Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Προσοχή στη μπαταρία, τα φώτα, τα τζάμια και το αντιψυκτικό
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Προσοχή στη μπαταρία, τα φώτα, τα τζάμια και το αντιψυκτικό

2/11/2021

Εκτός από τα ελαστικά, πρέπει να προσέχουμε τη μπαταρία, τα φανάρια, τους υαλοκαθαριστήρες αλλά και το αντιψυκτικό. Ας τα δούμε αναλυτικά.


Όσον αφορά τα φανάρια, πρέπει να ελέγξουμε πως όλες οι λάμπες ανάβουν, τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος του οχήματός μας, και τα φώτα είναι καλορυθμισμένα

Όσον αφορά τα φανάρια, πρέπει να ελέγξουμε πως όλες οι λάμπες ανάβουν, τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος του οχήματός μας, και τα φώτα είναι καλορυθμισμένα

Κοινοποίησέ το »


Η μπαταρία φθείρεται πολύ γρηγορότερα το χειμώνα

Το κρύο του χειμώνα έχει αρνητικές επιπτώσεις και στη ζωή των μπαταριών, αφού οι χαμηλές θερμοκρασίες τις κάνει να χάνουν την ισχύ τους. Όταν το θερμόμετρο δείχνει -10°C, αυτές χάνουν περίπου το 1/3 της χωρητικότητάς τους, ενώ στους -20°C, η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι ακριβώς η μισή.
Σαν να μην έφτανε αυτό, στις κρύες θερμοκρασίες τα λάδια του κινητήρα είναι πολύ πυκνά, και έτσι το μοτέρ απαιτεί περισσότερη ενέργεια για να εκκινήσει.

Αν παράλληλα διανύουμε συχνά μικρές διαδρομές, κατά τις οποίες έχουμε πολλούς ηλεκτρικούς καταναλωτές (αντίσταση πίσω παρμπρίζ, θερμαινόμενα καθίσματα, καλοριφέρ κλπ) το δυναμό δεν προλαβαίνει να φορτίσει επαρκώς τη μπαταρία.
Αυτές είναι αιτίες που επιδεινώνουν την διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας, η οποία, αν είναι παλιά και… ταλαιπωρημένη, σύντομα θα σταματήσει να παράγει επαρκές ρεύμα για να εκκινήσει το μοτέρ. Αν παρατηρήσουμε πως η ένταση των φώτων πέφτει στο ρελαντί, ή η μίζα γυρίζει πιο αργά, αυτά είναι σημάδια πως σύντομα πλησιάζει η ώρα της αντικατάστασης.

Η πλειοψηφία των μπαταριών που βρίσκονται στα αυτοκίνητά μας σήμερα είναι κλειστού τύπου. Αυτές έχουν μία ένδειξη, η οποία υποδηλώνει το πόσο φορτισμένη είναι η μπαταρία. Αν είναι πράσινη, τότε σημαίνει πως όλα είναι καλά. Αν η ένδειξη έχει χρώμα μαύρο, τότε η μπαταρία δεν είναι επαρκώς φορτισμένη. Αν βλέπετε ένα λευκό ή κίτρινο χρώμα, τότε πρέπει να αντικαταστήσετε τη μπαταρία σας, αφού το επίπεδο των ηλεκτρολυτών έχει πέσει πιο χαμηλά από το απαιτούμενο όριο.

Μπορείτε να ελέγξετε την τάση της μπαταρίας με έναν δοκιμαστή (battery tester). Εάν είναι 12,6 volt ή χαμηλότερη, τότε πρέπει να τη συνδέσετε σε κάποιο φορτιστή το συντομότερο δυνατόν, ή να κάνετε μία μεγάλη διαδρομή, για περισσότερο από 30 λεπτά σε πορεία, προκειμένου να τη φορτίσει το δυναμό. Η μπαταρία πρέπει να επαναφορτίζεται τακτικά για την αποφυγή πλήρους ζημιάς, ειδικά εάν οδηγείτε συχνά σε μικρές αποστάσεις.

 

Τα σκοτάδια, η βροχή και η ομίχλη απαιτούν καλά φώτα και καθαρά τζάμια

Η αλλαγή ώρας, σε συνδυασμό με την μικρότερη μέρα, έχει ως αποτέλεσμα πολλές φορές οι χειμερινές διαδρομές να γίνονται στο σκοτάδι. Αν υπολογίσουμε και τα ακραία καιρικά φαινόμενα (βροχή, καταιγίδες αλλά και ομίχλη) καταλαβαίνουμε πως η ανάγκη για πλήρη ορατότητα είναι πιο επιτακτική το χειμώνα.
Ξεκινώντας από τα φανάρια, πρέπει να ελέγξουμε πως όλες οι λάμπες ανάβουν, τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος του οχήματός μας. Τα κρύσταλλα πρέπει να είναι όσο πιο διάφανα γίνεται, επομένως αν αυτά έχουν θαμπώσει ή κιτρινίσει με τον καιρό, πρέπει να καθαριστούν άμεσα.

