Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Με τεράστιους χώρους

    Διαβάστηκε από 17778 αναγνώστες - 6/2/2020

    Στο πλαίσιο της συγκριτικής δοκιμής καταφέραμε και βρήκαμε μικρές, αλλά φίνες διαφορές. Στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς, στον εξοπλισμό, στη χρήση στην καθημερινότητα και στα έξοδα. Έτσι, το Citroen αποδείχθηκε, έπειτα από την αξιολόγησή μας, μακράν η πιο συμφέρουσα πρόταση. Η τιμή κτήσης για ένα diesel Berlingo, ισχύος 130 PS, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και καλύτερης εξοπλιστικής έκδοσης (Shine, από 27.340 ευρώ στη Γερμανία) βρίσκεται κατά βάση στο επίπεδο των ανταγωνιστών του.



    Βέβαια, το αυτοκίνητο της δοκιμής από την Peugeot ήταν εξοπλισμένο με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, με αποτέλεσμα η αρχική τιμή του να είναι υψηλότερη κατά 2.100 ευρώ (Γερμανία). Το Opel, ως 1.5 D, κοστίζει τουλάχιστον 27.150 ευρώ. Κι εδώ, όμως, το αυτόματο κιβώτιο σημαίνει επιπλέον 2.280 ευρώ. Επιπλέον, το Berlingo έχει πολύ πιο χαμηλά πάγια έξοδα, το δε Opel δεν έχει ανάλογα υψηλή μεταπωλητική αξία. Με λίγα λόγια: Το Opel είναι ακριβό, το Citroen οικονομικά πιο συμφέρον και το Peugeot βρίσκεται ανάμεσά τους.



    Το τελευταίο δεν είναι τόσο... φαντασιόπληκτο, όπως άλλα Peugeot. Ο οδηγός συναντά μπροστά του και στο Rifter ένα πολύ μικρών διαστάσεων τιμόνι και «παλεύει» να δει πάνω από αυτό τις ενδείξεις του πιο ψηλά τοποθετημένου πίνακα οργάνων. Αυτή η επιλογή, βέβαια, αποκλείει την ύπαρξη μιας head-up οθόνης (που Opel και Citroen διαθέτουν), αλλά παρέχει -υποκειμενικά- μια λιγότερο ευάερη αίσθηση χώρου στον οδηγό. Την ίδια στιγμή, το μικρό τιμόνι δε δίνει κατά το στρίψιμο την ίδια αίσθηση στον οδηγό για την ακτίνα της στροφής, κάτι που οι άλλοι δύο ανταγωνιστές καταφέρνουν καλύτερα. 



    Τα Opel και Citroen κινούνται έστω και κατά λίγο με μεγαλύτερη ακρίβεια, επειδή τα ελαστικά τους (17 ιντσών) επιτρέπουν καλύτερη πρόσφυση στην άσφαλτο. Τα Combo και Berlingo, πάντως, κυλούν με περισσότερη ευαισθησία, καθώς τα πιο σκληρά πλευρικά τμήματα των ελαστικών τους μεταφέρουν, για παράδειγμα τις ακμές και τις λακουβίτσες των καπακιών των υπονόμων, πιο ξεκάθαρα στο πλήρωμά τους. Με αυτά τα δεδομένα κρίνουμε την καλύτερη άνεση ανάρτησης την παρέχει το Opel. Τα αμορτισέρ του... καλμάρουν τη δημιουργία αναταράξεων γρηγορότερα, ενώ περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος.



    Ωστόσο και για τα τρία μοντέλα ισχύουν τα εξής: Συνολικά, απορροφούν τις απότομες ανωμαλίες του οδοστρώματος αποτελεσματικά. Εκτός αυτού, χάρη στην αυξημένη ροπή των 300 Nm των diesel κινητήρων τους κινούνται ταχύτατα και ξεφεύγουν από τις... κακοτοπιές, διατηρώντας ταυτόχρονα την ευθυβολία τους. Ωστόσο, οι ικανότητές τους στις στροφές ελέγχονται αυστηρά από το ESP. Επιπλέον, ακούγονται  (πιο έντονα απ όλα στο Peugeot) οι χαρακτηριστικοί μηχανικοί ήχοι του turbo diesel κινητήρα, αλλά, σε τελική ανάλυση, όλα τα οχήματα οδηγούνται βολικά και χωρίς καθόλου άγχος. 



