autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ηλεκτρικά Volkswagen: Στην Ευρώπη ξεπουλάνε, στην Ελλάδα... σπαρταράνε

Ηλεκτρικά Volkswagen: Στην Ευρώπη ξεπουλάνε, στην Ελλάδα... σπαρταράνε

23/5/2025

Στο α' τρίμηνο του 2025 η Volkswagen είναι Νο.1 σε πωλήσεις μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Στην Ελλάδα, βρίσκεται στην 9η θέση, με ποσοστό 3% (για το α' 4μηνο της χρονιάς).
Κυρίαρχη η BYD στη χώρα μας, σχεδόν 1/4 καινούργια ηλεκτρικά είναι της κινεζικής μάρκας.
Πολύ πεσμένη για τα δεδομένα της η Tesla που βρίσκεται στη 2η θέση.

Στο α’ τρίμηνο του 2025 η Volkswagen είναι Νο.1 σε πωλήσεις μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Ενώ περιμένουμε οριστικές και επίσημες ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το τι μέλλει γενέσθαι με πιθανή νέα επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων («Κινούμαι Ηλεκτρικά 4»), ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η τάση αγοράς ηλεκτρικών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Και η αντιπαραβολή σε σχέση με ποια μάρκα προτιμά Ευρωπαίος σε σχέση με τον Έλληνα οδηγό.
 
Στην Ευρώπη, λοιπόν στο α’ τρίμηνο του 2025 σημειώθηκε μεγάλη αύξηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε ποσοστό +23,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2024. Μεγάλη κερδισμένη είναι η Volkswagen η οποία σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχεδόν διπλασίασε τις παραγγελίες (από 136.400 αυτοκίνητα έφτασε τα 216.800). Κάπως έτσι, το μερίδιο αγοράς της έφτασε στο 9,5% και αποτελεί την best-selling μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνολικά στη «Γηραιά Ήπειρο» για το 2025.

Στην Ελλάδα, βρίσκεται στην 9η θέση, με ποσοστό 3% (για το α’ 4μηνο της χρονιάς)

Πολύ διαφορετική είναι η εικόνα στην Ελλάδα. Με αρκετούς αστερίσκους, βέβαια. Καταρχάς, στην Ελλάδα δεν είναι ίδια η αγοραστική δυναμική σε σχέση με ισχυρές ευρωπαϊκές χώρες, δικούς τους κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας (π.χ. Γαλλία και Γερμανία). Έπειτα, πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι ο Έλληνας οδηγός δύσκολα… αλλάζει συνήθεια, διατηρώντας μία ελαφρά καχυποψία στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Και φυσικά, ακόμη και οι πιο δεκτικοί προς τα ηλεκτρικά έχουν προβληματισμούς για το διαρκώς αναπτυσσόμενο αλλά παραμένον σχετικά ανεπαρκές δίκτυο φορτιστών.
 
Αυτά είναι δεδομένα που πρέπει να λάβουμε υπόψη, όμως η μεγαλύτερη διαφοροποίηση δεν έχει να κάνει με τι ποσοστό ηλεκτρικών αγοράζει ο Έλληνας οδηγός. Αλλά οι μάρκες που εμπιστεύεται κι αυτές που δεν… εμπιστεύεται. Η Volkswagen, λοιπόν, από την 1η θέση στην Ευρώπη στην Ελλάδα βρίσκεται μόλις στην 9η θέση των προτιμήσεων όσων σκέφτονται να αγοράσουν καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η γερμανική μάρκα έχει μερίδιο αγοράς 3% και 81 πωλήσεις σε ID μοντέλα, με στοιχεία που αφορούν εδώ τέσσερις μήνες πωλήσεων.

Κυρίαρχη η BYD στη χώρα μας, σχεδόν 1/4 καινούργια ηλεκτρικά είναι της κινεζικής μάρκας

Η μάρκα που έχει την απόλυτη μερίδα του λέοντος στον κόσμο των ηλεκτρικών είναι η BYD. Με ποσοστό 23,7% το κινεζικό brand έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων, που σχεδόν ¼ την προτιμούν όταν θέλουν να αγοράσουν νέο ηλεκτρικό. Η αλήθεια είναι πως και σε ευρωπαϊκό επίπεδο η BYD ενισχύει διαρκώς τα μερίδιά της, καθώς τον τρέχον Απρίλιο δείχνει έτοιμη να ξεπεράσει για πρώτη φορά στα χρονικά την Tesla, σε μηνιαίες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Πολύ πεσμένη για τα δεδομένα της η Tesla που βρίσκεται στη 2η θέση

Όπως αλήθεια είναι ότι η Tesla καταγράφει ιστορικές απώλειες εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα. Και στην Ευρώπη, τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα, η αμερικανική μάρκα δείχνει να μην μπορεί να γυρίσει το χαρτί. Οι Tesla Fans υποστηρίζουν ότι η ανανέωση του Model Y (πλέον Juniper) έχει περιορίσει την διαθεσιμότητα των Tesla, όμως το αυτοκίνητο έχει παρουσιαστεί καιρό και μία τόσο μεγάλη πτώση στις πωλήσεις δεν γίνεται να αποδοθεί μόνο σε… logistics. Ο βασικός λόγος φαίνεται πως είναι η συμπεριφορά του ιδιοκτήτη της, Elon Musk. Η εμπλοκή του στην πολιτική σκηνή των ΗΠΑ (υπέρ του Donald Trump) και όχι μόνο αυτή, δείχνει να τον έχει βάλει απέναντι σε πολύ κόσμο.
 
Και σίγουρα στην Ελλάδα δεν είχαμε μάθει να βλέπουμε την Tesla στη 2η θέση, με τόση διαφορά από τον πρώτο (14,2%) και την τρίτη Volvo να ακολουθεί με… άγριες διαθέσεις.
 
Εσύ πώς εξηγείς την 1η θέση της BYD στην Ελλάδα και τις πολύ χαμηλές πωλήσεις για τις Volkswagen και Tesla; Είναι οι χαμηλές τιμές των BYD που κάνουν την διαφορά ή ο Έλληνας κοιτάζει σε άλλες μάρκες καθώς ψάχνει κάτι διαφορετικό;

AUDI
TOYOTA