
Θα διαλέγουν οι νέες γενιές αυτοκίνητο όπως κινητό;
Θα διαλέγουν οι νέες γενιές αυτοκίνητο όπως αγοράζουν… κινητό;
Η τεχνολογία, το λογισμικό και οι προδιαγραφές παίζουν πλέον μεγάλο ρόλο
Στην Κίνα ήδη η επιλογή αυτοκινήτου προσομοιάζει με την αγορά ηλεκτρονικών συσκευών
Η ιστορία και η παράδοση του κατασκευαστή έχουν σημασία για τους petrolheads
Όμως δεν παίζουν ρόλο για όσους ψάχνουν απλά μεταφορικό μέσο
Η τεχνολογία, το λογισμικό και οι προδιαγραφές παίζουν πλέον μεγάλο ρόλο
Διανύουμε μια από τις μεγαλύτερες μεταβάσεις στην αυτοκίνηση, και οι αλλαγές που συντελούνται δεν έχουν τέλος. Ηλεκτροκίνηση, μετατόπιση πωλήσεων στο leasing και προσεχώς στο car sharing, και στον ορίζοντα αυτόνομη οδήγηση. Μόνο τα ιπτάμενα drones δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη διαδρομές, αλλά και αυτά έχουν πέσει στο τραπέζι και ήδη... εξελίσσονται. Καταλαβαίνουμε με αυτά και με αυτά, ότι τίποτα δεν θα είναι ίδιο, μόλις σε λίγα χρόνια από σήμερα. Η τεχνολογική εξέλιξη έχει αποκτήσει γρήγορους ρυθμούς και ενσωματώνεται στα νέα οχήματα σε μεγάλη κλίμακα. Και το λογισμικό, που ούτως ή άλλως διαχειρίζεται τους κινητήρες εσωτερικής καύσης εδώ και χρόνια, πλέον παίζει ακόμη σημαντικότερο ρολό στα νέα μοντέλα.
Στην Κίνα ήδη η επιλογή αυτοκινήτου προσομοιάζει με την αγορά ηλεκτρονικών συσκευών
Και αν αναλογιστούμε ότι στην χώρα των «Κόκκινων Δράκων» τα πράγματα είναι και ένα βήμα μπροστά από τους υπόλοιπους, θα υποθέσουμε ότι σε λίγο, και στα μέρη μας, η επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου, θα γίνεται περίπου βάσει προδιαγραφών και θα μοιάζει περισσότερο με την επιλογή... κινητού. Όσοι χρειάζονται απλά ένα μέσο για να εξυπηρετούν τις ανάγκες τους για μετακίνηση, πραγματικά, αγοράζουν αυτοκίνητο όπως αγοράζουμε εμείς οι «θερμόαιμοι» της αυτοκίνησης ηλεκτρονικό υπολογιστή. Μας ενδιαφέρουν απλά τα τεχνικά και οι επιδόσεις ενός τέτοιου μηχανήματος, και η τιμή που θα έχει παρέχοντας μας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Η ιστορία και η παράδοση του κατασκευαστή έχουν σημασία για τους petrolheads
Ας μη γελιόμαστε: δεν είναι όλοι οι αγοραστές petrolheads. Δεν αφορά όλους αν το αυτοκίνητο έχει... ψυχή, αν μπαίνει «τραίνο» στις στροφές και αν σκάει η εξάτμιση όταν αφήνεις το γκάζι. Δεν αφορά τον απλό αγοραστή αν η μάρκα του αυτοκινήτου που θα αγοράσει είναι στην... πιάτσα από τα παλιά, ή αν είναι μια κινέζικη start up, που έτυχε να αναπτύξει μια τεχνολογία μπαταριών και ένα «εξυπνότερο» λογισμικό διαχείρισης, καταφέρνοντας καλύτερη αυτονομία.
Όμως δεν παίζουν ρόλο για όσους ψάχνουν απλά μεταφορικό μέσο
Έτσι και αντίστοιχα οι... απρόσωποι αγοραστές ενός αυτοκινήτου: δεν τους αφορά απαραίτητα η ιστορία από κάπνα και γράσο που έχει γράψει ένας παραδοσιακότερος κατασκευαστής στα… πέρατα του χρόνου. Τους αφορά όμως η επιλογή τους να είναι ένα μοντέρνο σχεδιαστικά και προηγμένο τεχνολογικά όχημα, που θα βασίζεται στις νεότερες τεχνικά κατακτήσεις. Που θα έχει καθαρότερο αποτύπωμα προς το περιβάλλον - αν όχι απολύτως μηδενικό - και που θα είναι συμβατό με τις τελευταίες τάσεις της αγοράς. Όσοι - και είναι πολλοί - θεωρούν το αυτοκίνητο απλά ένα μεταφορικό μέσο και όχι αντικείμενο πόθου που θα τους προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις και στιγμές ελευθερίας, δεν θα ασχοληθούν με τις αξίες που πρεσβεύει ένας παλιός και παραδοσιακός κατασκευαστής για την έννοια της Αυτοκίνησης. Θα το επιλέξουν όντως όπως ακριβώς θα επέλεγαν και ένα κινητό τηλέφωνο.