
Ψυχολογικό όριο ή κάτι διαφορετικό τα 100.000 χλμ. στο αυτοκίνητο;
Τα 100.000 χιλιόμετρα είναι ένα στρογγυλό νούμερο που πολλοί χρησιμοποιούν ως ορόσημο στη ζωή ενός αυτοκινήτου.
Για αρκετούς το νούμερο είναι μεγάλο & δείχνει ένα γερασμένο αυτοκίνητο.
Για άλλους τότε ξεκινά η δεύτερη, πιο ελεύθερη ζωή του αυτοκινήτου, στη δεύτερη του νιότη.
Οι κατασκευαστές αναφέρουν τα 100.000 χλμ. ως τη στιγμή των ακριβών εργασιών συντήρησης.
autoagora Team
Τα 100.000 χιλιόμετρα είναι ένα στρογγυλό νούμερο που πολλοί χρησιμοποιούν ως ορόσημο στη ζωή ενός αυτοκινήτου
Δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς πως τα 100.000 είναι ένα καλό στρογγυλό νούμερο για το κάνουμε ορόσημο. Είναι αρκετά χιλιόμετρα για ένα αυτοκίνητο που έχει δει χρήση αρκετών ετών, και ένα νούμερο που πολλοί θεωρούν πως έχει μέσα του κρυμμένο το «σχέδιο» των κατασκευαστών ως προς την αντοχή των αυτοκινήτων. Για όσους δε ασπάζονται τη θεωρία πως τα αυτοκίνητα «σχεδιάζονται» για 200.000, τότε οι 100.000 δεν είναι παρά η μέση ηλικία.
Όμως μιλάμε για ένα μάλλον τυχαίο νούμερο που απλά ακούγεται στρογγυλό και άρα σημαντικό. Απόδειξη αυτού είναι πως στις χώρες με μίλια, την ίδια συζήτηση που κάνουμε εδώ για τα 100.000 χλμ., εκεί την κάνουν για τα 100.000 μίλια. Δηλαδή τον ίδιο στρογγυλό αριθμό, και ας είναι 60.000 χλμ. περισσότερα.
Για αρκετούς το νούμερο είναι μεγάλο & δείχνει ένα γερασμένο αυτοκίνητο
Είναι όμως γερασμένο ένα αυτοκίνητο με 100.000 χλμ.; Αν το δεις σε χρόνια, μιλάμε για σχεδόν 7 χρόνια ηλικίας και με τον μέσο όρο στην Ελλάδα να σπρώχνει τα 18 χρόνια, τα 7 δεν είναι τίποτα. Σίγουρα όσοι αλλάζουν αυτοκίνητο κάθε διετία και έχουν σταθερά καινούργιο αμάξι, τα 100.000 τους ακούγονται αστρονομικό ποσό, αυτό όμως μάλλον είναι περισσότερο θέμα δικής τοποθέτησης και λιγότερο ζήτημα ουσίας.
Σαφώς το πως έχουν γίνει αυτά τα 100.000 χλμ. έχει μεγαλύτερη σημασία από τον αριθμό των χιλιομέτρων. Είναι η συντήρηση σωστή; Το αγάπησε κανείς αυτό το αυτοκίνητο; Ένας οδηγός ή τρεις; Και τι χρήση;
Για άλλους τότε ξεκινά η δεύτερη, πιο ελεύθερη ζωή του αυτοκινήτου, στη δεύτερη του νιότη
Στο άλλο άκρο βρίσκεται μια μεγάλη μερίδα της αγοράς που περιμένει τα 100.000 χλμ. πως και πως. Όχι στο δικό τους αμάξι, αλλά σε αυτά που μόλις το γράψει το κοντέρ, πάνε ακόμη φθηνότερα στην αγορά ως δεύτερο χέρι. Για πολλούς είναι τα «σωστά» χιλιόμετρα για να αγοράσεις μεταχειρισμένο. Όχι πολύ παλιό σε χρόνια, ούτε «τρελά» χιλιόμετρα στο κοντέρ, αλλά τόσα ώστε η ψυχολογική σχέση που έχουμε με το 100.000 να ρίξει την τιμή. Ενώ ακόμη καλύτερα, να έχουν γίνει και όλες οι συντηρήσεις που απαιτούνται, ώστε να μπορεί να πουληθεί ένα αμάξι, ή να πέσει η τιμή ακόμη περισσότερο αν όχι.
Οι κατασκευαστές αναφέρουν τα 100.000 χλμ. ως τη στιγμή των ακριβών εργασιών συντήρησης
Βλέπεις το ψυχολογικό των 100.000 δεν είναι τελείως άδικο, αφού είναι και το διάστημα που τα περισσότερα αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν κάνει και όλες τις μεγάλες εργασίες συντήρησης. Ότι αναλώνεται φυσικά όπως τα φρένα αλλά ίσως και τα αμορτισέρ, θα έχουν αλλαχτεί. Το ίδιο πιθανώς και ο συμπλέκτης. Και αυτά είναι μεγάλες δουλειές. Βάλε και τον ιμάντα χρονισμού και αντλία νερού, επίσης ακριβή δουλειά, και βλέπει κανείς πως εκεί στα 100.000 έχει μεγάλο «ξεπαράδιασμα» αν πέσουν όλα μαζί, χώρια το μεγάλα σέρβις (όλα τα υγρά).
Εσύ τι λες; Πως σου ακούγονται τα 100.000 χλμ.; Είναι το αυτοκίνητο όντως στο τέλος της ζωής του και καλό είναι να το «διώξεις» ή μήπως τώρα είναι που ξεκινά η δεύτερη «εφηβεία» με όλα αλλαγμένα και έτοιμο για άλλα τόσα, και βάλε;
Εσύ τι πιστεύεις ότι είναι 100.000 χλμ. για ένα αυτοκίνητο; Με το μέσο όρο χιλιομέτρων το χρόνο τις 15.000 μιλάμε για λιγότερα από 7 χρόνια ζωής. Είναι παλιό ένα αυτοκίνητο 7 ετών; Ή μήπως δεν κάνουν τα χρόνια την ηλικία, αλλά τα χιλιόμετρα; Και τότε τα 100.000 τι είναι; Μήπως απλά ένα ψυχολογικό όριο;

