Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Γιατί είναι παράνομες οι σκούρες αντηλιακές μεμβράνες;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Γιατί είναι παράνομες οι σκούρες αντηλιακές μεμβράνες;

Διαβάστηκε από 8886 αναγνώστες - 12/6/2022

Φιμέ τζάμια: Παρέχουν προστασία από τις υπεριώδεις ακτινοβολίες του ήλιου, προσφέρουν σκίαση, βελτιώνουν την απόδοση του κλιματιστικού και παράλληλα κάνουν το αυτοκίνητό μας πιο όμορφο. Γνωρίζατε όμως πως μόνο το 1ο στάδιο είναι νόμιμο για τα παράθυρα των εμπρός θυρών;

Η χώρα μας είναι παγκοσμίως γνωστή για την έντονη ηλιοφάνεια που έχει, όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά και τον χειμώνα. Η υπεριώδης ακτινοβολία του ήλιου είναι αρκετά επιβλαβής, τόσο για εμάς τους ίδιους, όσο και για τα αυτοκίνητά μας. Λόγω αυτού, οι αντηλιακές μεμβράνες είναι δημοφιλείς σαν αξεσουάρ, αφού προστατεύουν εμάς και το εσωτερικό του αυτοκινήτου από τις UV ακτίνες του ηλίου. Παρόλα αυτά, δεν είναι όλες νόμιμες, αφού υπάρχει σχετική νομοθεσία που καθορίζει τι θα τοποθετήσουμε στα τζάμια των αυτοκινήτων μας.


Η ελληνική νομοθεσία αναφέρει πως το εμπρόσθιο παρμπρίζ πρέπει να έχει ελάχιστο συντελεστή μετάδοσης φωτός 75% και τα τζάμια των εμπρός θυρών ελάχιστη διαπερατότητα 70%

Η ελληνική νομοθεσία αναφέρει πως το εμπρόσθιο παρμπρίζ πρέπει να έχει ελάχιστο συντελεστή μετάδοσης φωτός 75% και τα τζάμια των εμπρός θυρών ελάχιστη διαπερατότητα 70%

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

 

80 ευρώ πρόστιμο, αν βάλεις «παράνομα» φιμέ

Το κόστος για τοποθέτηση ποιοτικών αντηλιακών μεμβρανών κυμαίνεται από 100 έως 200 ευρώ. Η τιμή εξαρτάται από τη μάρκα και την ποιότητα της μεμβράνης, αλλά και το είδος αυτοκινήτου που έχουμε, αφού ένα 3θυρο όχημα θα χρειαστεί λιγότερο υλικό και εργασία από ένα πολυμορφικό με 7 παράθυρα.
Όσον αφορά τον βαθμό σκουρότητας, οι μεμβράνες χωρίζονται σε κατηγορίες, με βάση το πόσο φως είναι διαπερατό προς τα μέσα. Οι ημιδιαφανείς, που ονομάζουμε «1ο στάδιο», έχουν βαθμό διαπερατότητας 75%. Στον αντίποδα, αυτές που είναι εντελώς σκούρες και δεν φαίνεται τίποτα μέσα, έχουν βαθμό διαπερατότητας 5%.

Στο ΦΕΚ 29039/2123/07, η ελληνική νομοθεσία αναφέρει πως το εμπρόσθιο παρμπρίζ πρέπει να έχει ελάχιστο συντελεστή μετάδοσης φωτός 75%, και «οι υαλοπίνακες εκατέρωθεν της θέσης του οδηγού»  (δηλαδή τα τζάμια των εμπρός θυρών) ελάχιστη διαπερατότητα 70%.

Με βάση τις επιλογές που έχουν οι εταιρείες αντηλιακών μεμβρανών, το μόνο νόμιμο φιμέ που μπορούμε να βάλουμε στο παρμπρίζ και στις πόρτες οδηγού-συνοδηγού είναι το λεγόμενο 1ο στάδιο.
Αν σε έλεγχο της αστυνομίας παρατηρηθεί πως οι μεμβράνες που έχουν τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο είναι πιο σκούρες, και συνεπώς παράνομες, μπορεί να μας επιβληθεί πρόστιμο αξίας 80 ευρώ.

