
Test συνεργείων: Ξανακάναμε test, βελτιώθηκε η Skoda, πάτωσε η Volvo
Ξανακάναμε test στην Volvo και στην Skoda, μετά την αποτυχία των συνεργείων τους, στην πρώτη μας επίσκεψη. Η Volvo όχι μόνο δεν βελτιώθηκε αλλά έγινε χειρότερη στον ποιοτικό έλεγχο, η Skoda βελτιώθηκε στις βλάβες, αλλά παρέμεινε πολύ χαμηλά στον ποιοτικό έλεγχο που κάναμε.
Η Skoda βελτιώθηκε, η Volvo δεν...
Με πάνω από 600 σχόλια αναγνωστών για την κατάσταση των συνεργείων Volvo και Skoda που δημοσιεύσαμε τον Μάρτιο, επαναλάβαμε το test και στις 2 αντιπροσωπείες για να δούμε κατά πόσο βελτιώθηκε η κατάσταση. Μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο πηγαίνοντας σε συνεργείο της Volvo, ρωτούσαμε την προηγούμενη φορά. Η απάντηση και αυτή την φορά, είναι όχι... Η τόση μεγάλη δημοσιότητα που πήρε το test που δημοσιεύσαμε, περιμέναμε να βελτιώσει (όπως και έγινε με άλλες αντιπροσωπείες), έστω και λίγο τις υπηρεσίες τους. Εδώ δεν φάνηκε να ίδρωσε το αυτί κανενός…
Ο συγκεντρωτικός πίνακας των 2 επισκέψεων
Η Volvo εξακολουθεί να είναι απελπιστικά χαμηλά στην εύρεση βλαβών, αφού και στις δύο επισκέψεις μας στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία τους, απέτυχαν να βρουν το 68%, ενώ «κατάφεραν» να μην κάνουν τίποτα σωστά στον ποιοτικό έλεγχο! Πράγμα που δεν έχει κάνει καμία εταιρεία...
Από την άλλη η Skoda βελτιώθηκε στις βλάβες (καταφέρανε να βρουν το 68% των βλαβών που κρύψαμε), όμως το πρόβλημα στον ποιοτικό έλεγχο παρέμεινε. Αν περιμένετε υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά στα συνεργεία της, μάλλον θα απογοητευτείτε, αφού το ποσοστό παρέμεινε πολύ χαμηλά και στις 2 επισκέψεις μας και δεν ξεπέρασε το 35%.
Αν και πλέον μετά από 60+ test είναι γνωστό, να θυμίσουμε πως κάθε επίσκεψη σε συνεργείο γίνεται παρουσία των ιδιωτών (η δημιουργία των βλαβών και εύρεση τους στη συνέχεια) με τη διαδικασία να βιντεοσκοπείται. Οι βλάβες είναι ίδιες για όλα τα αυτοκίνητα και είναι μέσα στους ελέγχους που υπόσχονται να κάνουν σε ένα service.
VOLVO | VOLVO | SKODA | SKODA | |
---|---|---|---|---|
Ιανουάριος | Μετά από 7 μήνες | Ιανουάριος | Μετά από 7 μήνες | |
Εύρεση Βλαβών | 32% | 32% | 46% | 68% |
Ποιοτικός έλεγχος | 35% | 5% | 35% | 35% |
Τιμή που μας έδωσαν τηλεφωνικά | 250 € | 250 € | 150 € | 150 € |
Τιμή που πληρώσαμε | 225 € | 350 € | 150 € | 174 € |
Τελική Βαθμολογία | 33% | 23% | 41% | 57% |
Στην 2η επίσκεψη μας στο εξουσιοδοτημένο της Volvo πέτυχαν το χειρότερο ποσοστό ποιοτικού ελέγχου, από κάθε άλλη επίσκεψη μας σε όλα τα εξουσιοδοτημένα της χώρας, με βαθμολογία μόνο 5%. Επίσης, στην Volvo μας ζητήθηκαν 100 ευρώ πιο πολλά σε σχέση με την τιμή που μας ενημέρωσαν τηλεφωνικά, ενώ και στην Skoda υπήρχε μια μικρή απόκλιση.
2ο test σε Volvo και Skoda: Ο ένας σταθερά αρνητικός, ο άλλος βελτιώθηκε
Καμία βελτίωση δεν παρατηρήσαμε και στην 2η επίσκεψη μας στα εξουσιοδοτημένα της Volvo στην εύρεση βλαβών. Και στο 1ο αλλά και στο 2ο μυστικό test που πραγματοποιήσαμε, απέτυχαν να βρουν το 68% των βλαβών που κρύψαμε. Στον αντίποδα η Skoda, έδειξε να αντιδρά μετά το 1ο test, και ενώ στην 1η επίσκεψη μας απέτυχαν να βρουν το 65% των βλαβών, στο 2ο test βελτιώθηκαν αισθητά και απέτυχαν να βρουν το 32%. Κάποιοι δείχνουν να αντιδρούν προς όφελος των πελατών τους, κάποιοι όχι…
Οι 30 έλεγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες | ||
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος | Και στις 2 επισκέψεις η VOLVO ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 68% των βλαβων | Στην 1η επίσκεψη η Skoda ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 65% των βλαβων, στην δεύτερη το 32% |
---|---|---|
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές | ||
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης | ||
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) | ||
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης | ||
Στάθμη λαδιών κινητήρα | ||
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων | ||
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων | ||
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη | ||
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) | ||
Δίσκους και θερμουίτ φρένων | ||
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων | ||
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι | ||
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών | ||
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων | ||
Φώτα και φλας | ||
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας | ||
Πόρτες | ||
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) | ||
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση | ||
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας | ||
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας |
*Τα test πραγματοποιήθηκαν με Volvo C30 15ετίας, Volvo S80 2011, Skoda Fabia του 2015 και Skoda Fabia του 2012.
