autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Θα μπορέσει η Ελλάδα να κάνει την «Πράσινη Μετάβαση» χωρίς επαρκή πολιτική επιδοτήσεων;

Θα μπορέσει η Ελλάδα να κάνει την «Πράσινη Μετάβαση» χωρίς επαρκή πολιτική επιδοτήσεων;

Θα μπορέσει η Ελλάδα να κάνει την «Πράσινη Μετάβαση» χωρίς επαρκή πολιτική επιδοτήσεων;

21/10/2025

«Αλαλούμ» με το τελευταίο «Κινούμαι Ηλεκτρικά», κρεμάστηκαν διπλά πολλοί αγοραστές.
Μικρότερες και όχι σίγουρες οι επιδοτήσεις, χωρίς φως στο τούνελ για την επομένη ημέρα.
Στην Ιταλία οι «γείτονες» επιδοτούνται έως και με 11.000 ευρώ για νέες τεχνολογίες.
Στον αέρα ακόμα το «Κοινωνικό Leasing», εξαρτάται από ευρύτερο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

autoagora Team

«Αλαλούμ» με το τελευταίο «Κινούμαι Ηλεκτρικά», κρεμάστηκαν διπλά πολλοί αγοραστές

Η «Πράσινη Μετάβαση» είναι ένας όρος που μας έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Αφορά την ευαισθητοποίηση των αρχών (και κατ’ επέκταση των πολιτών) σχετικά με τα ζητήματα οικολογικής συνείδησης, που η αλήθεια είναι ότι έως ένα σημείο θα έπρεπε να απασχολούν όλους μας. Αν υποθέσουμε ότι τα αυτοκίνητα είναι μια υπαρκτή πηγή μόλυνσης της ατμόσφαιρας, τότε καταλαβαίνουμε -και μόνο από το μεγάλο πλήθος τους στις πόλεις- ότι η βελτίωση της λειτουργίας τους (και ειδικότερα ο περιορισμός των καυσαερίων που εκπέμπουν), είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι το μέγα στοίχημα για τις κυβερνήσεις στα περισσότερα Κράτη-μέλη της Ε.Ε., και δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί τέτοιο και για εμάς εδώ, στην Ελλάδα. Οι σχετικές επιδοτήσεις από τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ανέλαβαν να «μπουστάρουν» τις πωλήσεις EV στη χώρα μας, με το τελευταίο πρόγραμμα «ΙΙΙ» ωστόσο να δείχνει να... χωλαίνει.

Αλαλούμ δημιουργήθηκε με το γεγονός ότι οι πόροι για ακόμη μια φορά εξαντλήθηκαν νωρίτερα από το προγραμματισμένο, και πολλοί συμμετέχοντες-αγοραστές νέων ηλεκτρικών- δεν κατάφεραν να εισπράξουν τα χρήματα που περίμεναν. Πολλοί μάλιστα έχασαν διπλά, αφού έσπευσαν να αποσύρουν και το παλιό τους όχημα προς 1500 ευρώ, ενώ κάποιοι θα μπορούσαν τουλάχιστον να το πουλήσουν για ένα αντίστοιχο τίμημα και να πάρουν τα λεφτά τους.

Μικρότερες και όχι σίγουρες οι επιδοτήσεις, χωρίς φως στο τούνελ για την επομένη ημέρα

Τα ποσά των επιδοτήσεων στο τελευταίο αυτό πρόγραμμα έχουν ελαχιστοποιηθεί (3.000 ευρώ ανά όχημα). Το χειρότερο είναι όμως ότι στην αγορά επικράτησε ένα μεγάλο χάος. Οι αντιπροσωπείες δεν σταμάτησαν τότε έγκαιρα την προώθηση τιμών που συμπεριλάμβαναν τα «μπόνους» της επιδότησης. Οι Αρχές με τη σειρά τους, μάλλον θα έπρεπε να μεριμνήσουν για να μην επικρατούν τόσες εκκρεμείς αιτήσεις από πολίτες που έτρεξαν να αγοράσουν αυτοκίνητο νομίζοντας ότι θα πληρωθούν και τελικά δεν τα κατάφεραν.

Με αυτά και με αυτά, επικράτησε μια σύγχυση που μόνο καλό δεν έκανε σε μια ήδη ταλαιπωρημένη Ελληνική Αγορά αυτοκινήτου. Και φυσικά κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια τι μέλει γενέσθαι. Η ως τώρα εμπειρία  μαρτυρά, ότι δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το αν και κατά πόσο θα διατηρηθεί το πρόγραμμα στο μέλλον. Ακόμη και αν τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές υπάρχουν διαθέσιμα και αδιάθετα περί τα 8 εκατομμύρια ευρώ -σχεδόν τα 6 εκατομμύρια προοριζόμενα για αιτήσεις ιδιωτών.

Στην Ιταλία οι «γείτονες» επιδοτούνται έως και με 11.000 ευρώ για νέες τεχνολογίες

Σε αντίθεση πάντως με την δική μας περίπτωση, οι αγοραστές νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη γείτονα Ιταλία, χαίρουν εκπτώσεων που ξεπερνούν τις 10.000 ευρώ. Ένα ποσό που είναι υπέρ-τριπλάσιο από το αντίστοιχο που διατίθεται στη χώρα μας και σίγουρα αποτελεί ένα χειροπιαστό δέλεαρ για τους νέους πελάτες των αντιπροσωπειών. Είναι ένα ποσό που σε πολλές περιπτώσεις μάλλον εξομοιώνει πλήρως την τιμή ενός μοντέλου μπαταρίας με την τιμή ενός αντίστοιχου θερμικού, αν δεν την προσπερνά κιόλας...προς τα κάτω.

Στον αέρα ακόμα το «Κοινωνικό Leasing», εξαρτάται από ευρύτερο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα

Άλλη μια δράση που ξεκίνησε να συζητιέται αλλά ωστόσο προς ώρας ναυάγησε, είναι και αυτή του «Κοινωνικού Leasing». Το πρόγραμμα αυτό αφορά την επιδότηση αποκλειστικά της μακροχρόνιας μίσθωσης ενός ηλεκτροκίνητου. Μάλιστα το ποσό που αναλαμβάνει να καταβάλει στα ενδιαφερόμενα «ευαίσθητα» νοικοκυριά δεν αφορά την εφάπαξ πληρωμή ενός ποσού όπως στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αλλά την επιδότηση όλων των μηνιαίων μισθωμάτων, με τελικό σκοπό την εξαγορά του οχήματος από τους δικαιούχους. Ωστόσο, το πρόγραμμα αφορά κοινή δράση και κονδύλια από το «Πράσινο Ταμείο» της Ε.Ε. και όπως όλα δείχνουν, ακόμη είναι πολύ πρώιμο για να πάρει σάρκα και οστά στη χώρα μας.

NISSAN
MRKTEO