Με τη βενζίνη να έχει φτάσει σχεδόν στα 2 ευρώ το λίτρο, η μείωση των εξόδων ανεφοδιασμού είναι υψίστης σημασίας. Η λύση ακούει στο όνομα LPG και παρακάτω αναλύουμε τα χαρακτηριστικά των συστημάτων υγραεριοκίνησης και των ενεργειών που πρέπει να γίνουν πριν και μετά την εγκατάσταση LPG στο αυτοκίνητό μας.
Πάνω από 90% των υπαρχόντων οχημάτων μπορούν να μετατραπούν σε υγραεριοκίνητα χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα υπόλοιπα όμως, πρέπει να προβούν σε βασικές αλλαγές στον κινητήρα τους πριν την μετατροπή. Για το σκοπό, έχει δημιουργηθεί από τον κάθε κατασκευαστή συστήματος υγραεριοκίνησης, μια Μαύρη Λίστα («Black List»). Αυτή η λίστα περιλαμβάνει τα μοντέλα αυτοκινήτων που δεν θα πρέπει να μετατραπούν με το συγκεκριμένο σύστημα. Αρα δεν ταιριάζει κάθε σύστημα σε κάθε τύπο αυτοκινήτου.
Μάλιστα, σε αυτόν τον υπολογισμό έχουμε λάβει υπ` όψιν ότι το αυτοκίνητο ακόμα και μετά την εγκατάσταση υγραερίου συνεχίζει να καίει μια μικρή ποσότητα βενζίνης κυρίως στο ξεκίνημα και μέχρι να επιτευχθεί μια ελάχιστη θερμοκρασία. Η κατανάλωση αυτή κυμαίνεται κατά προσέγγιση στο 1 λτ./100 χλμ. Βλέπουμε, λοιπόν, ότι το κόστος εγκατάστασης αποσβαίνεται στον πρώτο ένα με ενάμιση χρόνο και από εκεί και πέρα υπάρχει μόνο κέρδος.
Κάτι που προσθέτει πόντους στο LPG είναι το σχετικά μικρό κόστος συντήρησης, καθώς το σύστημα του LPG αποτελείται από εξαρτήματα τα οποία κατά βάση δεν απαιτούν τρομερή συντήρηση, παρά μόνο δύο φίλτρα ανά 20.000 χλμ τα οποία, όμως, δεν είναι ιδιαίτερα δαπανηρά.
Σε ότι αφορά τα πρατήρια, τα δεδομένα έχουν αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν, που υπήρχαν λίγα. Πλέον δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα στον ανεφοδιασμό μας, εφόσον έχει αναπτυχθεί ένα αρκετά μεγάλο δίκτυο πρατηρίων καυσίμων που υποστηρίζει LPG.
Τι να κάνεις μετά την εγκατάσταση
Θα πρέπει πάντα να ζητάμε έγγραφη εγγύηση για το σύστημα (κιτ) υγραεριοκίνησης που έχει εγκατασταθεί, που να περιλαμβάνει τον τύπο του συστήματος, καθώς και τη διάρκεια της εγγύησης.
Επίσης, όλα τα μέρη του συστήματος μετατροπής πρέπει να είναι πιστοποιημένα. Ακόμη και μικρά ανταλλακτικά όπως κλιπς και άλλα αναλώσιμα, πρέπει να μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Το προσωπικό του συνεργείου πρέπει να ξέρει το κάθε ανταλλακτικό και τις δυνατότητες του, να έχει αποδεδειγμένη εμπειρία και εκπαίδευση.
Η καλή φροντίδα του LPG περιλαμβάνει να φροντίζουμε, ώστε τα service του συστήματος να γίνονται σχολαστικά, σύμφωνα με τις οδηγίες που ορίζει ο κατασκευαστής.
Τέλος όσον αφορά τα service, θα πρέπει να έχετε υπόψη σας πως, στα πρώτα 1.000 χλμ μετά την τοποθέτηση, να κάνετε τον έλεγχο που ορίζει ο εγκαταστάτης και περιλαμβάνει επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του συστήματος, έλεγχο διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. Μετά από κάθε service πρέπει να γίνεται επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάτε να αλλάζετε τα φίλτρα του συστήματος.
Με την βενζίνη να φτάνει στα 2€, το LPG είναι η λύση
Γλυτώνεις πάνω από 800€ για κάθε 15.000 χιλιόμετρα
Με τιμές που ξεκινάνε κάτω από 600€ - απόσβεση σε λιγότερο από έναν χρόνο
LPG και ξερό ψωμί ή αλλάζεις αυτοκίνητο;