autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Στολίδια ή σχεδίαση: Με τι κριτήριο επιλέγεις ένα αυτοκίνητο;

Στολίδια ή σχεδίαση: Με τι κριτήριο επιλέγεις ένα αυτοκίνητο;

12/12/2025

Η σχεδίαση του αυτοκινήτου έχει να κάνει με τις γραμμές, τις αναλογίες και το σχήμα του.
Τα στολίδια επικεντρώνουν το μάτι σε επιμέρους στοιχεία που είτε προσθέτουν, είτε αποπροσανατολίζουν.
Τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα έχουν περισσότερα όμορφα στολίδια παρά όμορφη σχεδίαση.
Τα στολίδια κερδίζουν περισσότερο κόσμο, ειδικά όσους βλέπουν «όλα τα αμάξια ίδια».

autoagora Team

Η σχεδίαση του αυτοκινήτου έχει να κάνει με τις γραμμές, τις αναλογίες και το σχήμα του

Το δύσκολο ενός αυτοκινήτου είναι η σχεδίαση. Πρέπει να υπακούει όλες τις μηχανολογικές επιταγές και όλους τους κανονισμούς ασφαλείας, να παρέχει ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση αλλά και να επιτρέπει σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Και φυσικά να είναι όμορφη. Η σχεδίαση έχει να κάνει με το συνολικό σχήμα, τις γραμμές και τις αναλογίες του αυτοκινήτου και θέλει πολλή δουλειά για να δημιουργήσει μοντέλα που αφήνουν εποχή, και όχι αυτοκίνητα που ξεχνιούνται με κάθε νέα γενιά τους. Όσο η σχεδίαση ήταν το βασικό χαρακτηριστικό, τα αυτοκίνητα έμεναν στην ιστορία, και οι σχεδιαστές είχαν όνομα.

Τα στολίδια επικεντρώνουν το μάτι σε επιμέρους στοιχεία που είτε προσθέτουν, είτε αποπροσανατολίζουν

Η σχεδίαση κοστίζει και όχι μόνο στο ταλέντο των σχεδιαστών, αλλά και στο σύνολο των μηχανολογικών αποφάσεων. Δες για παράδειγμα πόσο όγκο έχουν σήμερα τα αυτοκίνητα πάνω από τον εμπρός θόλο. Για χρόνια οι μάρκες έκαναν τα πάντα να κρατήσουν τη γραμμή αυτή χαμηλά, πηγαίνοντας σε ακριβή ανάρτηση ή ακόμη και μπόξερ κινητήρες. Θυσίες που κοστίζουν. Τα στολίδια από την άλλη κοστίζουν όσο τα υλικά τους. Μια γρίλια εδώ, ένα αεροδυναμικό «βοήθημα» εκεί, ένα λογότυπο πιο κάτω, σηματάκια στα φανάρια, τετράγωνες απολήξεις εξατμίσεων και πάει λέγοντας. Σαφώς ομορφαίνουν, όμως δεν είναι η ουσία του αυτοκινήτου, ούτε καν το «καρύκευμα», αλλά το γαρνίρισμα του κυρίως πιάτου.

Τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα έχουν περισσότερα όμορφα στολίδια παρά όμορφη σχεδίαση

Η μαζική παραγωγή αφήνει λίγα περιθώρια για αλλαγές που παλιότερα οι μάρκες έκαναν προκειμένου να έχουν όμορφα αυτοκίνητα. Οι κανονισμοί ασφαλείας από μόνοι τους θέτουν ένα σωρό όρια. Θεωρούσαμε πως η ηλεκτροκίνηση θα επέτρεπε στα αυτοκίνητα να γίνουν πιο όμορφα, απαλλαγμένα από ογκώδη μοτέρ κάτω από το καπό, με τους τροχούς και πάλι στα άκρα και χωρίς μεγάλους προβόλους. Όμως μαζί με την ηλεκτροκίνηση μας ήρθαν και τα SUV, που τη διευκολύνουν, οπότε η ευκαιρία για όμορφα σεντάν, κουπέ, ή χάτσμπακ αυτοκίνητα εξαφανίστηκε. Έτσι μείναμε στον διάκοσμο, και όχι τη σχεδίαση. Τα στολίδια κυριαρχούν, και οι διαφορές επικεντρώνονται σε αυτά.

Τα στολίδια κερδίζουν περισσότερο κόσμο, ειδικά όσους βλέπουν «όλα τα αμάξια ίδια»

Τα στολίδια όμως λειτουργούν και ως σημεία αναγνώρισης, ειδικά στην κατηγορία του αγοραστικού κοινού που δεν βλέπει εύκολα πολλές διαφορές ανάμεσα στα αυτοκίνητα και τα θεωρεί όλα λίγο-πολύ ίδια. Ο διάκοσμος που τα κάνει πιο αναγνωρίσιμα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ενώ πολλοί οδηγοί θεωρούν ότι δείχνει και την προσοχή του κατασκευαστή σε ένα μοντέλο. Μια πολύπλοκη μάσκα, ένα ανάγλυφο όνομα στις πόρτες, μια ιδιαίτερη γρίλια στα πίσω τρίγωνα παράθυρα, ένα ενιαίο πίσω φως, και τα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά δημιουργούνται πλέον από στολίδια.
 
Εσύ ξεχωρίζεις ανάμεσα στη σχεδίαση και τα στολίδια; Τι σε τραβάει περισσότερο και τελικά «πέφτεις» με τα στολίδια αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τη σχεδίαση; Τι λες;

STOCKCENTER