όλους τους επιβάτες. Χάρη στο e-4ORCE με την ισχυρή αναγεννητική του πέδηση υπάρχει ελάχιστη διαμήκης «βουτιά» του αμαξώματος σε μία επιβράδυνση. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες σε εμπρός και πίσω άξονα λειτουργούν ισορροπημένα και κάνουν ομοιόμορφη ανάκτηση ενέργειας, εξασφαλίζοντας ομαλές αντιδράσεις ακόμη και σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα.

Nissan X-Trail & Ariya: Τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά

Τονίσαμε ότι η τετρακίνηση e-4FORCE εφαρμόζεται αποκλειστικά σε υβριδικής και αμιγώς ηλεκτρικής τεχνολογίας αυτοκίνητα. Προς το παρόν τη βλέπουμε στο full hybrid Nissan X-Trail και το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya, χωρίς να αποκλείεται παρόμοιο σύστημα να τοποθετηθεί μελλοντικά και στο Qashqai e-POWER των 190 ίππων.
 
Προς το παρόν, στην περίπτωση του X-Trail έχουμε ένα σύνολο συνδυαστικής ισχύος 213 ίππων. Βάση του συνόλου είναι ο 1.500άρης turbo κινητήρας με ισχύ 163 άλογα και 300 Nm ροπής, ο οποίος  έχει μεταβλητή συμπίεση ανάλογα το φορτία, ωστόσο δεν εμπλέκεται καθόλου με την κίνηση. Ο ρόλος του είναι να τροφοδοτεί με ρεύμα την μπαταρία και τους ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι και αναλαμβάνουν την κίνηση. Στους εμπρός τροχούς βρίσκεται ο κύριος ηλεκτροκινητήρας ισχύος 204 ίππων (150 kW) ενώ ο δεύτερος με τα 136 άλογα (100 kW) είναι συνδεδεμένος στον πίσω άξονα. Πολύ γραμμικό στον τρόπο που θα επιταχύνει και το κυριότερο, με την αύξηση των στροφών του κινητήρα να είναι ανάλογος της επιτάχυνσης, το X-Trail επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,1 δλ., νούμερο εντυπωσιακό αν αναλογιστούμε το σχεδόν 2 τόνων βάρος του ιαπωνικού D-SUV.
 
Όσον αφορά το Nissan Ariya, στην Ελλάδα κυκλοφορεί με σύστημα e-4FORCE σε μία έκδοση και συνολική ισχύ συστήματος στα 306 PS (225 kW). Η εταιρεία ανακοινώνει επιτάχυνση από στάση σε 5,7 δευτερόλεπτα, με την μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 87 kWh να εξασφαλίζει αυτονομία έως και 500 χιλιόμετρα. Μία μπαταρία που φορτίζει αρκετά γρήγορα, λόγω του ισχυρού On Board Charger που έχει το Ariya (22 kW) για φόρτιση AC και 130 kW για ρεύμα DC (ταχυφόρτιση).

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε