autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
EV πόλης: θα το σκεφτόσουν αν χρειαζόσουν φορτιστή μόνο μια φορά την εβδομάδα;

EV πόλης: θα το σκεφτόσουν αν χρειαζόσουν φορτιστή μόνο μια φορά την εβδομάδα;

EV πόλης: θα το σκεφτόσουν αν χρειαζόσουν φορτιστή μόνο μια φορά την εβδομάδα;

1/12/2025

Με 300 χιλιόμετρα αυτονομία, μία φόρτιση φτάνει και περισσεύει για δουλειά και βόλτα.
Hyundai Inster και Leapmotor T03, κορυφαία σχέση μεταξύ μεγέθους και αυτονομίας.
Με αυτό το δεδομένο δεν χρειάζεσαι φόρτιση στο σπίτι.
Όμως γλιτώνεις αρκετά χρήματα αν έχεις wallbox στην πυλωτή.

autoagora Team

Με 300 χιλιόμετρα αυτονομία, μία φόρτιση φτάνει και περισσεύει για δουλειά και βόλτα

Υπάρχουν πολλές κατηγορίες αυτοκινήτων, ανάλογα τη χρήση για την οποία τα προορίζουμε. Και αν σε μερικές τουλάχιστον από αυτές τις κατηγορίες, όπως πχ στα σπορ μοντέλα, η πρακτικότητα έρχεται σε δεύτερη μοίρα, σε κάποιες άλλες, το να είναι χρηστικό το όχημα που χρησιμοποιείς ,είναι... άκρως σημαντικό. Στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης πάντως, οι απαιτήσεις για αυξημένη λειτουργικότητα είναι δεδομένες. Το μέγεθος, οι χώροι της καμπίνας και του πορτπαγκάζ σε σχέση με το μέγεθος, αλλά και η κατανάλωση είναι οι σημαντικότερες από αυτές. Στα ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της αντικειμενικής δυσκολίας σε θέματα εύρεσης σημείων φόρτισης -ειδικά για όσους δεν διαθέτουν φορτιστή στο σπίτι- ένα ακόμα σημαντικό -τεχνικό- ζήτημα, είναι ως εκ τούτου η αυτονομία. Στις ημέρες μας πάντως, αρκετά είναι τα νέα μοντέλα με «ακτίνα δράσης» που πλησιάζει ή και ξεπερνά τα 300 χλμ.

Hyundai Inster και Leapmotor T03, κορυφαία σχέση μεταξύ μεγέθους και αυτονομίας

Αναλογιζόμενοι την τεχνολογική πρόοδο που έχει συντελεστεί στον τομέα της εξέλιξης των μπαταριών, θα μπορούσαμε να αναφερθούμε σε κάποια από τα «μικρά» μοντέλα πόλης της αγοράς, που ξεχωρίζουν για την σχέση του μεγέθους τους και της αυτονομίας που παρέχουν στην οδήγηση. Το νέο μικρό EV της Hyundai, το Inster, έχει αυτονομία στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία, που μπορεί να ξεπεράσει όχι μόνο τα 300, αλλά και τα 350 χιλιόμετρα, «λύνοντας» πραγματικά τα χέρια του ιδιοκτήτη του, που με το δεδομένο αυτό θα μειώσει στο ελάχιστο το άγχος εξεύρεσης σημείου φόρτισης. Η διαδικασία μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση, μπορεί να κρατήσει πολύ λίγο -περί τα 30 μόλις λεπτά. Ανάλογες επιδόσεις σε αυτόν τον νευραλγικό τομέα, έχει και το «μικρό» της Leapmotor, το T03. Κορεάτης και Κινέζος με παρόμοια χαρακτηριστικά λοιπόν, με τον τελευταίο να υπερτερεί ελαφρώς σε ακτίνα δράσης, αφού προσεγγίζει ακόμα και τα 400 χιλιόμετρα, με μικρότερη μάλιστα μπαταρία. Αν και υπολείπεται ελαφρώς, αντίστοιχα στον απαιτούμενο χρόνο για «ανεφοδιασμό», θέλοντας λίγο περισσότερο από το Inster.

Με αυτό το δεδομένο δεν χρειάζεσαι φόρτιση στο σπίτι

Με τέτοια δεδομένα πάντως, όπως το γεγονός ότι οι απαιτούμενες φορτίσεις ανά εβδομάδα περιορίζονται σε... μια, η απόκτηση ενός EV μπορεί να δελεάσει ακόμη και κάποιους από τους υποψήφιους αγοραστές που μέχρι πρότινος ήταν αντίθετα... προσκείμενοι στην «Πράσινη Μετάβαση» και τη νέα ηλεκτροκίνητη εποχή. Έχοντας για δέλεαρ αφενός τις τιμές που έχουν αρχίσει να διορθώνουν στις νέες προϊοντικές γκάμες των εργοστασίων, και αφετέρου το δεδομένα χαμηλότερο κόστος χρήσης, λόγω μειωμένων απαιτήσεων συντήρησης και καυσίμων, το δίλλημα μεταξύ απόκτησης θερμικού ή ηλεκτρικού επανέρχεται στις ημέρες μας. Και αυτή τη φορά δεν είναι με κίνητρο απλά την απόκτηση ενός πιο μοντέρνου και «προηγμένου» οχήματος, αλλά ενός αυτοκινήτου που πραγματικά θα αποτελεί μια πηγή εξοικονόμησης πόρων. Τόσο για το ταλαιπωρημένο περιβάλλον των πόλεων, όσο και για την... τσέπη.

Όμως γλιτώνεις αρκετά χρήματα αν έχεις wallbox στην πυλωτή

Η οποία τσέπη και ο προϋπολογισμός ενός σπιτιού γενικότερα, η αλήθεια είναι ότι μπορεί να ωφεληθεί ακόμη περισσότερο, στην περίπτωση που υπάρχει η δυνατότητα για φόρτιση στο σπίτι. Όσοι τυχεροί διαθέτουν ιδιόκτητο γκαράζ ή έστω πυλωτή πολυκατοικίας, μπορούν να ωφεληθούν από τη φθηνότερη χρέωση της κιλοβατώρας στα οικιακά τιμολόγια. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι αυτή η διαφορά στο κόστος ρεύματος σε σχέση με του αντίστοιχου τιμολογίου που θα πληρώσει κανείς σε έναν σταθμό αυτοκινήτων, έχουν να κάνουν με την «εμπορευματοποίηση» της συγκεκριμένης υπηρεσίας: ένα βενζινάδικο, εμπορεύεται το ρεύμα με περιθώριο κέρδους, όπως ακριβώς κάνει αντίστοιχα και με την πώληση υγρών καύσιμων.

STOCKCENTER