autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Χρειάζεσαι στα αλήθεια τετρακίνηση ή θα το πάρεις «τσάμπα» 4X4;

Χρειάζεσαι στα αλήθεια τετρακίνηση ή θα το πάρεις «τσάμπα» 4X4;

Χρειάζεσαι στα αλήθεια τετρακίνηση ή θα το πάρεις «τσάμπα» 4X4;

9/12/2025

Τα SUV επικρατούν στις πωλήσεις και μοιάζουν με «τζιποειδή».
Όμως ελάχιστα από αυτά έχουν εκδόσεις τετρακίνησης.
Το 4Χ4 έχει μεγαλύτερο κόστος και φθορές, σπάνια απαραίτητο στους περισσότερους.
Η αυξημένη απόσταση των cross από το έδαφος συνήθως αρκετή για μικρές «περιπέτειες».

autoagora Team

Τα SUV επικρατούν στις πωλήσεις και μοιάζουν με «τζιποειδή»

Το γεγονός ότι τα SUV κατέχουν τα πρωτεία στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων όλα τα τελευταία χρόνια, στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, είναι πλέον κάτι συνηθισμένο. Τα «τζιποειδή» έχουν κατορθώσει να επικρατήσουν στον ανταγωνισμό με τις άλλες κατηγορίες. Σχεδόν 1 στα 2 αυτοκίνητα που πουλιούνται επί Ευρωπαϊκού τουλάχιστον εδάφους (50%), είναι επί της ουσίας μοντέλα «Cross», με την πάντα δημοφιλή κατηγορία αμαξώματος των hatchback, να ακολουθεί από μακριά (περίπου 30-35%). Η αυξημένη χρηστικότητα, η ψηλή θέση οδήγησης, η αυξημένη αίσθηση ασφάλειας, αλλά και η ψευδαίσθηση της οδήγησης ενός καθαρόαιμου τετρακίνητου οχήματος, είναι κάποιοι από τους κύριους λόγους για τους οποίους έχει συμβεί αυτό.

Όμως ελάχιστα από αυτά έχουν εκδόσεις τετρακίνησης

Ωστόσο, ελάχιστα από όλα αυτά τα μοντέλα που κυριαρχούν στους πινάκες πωλήσεων, διαθέτουν επί της ουσίας τετρακίνητη έκδοση. Αρχής γινόμενης με το πρώτης γενιάς Qashqai της Nissan, τα «οχήματα σπορ εφαρμογών», παρουσιάστηκαν ως μια εναλλακτική λύση για όσους μεν αναζητούσαν την περιπέτεια, αλλά με λιγότερο «σκληροπυρηνικές» απαιτήσεις για εκτός δρόμου δυνατότητες οδήγησης. Αποτέλεσαν αρχικά, πριν εξαπλωθούν σε όλα τα μεγέθη αμαξωμάτων, μια «οικογενειακή» πρόταση στην κατηγορία C. Είχαν προδιαγραφές και χαρακτηριστικά τόσο από τα sedan (μέγεθος), όσο και από τα hatchback και τα station wagon μοντέλα (σχεδίαση), με αυξημένη όμως απόσταση από το έδαφος για να προσομοιάζουν με τετρακίνητα. Όταν πρωτοπαρουσιαστήκαν, θεωρηθήκαν «ημίαιμα 4Χ4».

Το 4Χ4 έχει μεγαλύτερο κόστος και φθορές, σπάνια απαραίτητο στους περισσότερους

Και επί της ουσίας αυτό ήταν. Μια πρόταση για τον μέσο οδηγό, που έχει τις τάσεις της «φυγής» από το κλεινόν άστυ, της εκδρομής και της περιπέτειας, αλλά ήθελε να συνδυάσει τα παραπάνω στο ένα και μοναδικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Όμως υπάρχει και …η δεύτερη πλευρά του νομίσματος. Τα προσθιοκίνητα SUV δεν ικανοποιούσαν τους πιο απαιτητικούς “offroaders”. Εκείνους που είτε με την ιδιότητα του κυνηγού, ή του ψαρά (έλξη σκάφους με τρέιλερ) χρειάζονταν όντως τη δύναμη και την ευελιξία της τετρακίνησης. Όμως, αυτή ήταν και η βασική ιδέα. Να γεννηθεί μια κατηγορία μοντέλων που θα απευθύνεται στους πολλούς, και που δεν θα αποτελούν οχήματα ειδικής κατηγορίας, όπως τελικά τα 4Χ4. Άλλωστε, έκτος του ότι τα τετρακίνητα είναι σπάνια απαραίτητα στους περισσότερους από εμάς, έχουν και αυξημένη ανάγκη συντήρησης αλλά και φθορές, που δεν χρειάζεται να αντιμετωπίζει ο μέσος οδηγός.

Η αυξημένη απόσταση των cross από το έδαφος συνήθως αρκετή για μικρές «περιπέτειες»

Από τη στιγμή δηλαδή που κάποιος δεν χρειάζεται τη δυνατότητα να οδηγεί στα βράχια και τη λάσπη, τότε, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές αλλά και το επιβλητικό «look», του είναι μάλλον αρκετά, και μπορεί να βρει το πακέτο αυτό σε ένα «Sport Utility Vehicle». Η μορφολογία της χώρας μας με τα ατέλειωτα βουνά και τις ατέλειωτες παραλίες, όντως καθιστούν χρήσιμα τα χαρακτηριστικά των cross μοντέλων. Και με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια αυτά έχουν εξαπλωθεί σε όλες τις κατηγορίες αμαξωμάτων (A,B,C,D), αναμένεται ότι τα ποσοστά που θα καταλαμβάνουν στην «πίτα»  των πωλήσεων, θα συνεχίσουν να αυξάνονται στο μέλλον ενδεχομένως περισσότερο.

STOCKCENTER