autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Σταματάς στις διαβάσεις όπως οφείλεις ή φοβάσαι μη σου κολλήσει κανείς από πίσω;

Σταματάς στις διαβάσεις όπως οφείλεις ή φοβάσαι μη σου κολλήσει κανείς από πίσω;

Σταματάς στις διαβάσεις όπως οφείλεις ή φοβάσαι μη σου κολλήσει κανείς από πίσω;

3/12/2025

Σχεδόν 2 στους δέκα θανάτους πεζών, συμβαίνουν στις διαβάσεις.
Ταχύτητα οχήματος, ελλιπής σήμανση και φωτισμός, οι κυριότεροι παράγοντες κινδύνου.
Οι ηλικιωμένοι με μεγάλα ποσοστά μεταξύ των θυμάτων.
Στην Ελλάδα αγνοούμε τις διαβάσεις, αν σταματήσεις δεν είναι σίγουρο και για τον πίσω.

autoagora Team

Σχεδόν 2 στους δέκα θανάτους πεζών, συμβαίνουν στις διαβάσεις

Όσοι έχουν οδηγήσει στο εξωτερικό, θα έχουν παρατηρήσει -εκτός του ότι είμαστε μάλλον οι μοναδικοί στον κόσμο με… ανάποδη προτεραιότητα στην είσοδο του κυκλικού κόμβου-την διαφορά στην αντιμετώπιση της προτεραιότητας των πεζών. Το δικαίωμα του διαβατών να κινούνται με ασφάλεια στο δρόμο, όχι μόνο τηρείται στο μέγιστο βαθμό, αλλά και λίγο παραπάνω.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από προσωπική εμπειρία, ήταν όταν σε παλιότερη αποστολή στη Νότια Γάλλια, πεζός μας διαμαρτυρήθηκε, όχι γιατί δεν τον αφήσαμε να περάσει τη διάβαση, αλλά γιατί –όντας κινούμενοι με μικρή ταχύτητα λόγω κίνησης- δεν τον περιμέναμε καν να διανύσει τα λίγα μέτρα που απόμεναν για να φτάσει σε αυτή, και να την διασχίσει. Ωστόσο, η κίνηση των πεζών στο δρόμο, σε διεθνές επίπεδο, θεωρείται ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο και νευραλγικό ζήτημα. Πολλοί από τους θανάτους και τους τραυματισμούς ανθρώπων που κινούνται στους δρόμους, σχεδόν το 20% των 4.000 συνολικά, συμβαίνουν στις διαβάσεις.

Ταχύτητα οχήματος, ελλιπής σήμανση και φωτισμός, οι κυριότεροι παράγοντες κινδύνου

Η μεγαλύτερη από το επιτρεπτό όριο ταχύτητα, η ελλιπής σήμανση της υποδομής, ακόμη και ο μη αποτελεσματικός φωτισμός της, θεωρούνται οι κυριότεροι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε ατυχήματα που εμπλέκουν διαβάτες. Ο… γενικότερος «ξεμυαλισμός» οδηγών και πεζών με τα κινητά ενώ χρησιμοποιούν τον δρόμο, έχει σίγουρα επιδεινώσει την κατάσταση. Τα SmartPhones άλλωστε θεωρούνται νούμερο ένα κίνδυνος της εποχής μας, ως μέσο περισπασμού, και τα ατυχήματα που προκαλούνται από αίτια σχετιζόμενα με τη χρήση τους, πλέον αποτελούν μάστιγα.

Η ασυνεννοησία που προκαλείται ως εκ τούτου, όταν ένας εκ των δύο -διαβάτης ή οδηγός- χρησιμοποιεί το κινητό του, ενώ διασταυρώνονται  σε μια διάβαση, μπορούν να προκαλέσουν ακόμη περισσότερα συμβάντα, καθώς δεν μπορεί δυστυχώς πάντα να προβλεφθεί η αφηρημένη πορεία κάποιου που έστω στιγμιαία απορροφήθηκε στην οθόνη.

Οι ηλικιωμένοι με μεγάλα ποσοστά μεταξύ των θυμάτων

Οι άνθρωποι προχωρημένης ηλικίας, είναι αυτοί ωστόσο που κατέχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά θανάτων και τραυματισμών στις διαβάσεις. Η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων τους, ή ένα απλό σκόνταμμα που μπορεί να συμβεί ευκολότερα σε έναν ηλικιωμένο, απρόσμενα κατά τη διάβαση του δρόμου, μπορούν να δοκιμάσουν τα αντανακλαστικά ενός οδηγού, και όχι πάντα με τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ακόμη και μια αφηρημένη αψυχολόγητη κίνηση ενός γηραιότερου ανθρώπου -που δεν είναι ασυνήθιστη όταν τα χρόνια έχουν περάσει- θα μπορούσαν δυνητικά να οδηγήσουν σε ατύχημα.

Στην Ελλάδα αγνοούμε τις διαβάσεις, αν σταματήσεις δεν είναι σίγουρο και για τον πίσω

Στη χώρα μας πάντως, παρατηρείται -και μάλιστα καθολικά- το φαινόμενο οι οδηγοί να μην σταματάμε στις διαβάσεις, όπως βέβαια και σε κανένα άλλο σημείο του οδοστρώματος, για να περάσουν οι πεζοί. Λίγο η κακή νοοτροπία στο συγκεκριμένο ζήτημα, λίγο ο φόβος ότι ακόμη και αν το κάνουμε εμείς οδηγώντας, δεν θα προλάβει να το κάνει απαραίτητα και ο οδηγός του αυτοκινήτου που ακολουθεί (γιατί δεν περίμενε να το κάνουμε εμείς σε πρώτη φάση), έχουν παγιώσει μια κακή οδηγική συμπεριφορά των χειριστών των τροχοφόρων, έναντι των πεζών. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει, γιατί εκτός από τον περιορισμένο οδηγικό πολιτισμό που μαρτυρά, μπορεί δυνητικά να οδηγήσει σε ατυχήματα που κοστίζουν στην υγεία και τις ζωές όλων μας.

STOCKCENTER