
Τι σε κρατά πίσω από το να αγοράσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Θέλει χρόνο μπεις στη διαδικασία της φόρτισης, αλλά πλέον υπάρχουν πολλές περισσότερες επιλογές.
Η τιμή τους παραμένει «τσιμπημένη», αλλά εξαρτάται η χρήση που θέλεις να κάνεις.
Ναι αλλά η μπαταρία; Ναι, αλλά δεν θα έχεις κάνει απόσβεση από την κατανάλωση στην 8ετία;
Πολύ ευκολοδήγητα, σε πόλη & ταξίδι.
autoagora Team
Θέλει χρόνο μπεις στη διαδικασία της φόρτισης, αλλά πλέον υπάρχουν πολλές περισσότερες επιλογές
Να αγοράσω ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή να περιμένω; Αλήθεια είναι πως πολλές φορές μπαίνει στην κουβέντα το ερώτημα αυτό για κάποιον που σκέφτεται να αγοράσει αυτοκίνητο. Μιλάμε για μία εντελώς διαφορετική εμπειρία χρήσης, μόνο και μόνο γιατί πρέπει να μάθεις καινούργιες συνήθειες, με κυριότερη όλων τη διαδικασία φόρτισης.
Από εκεί που ήξερες το βενζινάδικο και ότι στο 5λεπτο ξεμπέρδεψες, με τη φόρτιση είναι μία διαδικασία πιο περίπλοκη. Που ήταν πολύ πιο περίπλοκη στο παρελθόν, καθώς έψαχνες με το… τουφέκι φορτιστή. Γιατί η διαδικασία μαθαίνεται αλλά τι γίνεται αν δεν έχεις διαθέσιμους φορτιστές; Πλέον, γνώμη μας είναι πως ευκολία είναι σημαντικά μεγαλύτερη σε σχέση με ό,τι ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Βρίσκεις φορτιστές στα πιο περίεργα σημεία, σε ιδιωτικά πάρκινγκ, σε supermarket, σε εμπορικά κέντρα.
Και όλα τα παραπάνω αν δεν έχεις τη δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι, όπου τα πάντα γίνονται πολύ βολικά και εύκολα.
Η τιμή τους παραμένει «τσιμπημένη», αλλά εξαρτάται η χρήση που θέλεις να κάνεις
Ένας άλλος προβληματισμός έχει να κάνει με την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πάλι θα κάνουμε μία σύγκριση σε σχέση με ό,τι βλέπαμε τα προηγούμενα χρόνια. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει, οι ίδιες οι εταιρείες αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να κρατήσουν χαμηλά τις τιμές, γιατί κατανοούν ότι «πρέπει» και αυτές να διοχετεύσουν περισσότερα ηλεκτρικά στην αγορά.
Και φυσικά, έχει σημασία τι ηλεκτρικό αυτοκίνητο ψάχνεις. Για κάποιον που θέλει ένα δεύτερο αυτοκίνητο, κυρίως για οδήγηση στην πόλη, μία επιλογή στα 20-25 χιλιάρικα είναι πια εφικτή. Αν πάλι, αναζητάς αυτοκίνητο και για το ταξίδι, θα χρειαστείς κάτι παραπάνω. Για μεγαλύτερη μπαταρία και μεγαλύτερη αυτονομία. Είναι σημαντική, λοιπόν, αυτή η διάκριση, της χρήσης που θέλεις να κάνεις για το καινούργιο σου αυτοκίνητο.
Ναι αλλά η μπαταρία; Ναι, αλλά δεν θα έχεις κάνει απόσβεση από την κατανάλωση στην 8ετία;
Διότι όπως έχουμε δει, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην πόλη είναι εντυπωσιακά πιο οικονομικό. Φορτίζοντας στο σπίτι ή και σε φορτιστή έστω 22άρη με μεγαλύτερο κόστος, βαριά να δίνεις 5 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα. Υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που «καίνε» τόσο λίγο. Και μπες στη διαδικασία να σκεφτείς πόσα χρήματα θα γλιτώσεις σε βάθος χρόνου, με την σημαντική υποσημείωση ότι θες ηλεκτρικό για την πόλη. Έτσι, δεν θα μπαίνεις στη διαδικασία να σκεφτείς τι θα κάνεις την μπαταρία μετά τα 8 χρόνια που ισχύει η εγγύηση των περισσότερων μαρκών. Πιστεύουμε ότι θα έχεις πετύχει απόσβεση και με το παραπάνω.
Πολύ ευκολοδήγητα, σε πόλη & ταξίδι
Για το τέλος, είναι μία παράμετρος που βασίζεται περισσότερο σε υποκειμενική άποψη. Είναι η εμπειρία οδήγησης με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για κάποιον που δεν έχει οδηγήσει, είναι δύσκολο να αντιληφθεί την άνεση και την ευκολία οδήγησης. Γιατί υπάρχουν και τα θερμικά αυτόματα, αλλά το κιβώτιο των ηλεκτρικών είναι αλλιώς. Μία γκαζιά και έχεις όλη τη ροπή μονομιάς, προσπερνάς για πλάκα και με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο. Και στην πόλη, ειδικά ένα αυτοκίνητο που έχει και one-pedal οδηγείται απλώς με ένα πεντάλ. Αφήνεις το γκάζι και φρενάρεις.
Εσύ τι λες όμως; Μήπως φταίει ότι γενικά ως λαός δυσκολευόμαστε να αλλάξουμε συνήθειες ή ακόμα πιστεύεις ότι δεν έχει έρθει η ώρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;