
Θα προτιμούσες ένα υβριδικό γεννήτριας από ένα κλασσικό full hybrid;
Θα προτιμούσες ένα υβριδικό γεννήτριας από ένα κλασσικό full hybrid;
Leapmotor C10 REEV, Qashqai, X-Trail μεταξύ άλλων υιοθετούν την ξεχωριστή τεχνολογία.
Ο κινητήρας υπάρχει αλλά δεν έχει κιβώτιο, δουλεύει σαν γεννήτρια.
Πατάς γκάζι αλλά το μοτέρ δεν αυξάνει στροφές-δουλεύει πάντα σταθερά.
Είναι ουσιαστικά ένα ηλεκτρικό που όμως δεν φορτίζει με πρίζα, πολλά τα πλεονεκτήματα.
autoagora Team
Nissan Qashqai & X-Trail, Leapmotor C10 REEV μεταξύ άλλων υιοθετούν την ξεχωριστή τεχνολογία
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια ζούμε μια μεγάλη μετάβαση στην Αυτοκίνηση. Τεράστιες αλλαγές έχουν συντελεστεί μέσα σε ένα σχετικά μικρό διάστημα. Αλλαγές τόσο μεγάλες, σημαντικές και μαζεμένες, που αν μας τις περιέγραφαν λίγο καιρό πριν, μάλλον θα δυσκολευόμασταν να τις πιστέψουμε. Καθώς πορευόμαστε ολοταχώς προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της Αυτοκινητοβιομηχανίας, πολλές είναι οι ενδιάμεσες οικολογικές τεχνολογίες που έχουν παρουσιαστεί και συνδράμουν την λεγόμενη «Πράσινη Μετάβαση».
Ως εκ τούτου, πολλές και οι διαθέσιμες επιλογές σε κινητήρες, για τους υποψηφίους αγοραστές καινούργιων μοντέλων. Περισσότερες μάλιστα από ποτέ. Έτσι, εκτός από τις συμβατικές επιλογές σε θερμικούς κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου, στις ημέρες μας κάποιος που αγοράζει καινούργιο αυτοκίνητο μπορεί να διαλέξει ανάμεσα και σε πολλές άλλες λύσεις: από τον «πράσινο» κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης-LPG, έως φυσικά και όλα τα σχετιζόμενα με την ηλεκτροκίνηση κινητήρια σύνολα: ήπια υβριδικά, full hybrid, plug-in hybrid ή φυσικά τα αμιγώς ηλεκτρικά EVs. Μια ξεχωριστή υβριδική τεχνολογία πάντως που κάνει τη διαφορά και την έχουμε συναντήσει έως τώρα σε κάποια μοντέλα της Nissan (Qashqai και X-Trail), αλλά και πρόσφατα στο C10 REEV της Leapmotor, είναι τα υβριδικά «γεννήτριας».
Ο κινητήρας υπάρχει αλλά δεν έχει κιβώτιο, δουλεύει σαν γεννήτρια
Και πάνω που έμαθες όλα τα σχετικά με τις νέες τεχνολογίες και κατόρθωσες να καταλάβεις πχ τη διαφορά ήπιων και πλήρως υβριδικών, έρχεται μια νέα «πατέντα» να σε κάνει να ξεχάσεις όσα ξέρεις ως τώρα. Τα συγκεκριμένα μοντέλα είναι πραγματικά ξεχωριστά και χαρακτηρίζονται επίσης ως υβριδικά, αφού χρησιμοποιούν και αυτά ένα θερμικό και ένα (τουλάχιστον) ηλεκτρικό κινητήρα.
Ωστόσο, η διαφοροποίηση τους έγκειται στο γεγονός ότι απουσιάζει παντελώς το κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι ο θερμικός λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια και η δύναμη του δεν μεταφέρεται καθόλου στους τροχούς.
Πατάς γκάζι αλλά το μοτέρ δεν αυξάνει στροφές-δουλεύει πάντα σταθερά
Όσο και να πατάς το γκάζι, ο κινητήρας δεν αλλάζει στην ανταπόκριση του, αφού όντως δεν έχει το ρόλο να επιταχύνει το αυτοκίνητο. Η κίνηση στους τροχούς μεταδίδεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα. Ο οποίος φυσικά παίρνει ενέργεια από τις μπαταρίες, οι οποίες όμως δεν φορτίζονται ούτε από την ανάκτηση κινητικής ενέργειας (όπως στα full hybrid), ούτε από κάποια πρίζα (όπως στα plug in).
Στην προκειμένη περίπτωση οι μπαταρίες φορτίζονται από τον θερμικό κινητήρα. Ο τελευταίος δουλεύει μονίμως σε σταθερές στροφές και είναι επιφορτισμένος με ένα και μοναδικό ρόλο: να παράγει ηλεκτρική ενεργεία για τις μπαταρίες.
Είναι ουσιαστικά ένα ηλεκτρικό που όμως δεν φορτίζει με πρίζα, πολλά τα πλεονεκτήματα
Όταν λοιπόν πατάς γκάζι σε ένα μοντέλο τέτοιας τεχνολογίας, επιταχύνεις τον ηλεκτροκινητήρα, και άρα ουσιαστικά οδηγείς… ένα ηλεκτρικό. Που απλά δεν φορτίζει σε σταθμό αυτοκινήτων ή στο σπίτι από κάποια πρίζα, αλλά… καθοδόν από μια «on board» γεννήτρια. Ίσως σκεφτείς ότι οι μηχανικοί των συγκεκριμένων εταιριών κάνουν κύκλο, και μάλιστα χωρίς να αποκομίζουν οποιοδήποτε οικολογικό όφελος: γιατί να δουλεύει ένας θερμικός κινητήρας και να μην μεταδίδει απευθείας την ενέργεια του στους τροχούς, αλλά… μέσω Λαμίας να την μετατρέπει σε ρεύμα και εν συνεχεία σε κίνηση;
Γιατί απλά, αφενός στην περίπτωση αυτών των υβριδικών μοντέλων, ο «ICE» κινητήρας δεν δουλεύει συνέχεια. Και αφετέρου, όταν δουλεύει, το κάνει με ένα απόλυτα ελεγχόμενο τρόπο, σε χαμηλές και σταθερές στροφές. Έτσι, αφού δεν χρειάζεται κάθε λίγο να «ανεβάζει» όταν ο οδηγός πατάει γκάζι, επιτυγχάνει μια εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καύσιμου.