 

Έχεις  προστασία από τις επικίνδυνες ηλιακές ακτίνες UV

Οι ποιοτικές αντηλιακές μεμβράνες παρέχουν προστασία από τις υπεριώδεις ακτινοβολίες του ηλίου, ακόμα και το 1ο στάδιο, που είναι ουσιαστικά ημιδιαφανές και…  σχεδόν «αόρατο» στο μάτι, παρέχει την ίδια προστασία, η οποία, σύμφωνα με τις εταιρείες, αγγίζει το 99%.

Αυτό έχει 3 σημαντικά οφέλη: Πρώτο και κυριότερο, προστατεύεται το δέρμα μας σαν να φοράμε αντηλιακό. Δεύτερον, οι ταπετσαρίες των καθισμάτων διατηρούνται καλύτερα, αφού δεν τις καίει ο ήλιος. Στη περίπτωση μάλιστα που έχουμε μεμβράνη και στο παρμπρίζ, η προστασία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, τόσο για το πρόσωπό μας, όσο και για το ταμπλό του αυτοκινήτου.
 

Το τρίτο όφελος αφορά κυρίως το καλοκαίρι. Επειδή εμποδίζεται η υπεριώδης ακτινοβολία, δεν ανεβαίνει υπερβολικά ψηλά η θερμοκρασία στην καμπίνα, και έτσι το κλιματιστικό δουλεύει πιο αποδοτικά και για λιγότερο διάστημα. Χάρη σε αυτό, μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου, και με τον καιρό κάνουμε απόσβεση στο κόστος τοποθέτησης.

 

Αν σπάσει το τζάμι, η μεμβράνη το κρατάει στη θέση του και σε προστατεύει

Τα πλευρικά κρύσταλλα των αυτοκινήτων, καθώς και το οπίσθιο, είναι τύπου «securit», ελληνιστί «ασφαλείας». Αυτού του είδους το τζάμι έχει μεγαλύτερη αντοχή σε θερμοκρασίες, σε κάμψη αλλά και σε χτυπήματα. Όταν σπάσει, θρυμματίζεται σε πολύ μικρά κομμάτια, μειώνοντας κατά πολύ τον κίνδυνο τραυματισμού.

Εξαιτίας αυτού, όταν σπάσει ένα τέτοιο τζάμι δεν παραμένει στη θέση του, αλλά γίνεται «ρύζι» και διασκορπάται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Μπορεί να μην κόβει σε επικίνδυνο βαθμό, αλλά η επαφή του με το δέρμα ενδέχεται να προκαλέσει γρατζουνιές.

Τοποθετώντας αντηλιακή μεμβράνη αποκτούμε μία επιπλέον προστασία: Αν θρυμματιστεί ένα πλευρικό τζάμι, αυτή το κρατάει στη θέση του, εκμηδενίζοντας την περίπτωση μικροτραυματισμού. Εκτός αυτού, αν κάποιος επιχειρήσει να σπάσει το τζάμι για να κλέψει κάτι, το γεγονός πως το κρύσταλλο θα παραμείνει στην πόρτα ίσως αποτρέψει τον επίδοξο κλέφτη να συνεχίσει το… έργο του.  



Στα πίσω παράθυρα βάζεις ό,τι θέλεις

Όπως αναφέραμε, οι αντηλιακές μεμβράνες διατίθενται σε διαφορετικούς βαθμούς σκουρότητας. Όσο πιο σκούρες, τόσο καλύτερη σκίαση προσφέρουν, ενώ προφυλάσσουν και από τα αδιάκριτα βλέμματα. Αν δεν φαίνεται μία τσάντα, ή μία ακριβή πηγή ηχοσυστήματος (για τα παλιότερα αυτοκίνητα), τότε δεν θα μπει κάποιος στον πειρασμό να διαρρήξει το αυτοκίνητο.