Παράλληλα, τα εμπρός φωτιστικά σώματα πρέπει να είναι καλορυθμισμένα, με τη δέσμη φωτός να κατευθύνεται στο δρόμο. Στην αντίθετη περίπτωση, δεν θα βλέπουμε με ακρίβεια μπροστά μας, ενώ θα τυφλώνουμε τους απέναντι οδηγούς.
Ειδική προσοχή πρέπει να δώσουμε και στα φώτα ομίχλης, τα οποία πρέπει να είναι αναμμένα όχι μόνο στην ομίχλη, αλλά και στην περίπτωση καταιγίδας σε αυτοκινητόδρομο, αφού η πυκνή βροχή, σε συνδυασμό με το spray από τους τροχούς, κάνει το αυτοκίνητό μας λιγότερο ορατό από τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Ακόμα και εάν δουλεύουν όλα στην εντέλεια, αυτά δεν έχουν κανένα όφελος αν ο οδηγός δεν μπορεί να δει καλά έξω, εξαιτίας βρόμικων τζαμιών. Οι υαλοκαθαριστήρες πρέπει να είναι καινούργιοι και να καθαρίζουν σωστά το παρμπρίζ, ενώ το πλυστικό υγρό πρέπει να είναι συμπληρωμένο. Ειδικά μείγματα χειμερινού υγρού βοηθούν στο έργο των υαλοκαθαριστήρων, ενώ παράλληλα, χάρη στις αντιπαγωτικές ιδιότητές τους, δεν αφήνουν το υγρό να μετατραπεί σε πάγο στις χαμηλές θερμοκρασίες.

Η αυξημένη υγρασία το χειμώνα και η διαφορά θερμοκρασίας εντός και εκτός αυτοκινήτου, κάνει τα κρύσταλλα να θαμπώνουν και από την εσωτερική πλευρά. Για αυτό το λόγο, πρέπει να έχουμε βεβαιωθεί πως το καλοριφέρ και ο εξαερισμός προς το παρμπρίζ λειτουργούν στην εντέλεια και ξεθολώνουν τα τζάμια. Καλού-κακού, ας έχουμε ένα πανάκι μικροϊνών εύκαιρο στο αυτοκίνητο, για να μπορούμε να καθαρίσουμε γρήγορα το παρμπρίζ αν χρειαστεί.

 

Το αντιψυκτικό θα σώσει το ψυγείο σου στις χαμηλές θερμοκρασίες

Ως γνωστόν, το νερό παγώνει στους 0°C. Το χειμώνα, στις ορεινές και όχι μόνο περιοχές της χώρας μας, η εξωτερική θερμοκρασία μπορεί να φτάσει αρκετά χαμηλότερα. Αν έχουμε απλά νερό στο κύκλωμα ψύξης, αυτό θα παγώσει και θα διασταλεί, με αποτέλεσμα να καταστραφεί το ψυγείο. Αν η θερμοκρασία είναι πολύ χαμηλή για αρκετό καιρό, ενδέχεται να προκληθούν μεγαλύτερες ζημιές, μέχρι και ράγισμα στον κορμό του κινητήρα!

Το αντιψυκτικό είναι σωτήριο, αφού χαμηλώνει αρκετά το σημείο πήξης του ψυκτικού υγρού. Ανάλογα με το ποσοστό αραίωσης, μπορεί να παρέχει προστασία ακόμα και στους -50°C.
Για αυτό το λόγο, πρέπει να ελέγχουμε συχνά, 1 φορά την εβδομάδα τη στάθμη του υγρού στο κύκλωμα ψύξης. Για να γίνει αυτό, πρέπει ο κινητήρας να είναι σβηστός και εντελώς κρύος. Ποτέ δεν ανοίγουμε την τάπα του ψυγείου και του δοχείου διαστολής όταν το μοτέρ είναι ζεστό, αφού καραδοκεί μεγάλος κίνδυνος σοβαρών εγκαυμάτων στο πρόσωπο και τα χέρια!

Παράλληλα, με ειδική συσκευή μπορούμε να ελέγξουμε την προστασία ενάντια στον πάγο που προσφέρει το μείγμα μέσα στο ψυγείο. Αυτή η συσκευή τοποθετείται μέσα στο υγρό και δείχνει σε πόσους βαθμούς θα παγώσει. Αν δείξει περισσότερο από -20°C, τότε πρέπει να προσθέσουμε περισσότερο αντιψυκτικό.
 

Ο χειμώνας έφτασε, έχεις προετοιμάσει το αυτοκίνητό σου;
Αν έχεις καλοκαιρινά ελαστικά, πρόσεχε γιατί θέλουν περισσότερο ζέσταμα.
Αν πέφτει η ένταση των φώτων στο ρελαντί, ή αργεί να μιζάρει, σύντομα θα μείνεις χωρίς μπαταρία.
Έχε καθαρά φανάρια και καινούργιους υαλοκαθαριστήρες, θα τους χρειαστείς στη βροχή και την ομίχλη!
Έλεγξε και συμπλήρωσε το αντιψυκτικό σου, θα γλυτώσεις μεγάλες ζημιές αν πας σε κρύα μέρη!
Εσείς τι τσεκάρετε για να έχετε «ετοιμοπόλεμο» αυτοκίνητο το Χειμώνα;
 
 

Κοινοποίησέ το »