autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Test Συνεργείων 2025: 2 χρόνια μετά, η Suzuki πιο ακριβή και χειρότερη

Test Συνεργείων 2025: 2 χρόνια μετά, η Suzuki πιο ακριβή και χειρότερη

27/11/2025

Απέτυχε να βρει το 61% των βλαβών που δημιουργήσαμε.
O ποιοτικός έλεγχος παρέμεινε στα ίδια χαμηλά (55%), όμως φέτος δεν έγινε test drive στο αυτοκίνητο.
Το κόστος του service διπλασιάστηκε (305 ευρώ), τα λάδια από 42 πήγανε στα 112 ευρώ.
Η «εργασία» σκαρφάλωσε από τα 43 στα 130 ευρώ για τις ίδιες διαδικασίες.

autoagora Team

Απέτυχε να βρει το 61% των βλαβών που δημιουργήσαμε

Δύο χρόνια μετά το προηγούμενο «κρυφό» μας test σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο Suzuki, επιστρέφουμε στο ίδιο δίκτυο με ένα νεότερο Vitara του 2016 και… βρίσκουμε μια εντελώς διαφορετική εικόνα: το service σχεδόν διπλάσιο σε κόστος και η απόδοση του συνεργείου στην εύρεση βλαβών σημαντικά χειρότερη.

Τα αποτελέσματα του φετινού test σε άμεση σύγκριση με αυτά του 2023 συγκεντρώνονται στον παρακάτω πίνακα και αναλύονται στην συνέχεια του άρθρου:
 

  Suzuki 2025 Suzuki 2023
Εύρεση Βλαβών 39% 56%
Ποιοτικός έλεγχος 55% 56%
Τιμή που μας έδωσαν τηλεφωνικά 330 € 85 €
Τιμή που πληρώσαμε 305,18 € 142,89 €
Χρόνος Services 4 ώρες 3,5 ώρες
Τελική Βαθμολογία 44,3% 55,6%
*Η Εύρεση βλαβών έχει διπλάσια βαρύτητα από τον Ποιοτικό έλεγχο στην τελική βαθμολογία.

Η διαδικασία κι αυτού του Test Συνεργείου παρέμεινε η ίδια. Μέσω σχετικής ανάρτησης από το site μας, βρέθηκε και φέτος ο ιδιώτης, μετά από κλήρωση, ο οποίος δέχτηκε να πάει το αυτοκίνητό του για το ετήσιο serviceμε τα έξοδα δικά μας. Η παρουσία του ιδιοκτήτη σε όλη την διαδικασία είναι απαραίτητη και πρόκειται για τη μόνη υποχρέωση που έχει. Έχοντας αναλύσει ποια είναι τα κοινά σημεία ελέγχου που υπόσχονται όλες οι εταιρίες, δημιουργήσαμε στο αυτοκίνητο τις ίδιες βλάβες που δημιουργούμε σε κάθε test συνεργείου. Είναι ίδιες για όλες τις μάρκες, γίνονται παρουσία ιδιωτών και βιντεοσκοπούνται πριν και μετά από την επίσκεψη στο συνεργείο.

Ξεκινάμε από το σημαντικότερο στοιχείο σε κάθε test συνεργείου, το οποίο είναι η ικανότητα διάγνωσης. Το 2023, το συνεργείο δεν είχε εντοπίσει το 44% των βλαβών που είχαμε δημιουργήσει πριν την επίσκεψη, σύμφωνα με το πρωτόκολλο που εφαρμόζουμε σε όλες τις μάρκες. Φέτος, η επίδοση ήταν πολύ χειρότερη καθώς δεν βρήκε το 61% των βλαβών. Tο 61% μεταφράζεται ως «6 στις 10 βλάβες δεν βρέθηκαν κατά την διαδικασία ελέγχου τους».
 
Οι 30 έλεγχοί που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. Η suzuki το 2025 απέτυχε να βρει το 61%  των βλαβων Η Suzuki το 2023 απέτυχενα βρει το 44%  των βλαβων
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές,
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης,
 
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά)
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης,
Στάθμη λαδιών κινητήρα,
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων,
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων,
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη,
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά)
Δίσκους και θερμουίτ φρένων,
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων,
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι,
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών,
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων,
Φώτα και φλας, 
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας,
Πόρτες,
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά)
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση,
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας,
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας,

O ποιοτικός έλεγχος παρέμεινε στα ίδια χαμηλά (55%), όμως φέτος δεν έγινε test drive στο αυτοκίνητο

Όσον αφορά τον ποιοτικό έλεγχο, συγκεντρώθηκε η βαθμολογία 55%. Όπως προαναφέρθηκε, σε αυτήν λαμβάνονται θετικά υπόψη η ύπαρξη δελτίου εργασιών και αναφοράς προβλημάτων. Επίσης θετικά λαμβάνονται υπόψη ο χρόνος εξυπηρέτησης, η οργάνωση του χώρου και η γενική επαγγελματική εικόνα. Παρ ΄όλα αυτά, τα παραπάνω δεν επισκιάζουν την απουσία ενός κρίσιμου βήματος: το test drive. Το 2023 αυτό γινόταν κανονικά, όμως φέτος δεν πραγματοποιήθηκε.