Στο συγκεκριμένο ΦΕΚ η νομοθεσία αναφέρει πως σε περίπτωση που το όχημα δεν διαθέτει πλευρικούς καθρέφτες, στα πίσω πλαϊνά τζάμια καθώς και το πίσω παρμπρίζ οι μεμβράνες πρέπει να έχουν συντελεστή μετάδοσης φωτός 70%, δηλαδή να είναι «2ο στάδιο». Αν ανησυχήσατε με αυτό που μόλις διαβάσατε, μην αγχώνεστε, γιατί η συγκεκριμένη περίπτωση είναι ιδιαίτερα σπάνια, και στο ίδιο ΦΕΚ υπάρχει η υποσημείωση που αναφέρει πως «Εάν το όχημα φέρει πλευρικούς καθρέφτες, δεν υφίσταται ο περιορισμός του παρόντος άρθρου ως προς το συντελεστή μετάδοσης φωτός των πίσω πλευρικών υαλοπινάκων και του οπίσθιου ανεμοθώρακα». Με λίγα λόγια, στα πίσω παράθυρα είμαστε ελεύθεροι να βάλουμε ό,τι σκουρότητα θέλουμε, ακόμα και αυτή που είναι… σχεδόν κατάμαυρη.

Εξάλλου, υπάρχουν πολλά εργοστασιακά αυτοκίνητα που έχουν σκούρα πίσω κρύσταλλα, τα οποία προσφέρουν μόνο σκίαση και όχι προστασία για τις υπεριώδεις ακτινοβολίες, αφού δεν έχουν μεμβράνη αλλά ειδική χρωστική στο γυαλί.
 
Είναι αυτονόητο πως αν τοποθετήσουμε αρκετά σκούρες φιμέ μεμβράνες στα εμπρός τζάμια, δεν θα έχουμε επαρκή ορατότητα το βράδυ, ενώ οι άλλοι χρήστες του δρόμου, και η αστυνομία, δεν θα μπορούν να δουν αν ο οδηγός, ή ο συνοδηγός έχουν κάποιο επικίνδυνο αντικείμενο (π.χ. όπλο) σε περίπτωση ελέγχου. Με τις πιο ανοιχτές αποχρώσεις τι γίνεται όμως; Το 2ο στάδιο, το οποίο είναι αρκετά ανοιχτόχρωμο και στην πραγματικότητα χρησιμοποιείται σε αρκετά αυτοκίνητα, είναι ουσιαστικά παράνομο για τα κρύσταλλα οδηγού-συνοδηγού. Παρόλα αυτά, η Αστυνομία στις περισσότερες περιπτώσεις είναι επιεικής και δεν επιβάλλει κάποιο πρόστιμο. Αντίστοιχα και το ΚΤΕΟ, δύσκολα θα «κόψει» ένα αυτοκίνητο επειδή έχει ελαφρώς πιο σκούρες μεμβράνες από το επιτρεπτό στα εμπρός πλευρικά παράθυρα.

Μήπως είναι ώρα να αλλάξει η νομοθεσία και να επιτραπεί και επισήμως η χρήση των φιμέ 2ου σταδίου στις πόρτες οδηγού-συνοδηγού; Ποια είναι η άποψή σας;
 
 
80 ευρώ το πρόστιμο για παράνομα φιμέ!
Έχεις προστασία από τις υπεριώδεις ακτίνες, ακόμα και με τις ημιδιαφανείς 1ου σταδίου
Στα πίσω τζάμια βάζεις ό,τι θες, ακόμα και εντελώς σκούρα φιμέ.
Η μεμβράνη σε προστατεύει και από το ίδιο το τζάμι αν σπάσει.
Αφού η Αστυνομία και το ΚΤΕΟ κάνουν τα «στραβά μάτια» και δείχνουν επιείκεια αν έχεις ελαφρώς πιο σκούρες μεμβράνες στις μπροστά πόρτες, μήπως ήρθε η ώρα να γίνει το 2ο στάδιο νόμιμο για αυτές;
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις