autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Το τερέν της πόλης αποδεικνύεται βούτυρο στο ψωμί των υπό δοκιμή μοντέλων. Μήκος αμαξώματος, ευελιξία και άνεση, όλα υπέρ τους!

Στην κεντρική κονσόλα τα βασικά χειριστήρια που χρειάζεται ο οδηγός είναι τοποθετημένα σωστά. Βέβαια ένας πιο σύγχρονος σχεδιασμός του εσωτερικού θα ήταν ευπρόσδεκτος.

Το τιμόνι του μίνι Toyota, είναι ηλεκτρικό συμβάλλοντας κι αυτό στην ευκολία των ελιγμών, χωρίς να υπολείπεται σε πληροφόρηση όταν ανέβουν λίγο οι ρυθμοί οδήγησης.

Η αισθητική του ταμπλό, χαρακτηρίζεται από την έντονα νεανική του εικόνα, ενώ το πιο πρωτότυπο στοιχείο αφορά στον ασημί πίνακα οργάνων, που είναι τοποθετημένος πάνω στην κολόνα του τιμονιού και διαθέτει αναλογικό ταχύμετρο και ψηφιακές ενδείξεις για το στροφόμετρο και το δείκτη βενζίνης, θυμίζοντας κάτι από μοτοσικλέτα

Στην πόλη: Εάλω η πόλις!

Διαβάστηκε από 64323 αναγνώστες - 29/5/2013

Τα κριτήρια αγοράς
Ένα σημαντικό κριτήριο για κάποιον που θέλει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο πόλης, είναι κατά πόσο αυτό είναι ευέλικτο στους ελιγμούς που μας αναγκάζει να προβούμε το κλεινόν άστυ, τι μήκος αμαξώματος έχει και πόσο αυτό θα τον δυσκολέψει να βρει την πολυπόθητη θέση παρκαρίσματος στο πολύβουο κέντρο.
Κανένα μοντέλο λοιπόν, από τα δέκα της δοκιμής μας δεν θα δυσανασχετήσει να κινηθεί εντός πόλης, μιας κι όλα (εξαιρείται το Kia Rio με μήκος 4.045 χλστ) έχουν μήκος κάτω από 4 μέτρα. Βέβαια εμείς θέσαμε και μερικούς επιπλέον τομείς, στους οποίους θα έπρεπε να ξεχωρίζουν τα μοντέλα μας. Κι αυτό γιατί οι συγκεκριμένοι τομείς επηρεάζουν κατά την μετακίνηση στο κλεινόν άστυ κι αυτοί δεν είναι άλλοι από: την πρόσβαση η μη στον πράσινο δακτύλιο, η άνεση που προσφέρουν στον οδηγό τους, αλλά και το πόσο εργονομικά τοποθετημένα είναι τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού κι έτσι δεν αποσπάται η προσοχή του οδηγού. 
Περί αμαξώματος
Κρίνοντας καθαρά τα μήκη των αμαξωμάτων, προκύπτει νικητής που ακούει στο όνομα Toyota Aygo. Με μήκος μόλις 3.415 χλστ, το ιαπωνικό μίνι κατακτά δικαίως την πρώτη θέση. Τα προτερήματα του συνεχίζονται μιας κι ατού του δεν είναι μόνο οι compact διαστάσεις, αλλά και το γεγονός πως ο οδηγός ενός Aygo δεν καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας ελεώ των μόλις 99 γρ./χλμ. Χαρακτηριστικό που ενισχύει ακόμα περισσότερο το ήδη καλό value for money του μοντέλου. 
Δεύτερο κι όχι καταϊδρωμένο είναι το Cuore το οποίο είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από το πρώτο Aygo, χωρίς αυτή η μικρή διαφορά να επηρεάζει τον τομέα του παρκαρίσματος. Αυτό όμως που ενοχλεί ιδιαίτερα στο μοντέλο της Daihatsu είναι οι κραδασμοί που μεταφέρονται στο εσωτερικό από τον κινητήρα των 3 κυλίνδρων. 
Η τρίτη θέση είναι υπόθεση αδελφική. Βλέπετε τα VW up! και Skoda Citigo, διαθέτουν πανομοιότυπο μήκος αμαξώματος (3.540 χλστ) κι έτσι ξεχωρίζουν για την ευκολία που παρέχουν στις αστικές μετακινήσεις, ενώ και το παρκάρισμα παύει να είναι σπαζοκεφαλιά. 
Τέταρτο στη σειρά είναι το SEAT Mii, το οποίο από την τριπλέτα διαθέτει το μεγαλύτερο μήκος, ενώ η 5αδα κλείνει με το Hyundai i10, το μήκος του οποίου είναι 3.585 χλστ. 
Η εργονομία προσθέτει πόντους
Σκεφτείτε τον εαυτό σας να προσπαθεί να ελιχθεί στα στενά αστικά δρομάκια και παράλληλα να ψάχνει να βρει πως θα ανοίξει τον κλιματισμό, γιατί τα χειριστήρια είναι χωμένα στην κεντρική κονσόλα. Νομίζω ότι δεν θα το θέλατε και δικαίως. Ως εκ τούτου λοιπόν το πώς είναι τοποθετημένα τα βασικά χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα, όπως επίσης και το πόση πρακτικότητα παρέχει ένα αυτοκίνητο είναι εκ των ουκ άνευ.
Το Aygo ξεχωρίζει και σε αυτό το τομέα μιας και σε συνδυασμό με το μικρό του μήκος διαθέτει ηλεκτρικό τιμόνι, το οποίο «κόβει» τα μάλα, ενώ με τα χειριστήρια κλιματισμού και ηχοσυστήματος  ο οδηγός εξοικειώνεται πανεύκολα. Συνυπολογίζοντας τα παραπάνω και το μικρό μήκος του η πρωτιά του ανήκει και δικαιωματικά.
Στη συνολική βαθμολογία λοιπόν πέντε αυτοκίνητα καρπώνονται την δεύτερη θέση. Cuore, Citigo, up!, Mii και i10 ξεχωρίζουν για την μινιμαλίστικη αισθητική του εσωτερικού, η οποία όμως σημειωτέον κατορθώνει και προσφέρει τα απαραίτητα στον οδηγό. 
Στη γενική κατάταξη η τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα είναι υπόθεση των Mitsubishi Colt – Kia Rio και Chevrolet Spark – Nissan Micra αντίστοιχα. 
Ψηλά ο πήχυς
Ανεξάρτητα από τι βαθμολογία απέσπασε κάθε μοντέλο, ένα πράγμα είναι σίγουρο: Οι προδιαγραφές έχουν αυξηθεί κατά πολύ, προσφέροντας έτσι στο αγοραστικό κοινό ποιοτικά κι αξιόπιστα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