Χωρίς test drive, ο έλεγχος δεν μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένος. Πολλά προβλήματα, όπως θόρυβοι, κραδασμοί, δυσλειτουργίες υπό φορτίο, δεν μπορούν να εντοπιστούν μέσα στο χώρο του συνεργείου. Παράλληλα, χωρίς test drive αυξάνονται και οι πιθανότητες για μία απρόβλεπτη ταλαιπωρία, όταν ο οδηγός θα συνειδητοποιήσει ότι κάτι πάει λάθος κατά την οδήγηση και θα αναγκαστεί να επιστρέψει στο συνεργείο.

Απρόβλεπτη ταλαιπωρία δημιουργήθηκε και στο test μας, αφού παρόλο που είχε εντοπιστεί από το συνεργείο μία καμένη λάμπα και η αντικατάστασή της είχε χρεωθεί κανονικά, αυτή παρέμεινε καμένη κατά την παραλαβή του οχήματος. Ως απότέλεσμα, αντικαταστήσαμε την λυχνία εμείς οι ίδιοι σε μετέπειτα χρόνο.
 

Ποιοτικός έλεγχος Suzuki 2025 Suzuki 2023
Πιστοποιητικό Ελέγχου ΝΑΙ OXI
Αναφορά προβλημάτων ΝΑΙ OXI
Test Drive OXI ΝΑΙ
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός ΝΑΙ ΝΑΙ
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού ΝΑΙ ΝΑΙ
Χώρος αναμονής & Συνεργείου ΝΑΙ ΝΑΙ
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service OXI OXI
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία ΝΑΙ OXI
Συνολική Βαθμολογία 55% 56%

Το κόστος του service διπλασιάστηκε (305 ευρώ), τα λάδια από 42 πήγανε στα 112 ευρώ

Άλλος ένας εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας αξιολόγησης ενός service είναι το συνολικό κόστος, και στις μέρες μας μοιάζει να είναι αυτό που ενδιαφέρει πρωτίστως τον πελάτη. Το μικρό service του Vitara στο συνεργείο του 2025 κόστισε 305 ευρώ, το οποίο εκ πρώτης όψεως θα λέγαμε ότι είναι φυσιολογικό με βάση τις τρέχουσες τιμές και τον ανταγωνισμό. Παρόλα αυτά, είναι και πάλι περισσότερο από διπλάσιο σε σχέση με τα 142 ευρώ που είχαμε πληρώσει το 2023 για ένα SX4 του 2009. Η κίνηση αυτή αφαίρεσε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της, καθώς η Suzuki στα προηγούμενα test ήταν από τις φθηνότερες μάρκες.

Παρόλο που τα μοντέλα δεν είναι ακριβώς τα ίδια, η διαφορά του συνολικού κόστους ανέβηκε κατακόρυφα. Τα λάδια ανέβηκαν από 42 σε 112 ευρώ, δηλαδή το κόστος σχεδόν τριπλασιάστηκε. Η αύξηση τιμών στο service είναι ένα γενικό φαινόμενο, όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται να είναι εκθετική.

Η «εργασία» σκαρφάλωσε από τα 43 στα 130 ευρώ για τις ίδιες διαδικασίες

Τέλος, η «εργασία» σκαρφάλωσε από 43 σε 130 ευρώ, χωρίς να αλλάξει κάτι στις εργασίες που χρειάστηκε να πραγματοποιηθούν στα αυτοκίνητα. Αξίζει να πούμε πως το κόστος εργατοώρας, το 2023 περιείχε έκπτωση 40%, ενώ τώρα μόλις 10% με αυτό να παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση της τιμής.

Συνοψίζοντας, το Test Συνεργείων 2025 για τη Suzuki απέδειξε πως το κόστος ενός τυπικού service ανέβηκε σημαντικά, ενώ από την άλλη η πιθανότητα εύρεσης βλαβών μειώθηκε. Ναι μεν υπάρχουν σημαντικές προσθήκες που βελτιώνουν την εικόνα στον ποιοτικό έλεγχο (ύπαρξη αποδεικτικού εργασιών και αναφοράς προβλημάτων), αλλά από την άλλη η απουσία test drive ενισχύει την πιθανότητα απρόβλεπτης ταλαιπωρίας και αφαιρεί τους κερδισμένους «πόντους». Η τελευταία υπήρξε και στο test μας με το παράδειγμα της καμένης λάμπας που χρειάστηκε να αντικαταστήσουμε μόνοι μας εκ των υστέρων.

STOCKCENTER