Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Κοτσαδόρος: Είναι τελικά παράνομος ή όχι;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κοτσαδόρος: Είναι τελικά παράνομος ή όχι;

Διαβάστηκε από 4734 αναγνώστες - 12/9/2022

Μια διαμάχη αρκετών ετών, έφτασε στο τέλος της με τη νέα νομοθεσία που μπήκε σε εφαρμογή και ξεκαθάρισε τη χρήση του κοτσαδόρου! Δες πότε είσαι καλυμμένος και πότε κινδυνεύεις με πρόστιμο.

Κοτσαδόρος: Η νέα νομοθεσία ξεκαθαρίζει το θολό τοπίο

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που συναντάμε αυτοκίνητο στο δρόμο να «τραβάνε» μπαγκαζίερες, βάρκες, μηχανάκια κι άλλα πολλά. Μια διαδικασία που γίνεται εφικτή με τη χρήση κοτσαδόρου, ένα εξάρτημα που λύνει τα χέρια και εξοπλίζει αρκετά χιλιάδες αυτοκίνητα στη χώρα μας, αλλά για πολλά χρόνια ήταν αντικείμενο διαμαχών για τo πόσο νόμιμος ήταν. Η νομοθεσία το άφηνε στην σφαίρα της υποκειμενικότητας του εκάστοτε αστυνομικού ή άλλου ελεγκτικού οργάνου για τη νομιμότητα του, ενώ σε περίπτωση τρακαρίσματος γίνονταν ένα γαϊτάνακι αντιμαχιών μεταξύ των ασφαλιστικών εταιριών

Κοινοποίησέ το »

Απαγορεύεται δια ροπάλου ο σταθερός κοτσαδόρος

Πλέον με τον νέο νόμο που μπήκε σε πλήρη εφαρμογή στις αρχές του 2021, το τοπίο ξεκαθάρισε για πάντα. Αρχικά ο σταθερός κοτσαδόρος απαγορεύεται και επιτρέπεται σε ορισμένες εξαιρέσεις για αυτοκίνητα της κατηγορίας Μ1 και Ν1 ( ελαφρών επαγγελματικών, επιβατικών μέχρι 8+1 θέσεων και φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων που πέρασαν ΚΤΕΟ ως την 1η Νοεμβρίου 2020), τα οποία πρέπει επίσης να τον αντικαταστήσουν μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ο λόγος που απαγορεύεται είναι ότι βρίσκεται εκτός του πίσω προφυλακτήρα και μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημία σε περίπτωση τρακαρίσματος, ακόμα και θανάσιμο τραυματισμό.
 

Ο αποσπώμενος κοτσαδόρος είναι κατάλληλος για πιο περιστασιακή χρήση

Νόμιμοι πλέον θεωρούνται μόνο οι αποσπώμενοι ή αναδιπλούμενοι κοτσαδόροι, οι οποίοι όμως δεν πρέπει να προεξέχουν όταν δεν ρυμουλκείται έτερο όχημα. Ο αποσπώμενος κοτσαδόρος είναι κατάλληλος για πιο περιστασιακή χρήση, μιας και μπορεί να βγει τελείως όταν δεν χρησιμοποιείται. Αν και πιο χρονοβόρα η διαδικασία, όταν αφαιρείται δεν επηρεάζεται η εξωτερική εμφάνιση του οχήματος, ενώ το βάρος του αυτοκινήτου επιστρέφει στο κανονικό του, με ότι θετικό αντίκτυπο συνεπάγεται αυτό για την κατανάλωση.
 

Ο αναδιπλούμενος κοτσαδόρος πιο πρακτικός, «κρύβεται» κάτω από τον προφυλακτήρα

Από την άλλη ο αναδιπλούμενος είναι πιο πρακτική και κομψή επιλογή, μιας και μπορεί να κρυφτεί ή να εμφανιστεί  κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, να εφοδιάζουν, ακόμα και τα ηλεκτρικά του μοντέλα, με το συγκεκριμένο είδος.



Βέβαια και στις δυο περιπτώσεις, ο κοτσαδόρος της επιλογής μας θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του εκατοστέ κατασκευαστή του αυτοκινήτου, να έχει σχετική έγκριση και να είναι εργοστασιακά εγκαταστημένος. Σε περίπτωση που η τοποθέτηση γίνει εκ υστέρων, θα πρέπει να εναρμονίζεται με τις όποιες προδιαγραφές του οχήματος κι η εγκατάσταση να γίνει από ειδικό τεχνικό.

Η ασφαλιστική πρέπει να είναι ενήμερη για τη χρήση κοτσαδόρου

Πάντως ακόμα και τώρα που ο νόμος είναι ξεκάθαρος, θα πρέπει η ασφαλιστική να γνωρίζει την παρουσία κοτσαδόρου, καθώς και την ύπαρξη της απαραίτητης άδεια ρυμούλκησης, ώστε να το αυτοκίνητο να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο «καλυμμένο» σε περίπτωση ατυχήματος.
 
Η νέα νομοθεσία ξεκαθαρίζει το θολό τοπίο  για τους κοτσαδόρους!
Ξέχνα τους σταθερούς, αλλά όχι και την άδεια ρυμούλκησης.
Εσύ ξέρεις τι ορίζει ο νόμος;
Έχει τύχει να εμπλακείς σε ατύχημα με αυτοκίνητο που είχε κοτσαδόρο
;
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις