
Τι είναι χειρότερο: Ανοιχτά παράθυρα ή κλιματιστικό;
Διαβάστηκε από 1234 αναγνώστες - 1/3/2023
Αν έχεις στο ρεζερβουάρ το σκέφτεσαι λίγο παραπάνω να ανοίξεις το κλιματιστικό. Αν, όμως, σου πω ότι με τα ανοιχτά παράθυρα «καις» περισσότερο, θα αλλάξεις άποψη ή δεν ισχύει κάτι τέτοιο;
Ένα δίλημμα που… καίει
«ECO Tip. Τα ανοιχτά παράθυρα επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου». Σίγουρα θα έχετε δει την συγκεκριμένη ενημέρωση στο καντράν κάποιου σύγχρονου αυτοκινήτου το οποίο σε ενημερώνει για μία κακή συνήθεια ορισμένων. Όσων ταξιδεύουν με ανοιχτά παράθυρα για διαφορετικούς λόγους. Είτε γιατί προτιμούν να φέρουν κρύο αέρα το καλοκαίρι από τα παράθυρα, είτε γιατί θέλουν να αερίσουν από μία πιο κακή και περισσότερο βλαβερή συνήθεια, το κάπνισμα.
Το θέμα στην προκειμένη είναι άλλο. Αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι ΔΕΝ ΚΑΠΝΙΖΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, πόσο επιβαρύνει την κατανάλωση ο κλιματισμός σε σχέση με τα ανοιχτά παράθυρα που αυξάνουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις; Ποιο δίλημμα… καίει περισσότερο;
Το θέμα στην προκειμένη είναι άλλο. Αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι ΔΕΝ ΚΑΠΝΙΖΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, πόσο επιβαρύνει την κατανάλωση ο κλιματισμός σε σχέση με τα ανοιχτά παράθυρα που αυξάνουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις; Ποιο δίλημμα… καίει περισσότερο;
Επίσημες έρευνες δίνουν την απάντηση
Αρκετοί έχουν προβληματιστεί με το αν ο κλιματισμός ή τα ανοιχτά παράθυρα είναι χειρότερα για την τσέπη τους, για αυτό και έχουν πραγματοποιηθεί μπόλικες δοκιμές και έρευνες. Σε πολλές αυτές έχει διαπιστωθεί ότι είναι πολύ μικρότερο το φορτίο στον κινητήρα από τον κλιματισμό συγκριτικά με εκείνο της αεροδυναμικής αντίστασης από τα ανοιχτά παράθυρα. Βέβαια, αναφερόμαστε σε μεγαλύτερες ταχύτητες, καθώς όσο πιο γρήγορα οδηγείς, τόσο μεγαλύτερη η αντίσταση. Συνεπώς, το φορτίο στον κινητήρα και τελικά η κατανάλωση, επιβαρύνονται περισσότερο από τα ανοιχτά παράθυρα σε κίνηση πάνω από 60 χλμ./ώρα.
Τόσα πληρώνεις με το κλιματιστικό
Πηγή της κουβέντας μας είναι μία έρευνα στην Καλιφόρνια, περιοχή με παραπλήσιες καιρικές συνθήκες σε σχέση με τους θερινούς μήνες και τους ήπιους χειμώνες στην Ελλάδα. Λοιπόν, δοκιμάστηκαν διάφορα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης, diesel και με υβριδική τεχνολογία. Τι προέκυψε;
- Στην πόλη, με τον κινητήρα στο ρελαντί και διαρκές σταμάτα-ξεκίνα η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί πολύ (έως και 10%).
- Στο ταξίδι και σε μεγάλες ταχύτητες η κατανάλωση πέφτει σχεδόν στα 2/3. Για αυτό οι βενζινοκινητήρες στον ανοιχτό δρόμο έχουν την μικρότερη επιβάρυνση από τον κλιματισμό, (3,8% αύξηση), ενώ στην πόλη ανεβαίνει στο 6,2%.
- Οι πετρελαιοκινητήρες έδειξαν ανθεκτικοί τόσο εντός όσο και εκτός αστικού περιβάλλοντος (+4,6% στον αυτοκινητόδρομο, +7% στην πόλη)
- Μεγαλύτερο όλων είναι η επιβάρυνση στα υβριδικά, κάτι αναμενόμενο διότι τα περιφερειακά σε αυτά τα αυτοκίνητα κινούνται από ηλεκτροκινητήρες που έχουν ένα στάδιο μετατροπής ενέργειας ακόμη, μειώνοντας έτσι την αποδοτικότητα (6,1% στον αυτοκινητόδρομο, 9,7% στην πόλη).
Το δίλημμα που… καίει
+60 χλμ./ώρα αυξάνεται αρκετά η αεροδυναμική αντίσταση από τα ανοιχτά παράθυρα
Στα φανάρια με κλιματιστικό «καις« 10% περισσότερη βενζίνη
Ανθεκτικό στην πόλη και στο ταξίδι το diesel
Το μειονέκτημα των υβριδικών
Εσύ πώς «κρυώνεις» το αυτοκίνητό σου; Μόνιμα με κλιματισμό, ανοιχτά παράθυρα ή συνδυασμός ανάλογα με το πόσο γρήγορα κινείσαι;
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |