autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η ΕΕ πήρε πίσω το πλάνο απαγόρευσης βενζίνης/diesel από το 2035

Η ΕΕ πήρε πίσω το πλάνο απαγόρευσης βενζίνης/diesel από το 2035

17/12/2025

Η ΕΕ έδωσε παράταση ζωής σε βενζίνη/diesel
Τι αναφέρει το αναθεωρημένο πλάνο της ΕΕ που κατατέθηκε
Καμία ημερομηνία λήξης σε βενζίνη/diesel
Νέα κατηγορία για μικρά ηλεκτρικά με έξτρα κίνητρα αλλά πρέπει να κατασκευάζονται στην Ευρώπη

autoagora Team

Η ΕΕ έδωσε παράταση ζωής σε βενζίνη/diesel

Το φιλόδοξο σχέδιο της Ευρώπης για την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel μετά το 2035 φαίνεται πως κατέρρευσε οριστικά. Με αυτόν τον τρόπο, επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι δηλώσεις του Manfred Weber, προέδρου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ) και επικεφαλής της μεγαλύτερης πολιτικής δύναμης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πριν από λίγες ημέρες.
 

Σύμφωνα με πληροφορίες από διεθνή Μέσα ενημέρωσης, όπως το Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στην παρουσίαση μιας ουσιαστικής αναθεώρησης των κανονισμών για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πλέον εισάγει σημαντικά μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά το μέλλον του κλάδου.

Τι αναφέρει το αναθεωρημένο πλάνο της ΕΕ που κατατέθηκε

Πιο αναλυτικά, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι υποχώρησαν από τον στόχο της πλήρους (100%) μείωσης των εκπομπών CO από τον στόλο επιβατικών αυτοκινήτων των κατασκευαστών, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Πλέον, ζητείται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν μείωση 90% στις εκπομπές CO από το 2035 και έπειτα. Το υπόλοιπο 10% δύναται να καλυφθεί μέσω αντιστάθμισης, με τη χρήση βιοκαυσίμων, e-fuels, καθώς και πιστώσεων που σχετίζονται με την αξιοποίηση χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, ο οποίος παράγεται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
 

Παράλληλα, το αναθεωρημένο πλαίσιο προσφέρει στις αυτοκινητοβιομηχανίες ένα τριετές χρονικό περιθώριο, από το 2030 έως το 2032, προκειμένου να επιτύχουν μείωση 55% στις εκπομπές CO των αυτοκινήτων, σε σχέση με τα επίπεδα του 2021. Επιπλέον, ο στόχος για τα βαν το 2030 αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω, στο 40%, από 50% που ίσχυε αρχικά.

Καμία ημερομηνία λήξης σε βενζίνη/diesel

Μία ακόμη καίρια λεπτομέρεια που αξίζει να επισημανθεί είναι ότι η αναθεωρημένη πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν προβλέπει νέα ημερομηνία λήξης για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
 

Με απλά λόγια, η νεότερη αυτή εξέλιξη προσφέρει πολυετή παράταση ζωής στην πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel. Ταυτόχρονα, ενισχύει σε μεγάλο βαθμό το σύνολο των υβριδικών τεχνολογιών κίνησης, όπως τα ήπια υβριδικά, τα full hybrid, τα plug-in hybrid και τα range extender, οι οποίες θα συνυπάρχουν με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και τα αυτοκίνητα υδρογόνου.

Νέα κατηγορία για μικρά ηλεκτρικά με έξτρα κίνητρα αλλά πρέπει να κατασκευάζονται στην Ευρώπη

Αναφορικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, η Ευρωπαϊκή Ένωση στο νέο στρατηγικό της πλάνο εισάγει και μια νέα κατηγορία με την ονομασία «M1E», η οποία αφορά μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μήκος κάτω των 4,2 μέτρων. Τα οχήματα αυτής της κατηγορίας θα υπάγονται σε πιο ευέλικτο κανονιστικό πλαίσιο, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα στα Κράτη-Μέλη της ΕΕ να τα υποστηρίξουν μέσω ενισχυμένων κινήτρων, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη των στόχων μείωσης CO.
 

Ωστόσο, βασική προϋπόθεση για την ένταξή τους στο πλαίσιο αυτό είναι τα συγκεκριμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κατασκευάζονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

STOCKCENTER