Ποιοτικός έλεγχος υπηρεσιών: Ούτε στον μέσο όρο μετά από 4 επισκέψεις
Και στις 4 επισκέψεις μας στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της Volvo και της Skoda, δεν μείναμε καθόλου ικανοποιημένοι, αφού κανένας τους δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί, ούτε με τον μέσο όρο. Συγκεκριμένα, στην Skoda βαθμολογήθηκαν με 35% και στις δύο επισκέψεις μας, ενώ στην Volvo στο 1ο test πήραν 35%, και στο 2ο πήραν 5%. Εδώ να αναφέρουμε πως το 5% της Volvo είναι η χειρότερη επίδοση σε όλα τα test που έχουμε πραγματοποιήσει μέχρι και σήμερα…
Ποιοτικός έλεγχος | VOLVO#1 | VOLVO#2 | SKODA#1 | SKODA#2 |
---|---|---|---|---|
Πιστοποιητικό Ελέγχου | OXI | OXI | OXI | OXI |
Αναφορά προβλημάτων | OXI | OXI | OXI | OXI |
TestDrive | ΝΑΙ | OXI | ΝΑΙ | OXI |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός | ΛΙΓΟΣ | ΝΑΙ | ΛΙΓΟΣ | ΝΑΙ |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού | ΝΑΙ | OXI | ΝΑΙ | ΝΑΙ |
Χώρος αναμονής & Συνεργείου | ΝΑΙ | ΝΑΙ | ΝΑΙ | ΝΑΙ |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service | OXI | OXI | OXI | OXI |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία | OXI | NAI | OXI | OXI |
Συνολική Βαθμολογία | 35% | 5% | 35% | 35% |
Επεξήγηση του ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία που κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού και την διαθεσιμότητα που είχαν (αν δηλαδή μας δώσανε κοντινή ή μακρινή ημερομηνία Service.
Στην Πράξη: Στις 3 προσπάθειες μας να κλείσουμε ραντεβού (2 σε Skoda και 1 σε Volvo) κλείσαμε σχετικά εύκολα ραντεβού. Στην 2η προσπάθεια μας στην Volvoείχαμε μεγάλη καθυστέρηση για ελεύθερο ραντεβού.
Χαρτί Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει χαρτί με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Έτσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στην διάρκεια του Service.
Στην Πράξη: Κανένα από τα συνεργεία δεν μας έδωσε χαρτί ελέγχου.
Χαρτί με Ζημιές: Μέσα στην διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα προκύψουν κάποιες φθορές. Για τις ανάγκες του Service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές. Θα πρέπει το συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό χαρτί με ζημιές και κόστη αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Κανένα από τα συνεργεία δεν μας έδωσε χαρτί προβλημάτων.
Χώρος αναμονής: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής στο συνεργείο, αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Χώρος αναμονής υπήρχε και στα 4 συνεργεία.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του Service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Στα πρώτα μυστικά testσε Volvoκαι Skoda, πραγματοποίησαν test drive με τα αυτοκίνητα. Στην 2η επίσκεψη μας, δεν έκανε κανένα από τα δύο.
Χρόνος μηχανικού: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι είδανε κατά την διάρκεια του Service και των ελέγχων.
Στην Πράξη: Στις πρώτες επισκέψεις μας και στις 2 αντιπροσωπείες, η ενημέρωση ήταν ελλιπής, αφού μας αφιέρωσαν λίγο χρόνο. Στα 2α test βελτιώθηκαν και ήταν ιδιαίτερα επεξηγηματικοί.
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία: Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο μέσα, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ – η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα.
Στην πράξη: Στην 2η επίσκεψη μας στο συνεργείο της Volvo, μας ενημέρωσαν όταν φτάσαμε εκεί πως δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν το προγραμματισμένο ραντεβού για service, και πως θα πρέπει να κρατήσουν μέσα στις εγκαταστάσεις τους το αυτοκίνητο. Ο αναγνώστης μας αναγκάστηκε να πάρει και 2η μέρα άδειας από την εργασία του…
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας καλέσανε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ok.
Στην Πράξη: Κανένα από τα 4 εξουσιοδοτημένα συνεργεία, δεν επικοινώνησαν, ώστε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι.