
Θα μπορέσει από μόνη της η μείωση των τεκμηρίων να μπουστάρει την αγορά;
Θα μπορέσει από μόνη της η μείωση των τεκμηρίων να «μπουστάρει» την αγορά;
Σημαντικές οι ελαφρύνσεις και δικαιότερος πλέον ο τρόπος υπολογισμού, μέσω CO2.
Ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά αυξημένου κυβισμού, ευνοούνται περισσότερο.
Ο ανταγωνισμός με τους «νέους» από την Κίνα, αναμένεται επίσης να βοηθήσει την Αγορά.
Αισιόδοξα τα μηνύματα, σε μια παραδοσιακά «δύσκολη» εποχή του χρόνου.
autoagora Team
Σημαντικές οι ελαφρύνσεις και δικαιότερος πλέον ο τρόπος υπολογισμού, μέσω CO2
Είναι λίγες ημέρες που ανακοινώθηκε από την Κυβέρνηση στα πλαίσια της ΔΕΘ, η απόφαση για τον υπολογισμό των τεκμηρίων διαβίωσης σε σχέση με τα αυτοκίνητα. Είναι ένα μέτρο που έχει αποτελέσει κατά διαστήματα εργαλείο πάταξης της φοροδιαφυγής εδώ και πολλές δεκαετίες. Σε συνδυασμό με άλλα μέτρα, όπως το «πόθεν έσχες», η Διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομικών προσδοκεί να περιορίσει τα διαφυγόντα έσοδα από φόρους, ή να... τσιμπήσει κάποιους που πρέπει αντικειμενικά να συνδράμουν περισσότερο τον κρατικό κορβανά, αλλά σφυρίζουν αμέριμνα.
Πλέον πάντως, με το νέο τρόπο υπολογισμού, αλλάζουν πολλά και ο κυβισμός έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Οι εκπομπές CO2 πλέον θα είναι κριτήριο για τη σχετική φορολογική νομοθεσία. Η Κυβέρνηση, στο γενικότερο πλαίσιο της «Πράσινης Ανάπτυξης», επιδοτεί με τον τρόπο αυτό έμμεσα, όσους είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που εκπέμπει λιγότερα καυσαέρια.
Ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά αυξημένου κυβισμού, ευνοούνται περισσότερο
Έτσι, η απόκτηση καινούργιων πλήρως ηλεκτρικών αλλά και full υβριδικών μοντέλων -που συνήθως έχουν σχετικά αυξημένο κυβισμό- δεν θα αποτελούν στο εξής πονοκέφαλο για τους υποψήφιους αγοραστές τους. Λόγω των μειώσεων στα τεκμήρια έως και κατά 30%, αναμένεται να ωφεληθούν ιδιοκτήτες μεσαίων και χαμηλότερων εισοδημάτων. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η γραμμή είναι, χωρίς να επηρεάζονται οι ιδιοκτήτες παλιότερων οχημάτων -τα οποία εξακολουθούν να διατηρούν τις σχετικές μειώσεις- κίνητρο να δίνεται στους υποψηφίους αγοραστές να στραφούν σε νεότερα ή και εντελώς καινούργια μοντέλα.
Επίσης, οι μειώσεις αναμένεται ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα περιορίσουν τις ακινησίες οχημάτων: Σε αρκετές περιπτώσεις πλέον, τα «παροπλισμένα» αυτοκίνητα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο δρόμο χωρίς να επιβαρύνουν τους ιδιοκτήτες τους.
Ο ανταγωνισμός με τους «νέους» από την Κίνα, αναμένεται επίσης να βοηθήσει την Αγορά
Όλα τα παραπάνω είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της αγοράς και των πωλήσεων, ή ότι τουλάχιστον δεν θα συμβάλουν στο φρενάρισμα της. Μαζί με άλλα υπό εξέταση Κυβερνητικά μέτρα, όπως το πολυαναμενόμενο -αν και ακόμη όπως φαίνεται απλά στα σκαριά- «Κοινωνικό Leasing», είναι σίγουρα κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, που θα μπορούσαν να τονώσουν τον Κλάδο.
Μαζί με άλλους παράγοντες, όπως η έλευση των «νέων παικτών» από την Κίνα. Οι μάρκες των «Κόκκινων Δράκων», σίγουρα εκτός από «συνωστισμό», δημιουργούν και την έννοια του ανταγωνισμού, που μόνο θετικά θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο τελικά στις τσέπες των υποψήφιων αγοραστών.
Αισιόδοξα τα μηνύματα, σε μια παραδοσιακά «δύσκολη» εποχή του χρόνου
Με αυτά και με αυτά, τα μηνύματα στην Αγορά είναι αισιόδοξα. Μάλιστα πολλοί συζητούν για θετικότητα που -παραδοσιακά- σπάνια αντικρίζουν οι έμποροι αυτοκινήτων τέτοια εποχή του χρόνου. Δεν μένει παρά να δούμε το επόμενο διάστημα αν τα Κρατικά μέτρα σε συνδυασμό με τις... μεταλλάξεις της ίδιας της Αγοράς, θα φέρουν ξανά περισσότερα χαμόγελα στους ιθύνοντες, που έχουν προβληματιστεί ποικιλότροπα τα τελευταία χρόνια.