    Ένας περαιτέρω κοινός παρονομαστής είναι η υψηλή ευχρηστία αυτών των αυτοκινήτων. Τα τρία καθίσματα της πίσω σειράς αναδιπλώνονται στο πλαίσιο μια έξυπνης κινηματικής πάρα πολύ εύκολα. Με λίγες, απλές κινήσεις δημιουργούν μία επίπεδη επιφάνεια πάνω στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Ο διαθέσιμος όγκος φόρτωσης είναι γιγαντιαίος, ένα κουτί στο πίσω μέρος της οροφής φιλοξενεί το προειδοποιητικό τρίγωνο κτλ. και πάνω από τα κεφάλια των επιβατών υπάρχει ένας χώρος αποθήκευσης σε στιλ lounge με φωτισμό και διάφορα πρόσθετα μικροπράγματα. Δυστυχώς, υπάρχουν επίσης κοινά στοιχεία, τα οποία δεν είναι άρτια κατασκευασμένα: Για παράδειγμα, πολλά από αυτά τρίζουν ή είναι χαλαρά και «χτυπούν» όταν το όχημα περνά από λιθόστρωτο δρόμο, ο μηχανισμός κλεισίματος των συρόμενων θυρών είναι δύσκαμπτος, ενώ με πλήρη φόρτωση «χτυπούν» οι αναρτήσεις και των τριών αυτοκινήτων στις έντονες ανωμαλίες των δρόμων έως και στους προφυλακτήρες.



    Κατά βάση, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα είναι και στα τρία μοντέλα κοινά. Παρόλ αυτά, εμείς θεωρούμε ότι στο Citroen αξίζει να δωθούν περισσότεροι βαθμοί σε σχέση με τα άλλα δύο. Το Berlingo, όπως προαναφέρθηκε, συμμετέχει στη δοκιμή με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος, είναι πιο ελαφρύ, υποκειμενικά πιο «ζωντανό», με αποτέλεσμα να είναι και πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Παρά, λοιπόν, την ομοιότητα σε επίπεδο ισχύος ο HDi κινητήρας του Berlingo καταναλώνει λιγότερο από τα τεχνολογικά... συγγενή μοντέλα του πάνω από μισό λίτρο diesel.



    Εκτός αυτού, το Citroen είναι σε θέση να έλκει βαρύτερα ρυμουλκούμενα φορτία και να αποθηκεύει μεγαλύτερο βάρος. Σχεδόν 60 κιλά περισσότερα σε σχέση με το Opel. Πολλοί μπορούν να πουν πως αυτό είναι λίγο. Εμείς θα λέγαμε ότι αυτά μπορεί να είναι 60 κιλά πιο αποφασιστικής σημασίας. Το Citroen είναι σε θέση να ρυμουλκήσει κατά 200 κιλά βαρύτερα φορτία (με φρένα), παρότι οι κινητήρες των τριών μοντέλων είναι ίδιοι. Και οι δυνατότητες φόρτωσης διαφέρουν ξεκάθαρα στα τρία αυτοκίνητα.

    Συμπέρασμα
    Οι διαφορές είναι λεπτές, αλλά μπορούν να αποδειχθούν. Οι πιο εμφανείς διαφορές υπάρχουν στα οικονομικά ζητήματα: Το Citroen στοιχίζει στη Γερμανία λιγότερο και κινείται συνολικά πιο οικονομικά. Έτσι, η πρότασή μας στο τέλος είναι ιδιαίτερα σαφής: Berlingo!

    1. Citroen Berlingo: Προσιτό, οικονομικό σε κατανάλωση, ασφαλής οδική συμπεριφορά, πρακτικό στο σύνολό του.
    2. Opel Combo: ¶νετη οδική συμπεριφορά, αλλά είναι λιγότερο πολυτελές σε σχέση με το Berlingo.
    3. Peugeot Rifter: Οι ελιγμοί γίνονται στα άλλα δύο μοντέλα καλύτερα. Καλύτερα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης.

    Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει