autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
«Platooning»: είναι η κίνηση σε φάλαγγες το μέλλον στα ταξίδια μεταξύ πόλεων;

«Platooning»: είναι η κίνηση σε φάλαγγες το μέλλον στα ταξίδια μεταξύ πόλεων;

«Platooning»: είναι η κίνηση σε φάλαγγες το μέλλον στα ταξίδια μεταξύ πόλεων;

23/12/2025

Διασύνδεση οχημάτων και κίνηση σε κονβόι βοηθούν σε ασφάλεια, οικολογία και οικονομία.
Προχωράμε πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση, χάνεται σταδιακά η ευχαρίστηση στο τιμόνι.
Η επιστήμη της πληροφορικής βοηθάει τη συνεχή εξέλιξη της Αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όμως όσο προχωράει η τεχνολογία, τόσο χάνεται η μαγεία της Αυτοκίνησης.

autoagora Team

Διασύνδεση οχημάτων και κίνηση σε κομβόι βοηθούν σε ασφάλεια, οικολογία και οικονομία

Ο τρόπος με τον οποίο η τεχνολογία πλέον επηρεάζει την Αυτοκίνηση είναι απολύτως καθοριστικός και εντυπωσιακά σημαντικός. Τα πάντα γίνονται διαφορετικά στις ημέρες μας, εξελίσσονται και βελτιώνονται. Και με την έλευση της ΑΙ αυτό επιταχύνθηκε. Στην Αυτοκινητοβιομηχανία μάλιστα βρήκε και πληθώρα εφαρμογών. Η V2V διασύνδεση μεταξύ οχημάτων, σε συνδυασμό με ADAS συστήματα όπως το «ενεργό» Active Cruise Control, μπορούν συνδυαστικά να λειτουργήσουν προκειμένου ολόκληρες ομάδες οχημάτων να κινούνται στο δρόμο «συνεργατικά».

Ο «ενεργός αυτόματος πιλότος» όπως λεγόταν παλιότερα, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε στο Nissan Primera το 2001, είναι ένα εξελιγμένο cruise control που συναντάμε σε διάφορα μοντέλα πλέον πολύ συχνότερα στην εποχή μας. Αναλαμβάνει πέραν της διατήρησης σταθερής ταχύτητας, και το να διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σταθερή. Σε συνδυασμό με τη δυνατότητα που παρέχει στην αλληλεπίδραση μεταξύ οχημάτων το πρωτόκολλο V2V, δύο ή περισσότερα αυτοκίνητα μπορούν πλέον να κινούνται το ένα πίσω από το άλλο σε σχηματισμό κονβόι. Με τον τρόπο αυτό, το ταξίδι στην Εθνική μπορεί να πραγματοποιηθεί με μεγαλύτερη ασφάλεια, οικολογία αλλά και οικονομία.

Προχωράμε πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση, χάνεται σταδιακά η ευχαρίστηση στο τιμόνι

Το “Platooning” όπως ονομάζεται, προορίζεται να εφαρμόζεται στην πράξη αρχικά μεταξύ βαρέων οχημάτων. Τα φορτηγά θα μπορούν χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη τεχνολογία να επιτυγχάνουν μείωση στις εκπομπές καυσαερίων, αλλά και σημαντική οικονομία στην κατανάλωση καυσίμων. H Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA υπολογίζει ότι οι διάφορες εταιρίες Logistics θα μπορέσουν έτσι να μειώσουν έως και 30% το κόστος χρήσης των στόλων τους. Η περισσότερο ασφαλής κίνηση των οχημάτων μάλιστα με την μέθοδο κίνησης σε «φάλαγγα» είναι εξασφαλισμένη, αφού το 90% των ατυχημάτων θεωρείται ότι οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα.

Στην περίπτωση του “Platooning” ο χρόνος αντίδρασης του οχήματος μειώνεται σημαντικά καθώς αυτή θα πραγματοποιείται αυτοματοποιημένα, με θετικό αντίκτυπο στην αποφυγή συγκρούσεων: και τα λίγα μέτρα που συνεπάγονται κάποια δευτερόλεπτα, πολλές φορές είναι αρκετά. Όλα τα παραπάνω βέβαια σημαίνουν πρακτικά την πορεία μας ένα βήμα πιο κοντά στην Αυτόνομη Οδήγηση. Και αν στα επαγγελματικά οχήματα θα μπορούσε να έχει θετικό αντίκτυπο και να σημαίνει «λιγότερη δουλειά» για τους οδηγούς, τότε στο μυαλό ενός ερασιτέχνη «περιηγητή» συνεπάγεται μάλλον απώλεια της «μαγείας» της οδήγησης.

Η επιστήμη της πληροφορικής βοηθάει τη συνεχή εξέλιξη της Αυτοκινητοβιομηχανίας

Η πληροφορική έχει συντελέσει στην εξέλιξη των αυτοκινήτων και στη μορφή που έχουν πλέον αυτά στις ημέρες μας. Ο αυτοματισμός που παρέχει στις διάφορες επί μέρους λειτουργίες ενός οχήματος, είναι από απλά χρήσιμος και βοηθητικός στην απόδοση, έως και σωτήριος, αν μιλάμε για θέματα οδικής ασφάλειας. Το λογισμικό παίζει πλέον εξέχοντα ρόλο στα επί μέρους συστήματα και στον έλεγχο τους, σε οποιοδήποτε νέο μοντέλο.
Μπορεί να πρόκειται για κάτι «άυλο» και λιγότερο χειροπιαστό στα μάτια των λιγότερο μυημένων με τη μοντέρνα τεχνολογία, και όμως, ο τρόπος με τον οποίο έχει αλλάξει τα πάντα στις μέρες μας είναι αξιοσημείωτος.

Όμως όσο προχωράει η τεχνολογία, τόσο χάνεται η μαγεία της Αυτοκίνησης

Πάντως, από την άλλη πλευρά, δεν θα μπορούσαμε να κατηγορήσουμε και τους πιο «ρομαντικούς» για τις ανησυχίες τους σχετικά με τον τρόπο που εξελίσσονται τα πράγματα. Η αυτονομία θυσιάζεται πολλές φόρες στο βωμό της ασφάλειας και της αποδοτικότητας. Ο έλεγχος ενός οχήματος γίνεται πλέον από κοινού με on board υπολογιστές και η μαγεία της Αυτοκίνησης όντως κινδυνεύει να χαθεί. Για τους petrol heads πάντως, δεν μένει πάρα να δούμε, μέχρι που μπορεί να φτάσει η εξέλιξη στα «αντικείμενα του πόθου τους» και πόσο ακόμη θα τους «ξενερώσει» στο μέλλον.

STOCKCENTER