autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Θα το σκεφτείς για ηλεκτρικό όσο πληθαίνουν οι υποδομές φόρτισης;

Θα το σκεφτείς για ηλεκτρικό όσο πληθαίνουν οι υποδομές φόρτισης;

10/12/2025

Σε σταθμό αυτοκινήτων φορτίζεις πλέον πολύ γρήγορα και φεύγεις.
Όμως στοιχίζει αρκετά λιγότερο να το κάνεις μόνος σου στο σπίτι.
Περίπλοκη η φόρτιση στις πυλωτές, απαγορεύεται τελείως στο πεζοδρόμιο.
Αλλαζόμενες μπαταρίες plug n play, η λύση στο μέλλον.

autoagora Team

Σε σταθμό αυτοκινήτων φορτίζεις πλέον πολύ γρήγορα και φεύγεις

Τα «πάντα ρει», όπως έλεγαν οι -πολύ- παλαιότεροι μας, και στην αυτοκίνηση αυτό είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο. Το τελευταίο διάστημα βρισκόμαστε σε μια διαρκή μεγάλη αλλαγή όσον αφορά την τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία και προσφέρεται στα νέα μοντέλα. Και βέβαια, η κυριότερη καινοτομία δεν είναι άλλη από αυτή που ευαγγελίζεται η «Πράσινη Μετάβαση»: η ηλεκτροκίνηση. Οι υποστηρικτές που την υιοθετούν είναι πλέον πολλοί και αυξάνονται κάθε εξάμηνο στους σχετικούς πίνακες πωλήσεων, με μαθηματική πρόοδο. Οι αρνητές της; Ακόμη περισσότεροι και εμφανώς πιο… ένθερμοι, αφού πραγματικά δεν μπορούν να «χωνέψουν» το διαφορετικό DNA των μοντέλων της νέας εποχής.

Και οι ουδέτεροι; Οι αναποφάσιστοι; Σαφώς περισσότεροι και από τις δυο προηγούμενες κατηγορίες. Είναι εκείνοι που κατά βάθος... θέλουν, αλλά διστάζουν, αναλογιζόμενοι τα εμπόδια που μπορεί να έχει οποιοδήποτε... προχωρημένο εγχείρημα, όπως το να αγοράσεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο... στην Ελλάδα. Η φόρτιση του αυτοκινήτου είναι ο κυριότερος βραχνάς από όλους, αν σκεφτούμε ότι  οι τιμές έχουν αρχίσει να γίνονται σε πολλές περιπτώσεις αρκετά προσιτές, ειδικά με την αρωγή του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Και ο απαιτούμενος χρόνος φόρτισης, έχει και αυτός μειωθεί στο ελάχιστο, ειδικά αν ο ανεφοδιασμός πραγματοποιηθεί με ταχυφορτιστή σε σταθμό αυτοκινήτων.

Όμως στοιχίζει αρκετά λιγότερο να το κάνεις μόνος σου στο σπίτι

Ωστόσο αν θέλουμε να είμαστε απόλυτοι, πρέπει να πούμε ότι για να «εκμεταλλευτεί» κανείς στο μέγιστο τη νέα τεχνολογία και να εκμηδενίσει (σχεδόν) το κόστος χρήσης, ο μόνος τρόπος είναι για την ώρα να έχει δικό του φορτιστή στο σπίτι. Με τον τρόπο αυτό, μπορεί να κερδίσει από τη μικρότερη χρέωση της κιλοβατώρας και να μειώσει στο ελάχιστο το κόστος κίνησης. Έτσι, και δεδομένου ότι τα «EV» έχουν αισθητά λιγότερες ανάγκες συντήρησης, θα καταφέρει να κρατήσει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα ολόκληρο το λεγόμενο «κόστος χρήσης». Θα μπορέσει ως εκ τούτου ο αγοραστής ενός ηλεκτρικού να αποσβέσει το νωρίτερο το όποιο αυξημένο κόστος απόκτησης που πλήρωσε κατά την αγορά του.

Περίπλοκη η φόρτιση στις πυλωτές, απαγορεύεται τελείως στο πεζοδρόμιο

Παρόλα αυτά, το να φορτίσεις μόνος το αυτοκίνητο σου, δεν είναι μια πολύ απλή υπόθεση. Αν κανείς μάλιστα μένει σε πολυκατοικία από τις παλιές, εκείνες που δεν είχαν πυλωτή, και παρκάρει κάπου στη γειτονιά, τότε απλά το...ξεχνάει. Η φόρτιση με μπαλαντέζα «εξ ουρανού» από το... διαμέρισμα, απαγορεύεται δια ρόπαλου, όπως άλλωστε και η χρήση του πεζοδρομίου που είναι δημόσιο. Όμως ακόμη και αν μένεις σε κτίριο με πυλωτή, δεν είναι όλα δεδομένα εύκολα: θα πρέπει να πάρεις αρχικά την έγκριση του ιδιοκτήτη (αν είσαι ενοικιαστής), αλλά και της πλειοψηφίας της γενικής συνέλευσης, ολόκληρης της πολυκατοικίας. Και να ειδοποιήσεις γραπτώς για την εγκατάσταση 30 ήμερες νωρίτερα, με την υποχρέωση να προσκομίσεις τεχνική έκθεση περί της ασφάλειας της, σε τυχόν εναντιώσεις. Στην περίπτωση που φύγεις από το διαμέρισμα που νοικιάζεις μάλιστα, ξεχνάς το φορτιστή που... με κόπο εγκατέστησες, αφού αυτός θεωρείται μόνιμη εγκατάσταση και για να μεταφερθεί είναι μάλλον ασύμφορο.

Αλλαζόμενες μπαταρίες plug n play, η λύση στο μέλλον

Λύση σε όλα τα παραπάνω πάντως, θα μπορούσε να προσφέρει η νέα τεχνολογία των “Plug n play” συστοιχιών. Με αναμονή μόλις λίγα λεπτά, το αυτοκίνητο μπαίνει σε ένα γρύλο, και ένα ρομποτικό μηχάνημα αναλαμβάνει να αφαιρέσει τις άδειες μπαταρίες, «κουμπώνοντας» στο όχημα νέες φορτισμένες. Με τον τρόπο αυτό, δεν υπάρχει πλέον ο όρος «φόρτιση», αφού πρόκειται ουσιαστικά για αντικατάσταση μπαταριών. Οι απορίες που εγείρουν για τέτοιου είδους εγκαταστάσεις ωστόσο, είναι εύλογες: ποσό πυκνό θα μπορούσε να είναι ένα τέτοιο δίκτυο ανεφοδιασμού ανά μάρκα, αν ο τύπος αυτών των μπαταριών δεν είναι“Universal” (κοινός για όλους τους τύπους αυτοκινήτων), όπως είναι οι φορτιστές;

STOCKCENTER