Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Το φυσικό αέριο πλέον μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα αυτοκίνητα, ΙΧ και επαγγελματικά.

Φυσικό αέριο για όλα τα αυτοκίνητα

Διαβάστηκε από 6440 αναγνώστες - 14/2/2017

Το φυσικό αέριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα ΙΧ και τα επαγγελματικά οχήματα καθώς η αγορά προσφέρει εναλλακτικές λύσεις για όλες τις κατηγορίες οχημάτων.

Οι οδηγοί και οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να στραφούν είτε στην αγορά ενός εργοστασιακά κατασκευασμένου οχήματος φυσικού αερίου είτε να μετατρέψουν το υπάρχον συμβατικό όχημα σε διπλής καύσης (πετρέλαιο/βενζίνη και φυσικό αέριο).

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν πλέον για όλα τα γνωστά μοντέλα εκδόσεις προσαρμοσμένες στην ανάγκη για μειωμένους ρύπους. Οχήματα φυσικού αερίου μικρού και μεγάλου κυβισμού είναι διαθέσιμα στην παγκόσμια και την ελληνική αγορά ενώ η ζήτηση από ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγούς αυξάνεται.

Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν CNG οχήματα γνωστών αντιπροσωπειών όπως είναι η Fiat (Fiat 500L Natural Power, Fiat Qubo 1.4 70 PS, Fiat Punto 1.4 70 PS, Fiat Panda, Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS), η Audi (Audi A3 Sportback g-tron), η Mercedes Benz (B Class 200, E 200 NTG, Benz Sprinter NGT), η Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), η Piaggio,η Iveco (Iveco Daily, New Strails), η Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, Eco Up, Caddy Vann Ecofuel), η Seat (Seat Leon 1.4 TGI 110 PS, Mii Ecofuel), η Skoda (Octavia G-TEC, Citigo), η Opel (Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS) και η Honda (Civic Natural Gas).
 
Η τεχνολογία Bi-fuel
Η χρήση του φυσικού αερίου στα οχήματα με βενζινοκινητήρα είναι πλέον αρκετά διαδομένη και η τεχνολογία της καύσης εναλλακτικά φυσικού αερίου και βενζίνης είναι γνωστή ως bi-fuel.
Στην Ελλάδα η νομοθεσία πλέον επιτρέπει τη μετατροπή και των βενζινοκίνητων οχημάτων αλλά και των πετρελαιοκινητήρων σε dual fuel με φυσικό αέριο και ήδη έχουν κυκλοφορήσει οχήματα που έχουν μετατραπεί, τα οποία παρουσιάζουν εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Με εξέλιξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια έγινε δυνατή η χρήση του φυσικού αερίου σε συνδυασμό με το diesel στους πετρελαιοκινητήρες των βαρέων οχημάτων. Στην περίπτωση αυτή τα δύο καύσιμα καίγονται συγχρόνως, σε αναλογίες που να ανταποκρίνονται στην απαίτηση του κινητήρα κάθε στιγμή, ανάλογα με την πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Η τεχνολογία αυτή, η οποία λέγεται dual fuel, συνδυάζει τον καλύτερο κινητήρα με το βέλτιστο και ευγενέστερο καύσιμο. 
Η επιτυχία της μεθόδου συνίσταται στο ότι επιτυγχάνει σημαντική μείωση του κόστους και των ρύπων, χωρίς να μειώνεται η ιπποδύναμη και η ροπή του κινητήρα, ανεξάρτητα από το επίπεδο των στροφών που λειτουργεί. Ο ψεκασμός του φυσικού αερίου στον κινητήρα συγχρόνως με το diesel βελτιώνει τη διασπορά του, με αποτέλεσμα την πληρέστερη καύση του και επομένως καλύτερη απόδοση του καυσίμου και μεγαλύτερη οικονομία. Σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας φυσικού αερίου, ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα σε λειτουργία 100% diesel. 

Κατά το διάστημα 2015-2025, η αγορά οχημάτων φυσικού αερίου, σε ετήσια βάση αναμένεται να αυξηθεί κατά 5%-7% λαμβάνοντας ώθηση από την αύξηση της ζήτησης για οχήματα φυσικού αερίου. Οι γνωστότερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι οι Ford Motor Company, Fiat Chrysler Automobiles, General Motors, Honda Motor Company, Volkswagen, Hyundai Motor Group κλπ, εντατικοποιούν την παραγωγή μοντέλων φυσικού αερίου.

Πλεονεκτήματα χρήσης φυσικού αερίου στα ΙΧ
• Οικονομία έως και 60% σε σχέση με άλλα καύσιμα
• Μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων PM
• H χρήση φυσικού αερίου συμβάλλει θετικά στην πραγματοποίηση του ευρωπαϊκού στόχου για εξοικονόμηση ενέργειας και απαντά στις επιταγές της ΕΕ για θέσπιση κινήτρων προκειμένου να περιοριστεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο
• Έχει περισσότερη ενέργεια από τα άλλα καύσιμα (1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο)
• To φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.
• Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις