Η σχεδίαση και η απογοήτευση

    Διαβάστηκε από 21971 αναγνώστες - 21/1/2020

    Η επιλογή (εμφανισιακά τουλάχιστον) είναι καθαρά θέμα γούστου. Σχεδιαστικά λοιπόν έχουμε ισοπαλία..
    Ο οδηγός-πιλότος μπορεί να καθίσει άνετα και στα 2 αυτοκίνητα ακόμα και αν ξεπερνάει τα 2μ σε ύψος. Ωστόσο στο Jaguar E-Pace, η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς χαμηλότερη άρα και πιο ευχάριστη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο Volvo XC40 θα προσπαθήσετε μάταια να χαμηλώσετε περεταίρω το κάθισμα και ίσως μερικοί απογοητευτείτε από την υψηλή θέση οδήγησης, αλλά σε άλλους αυτό είναι το ζητούμενο κατά την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου.



    Μιλώντας για απογοήτευση αξίζει να αναφέρουμε ότι και στα 2 αυτοκίνητα το μεγαλύτερο μέρος των λειτουργιών γίνεται μέσω των οθονών αφής που σε διαδρομές με στροφές ή σε υψηλές ταχύτητες κάνουν δύσκολη την ζωή του οδηγού. Ευτυχώς, στο Jaguar υπάρχουν ακόμα μερικά κουμπιά.
    Στο πίσω μέρος, ο Bρετανός έχει πιο αναπαυτικά καθίσματα με την πλάτη να μην είναι τόσο «κάθετη» όσο στου Volvo ενώ διαθέτει και περισσότερο αέρα για τα κεφάλια των επιβατών.



    Από την άλλη, η επιβίβαση/αποβίβαση είναι πιο δύσκολη στο Jaguar, που δεν εκμεταλλεύεται σωστά το μεγάλο άνοιγμα των θυρών. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος κατά 117λτ. σε σχέση με το Σουηδικό μοντέλο. Στο δρόμο το Volvo είναι αποτελεσματικό ενώ το Jaguar ευκολοδήγητο.
    Έχουμε συνηθίσει να συναντάμε ντίζελ κινητήρες στα SUV κάθε κατηγορίας, οπότε δεν σας κρύβουμε ότι ενθουσιαστήκαμε στην ιδέα ότι θα τα δοκιμάσουμε με τους ισχυρούς turbo κινητήρες βενζίνης



    Αποδίδουν κοντά στους 250 ίππους και συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια. Δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε πως έχουμε να κάνουμε με 2 GTi SUV. Ο κινητήρας Τ5 του Volvo XC40 αποδίδει για την ακρίβεια 247 ίππους και καταφέρνει να κάνει το 0-100 σε μόλις 6.5 δλ, την ώρα που για την ίδια διαδικασία το 9τάχυτo Jaguar χρειάζεται 1.1δλ. περισσότερο.
    Στον αυτοκινητόδρομο, τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα για τον Βρετανό, καθώς το Volvo εκμεταλλεύεται το σωστά ρυθμισμένο 8αρι κιβώτιο του και καταφέρνει να πιάσει πρώτο τα 200χλμ.ώρα με διαφορά τουλάχιστον 10+δλ. σε σχέση με το Jaguar.



    O Σουηδός υπόσχεται πως θα μεταφέρει με άνεση τους επιβάτες του αλλά δυστυχώς αυτό δεν μεταφράζεται με τον καλύτερο τρόπο στο δρόμο, ειδικά στην έκδοση με τις 19άρες ζάντες. Δεν καταφέρνει να απορροφήσει όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ δεν είναι σπάνια και τα «κοπανήματα» της ανάρτησης. Παραδόξως στις υψηλότερες ταχύτητες η συμπεριφορά του είναι καλύτερη.

    Το Jaguar έχει εντελώς διαφορετική συμπεριφορά. Η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης και του σασί καταφέρνουν να κάνουν λιγότερο αισθητές τις ανωμαλίες του οδοστρώματος εντός της καμπίνας, ενώ η συνολική εντύπωση που μας αφήσαμε ήταν πιο άνετη και ώριμη σε σχέση με του Volvo. 
    Ok, και τα δύο είναι ασφαλή και προβλέψιμα στον δρόμο αλλά αδικούνται από τις 19άρες ζάντες. 
    Στον τομέα της κατανάλωσης, πάλι έχει το Volvo XC40 το πάνω χέρι καθώς με 10.9 μέση κατανάλωση αποδεικνύεται πιο φειδωλό κατά 1λτ. για κάθε 100./χλμ.

    Συμπέρασμα 
    Τα δύο νέα μοντέλα έχουν φρέσκια εμφάνιση, υπερπλήρη εξοπλισμό ενώ οι ισχυροί βενζινοκινητήρες ξεδιπλώνουν τις κρυφές τους χάρες αλλά με το ανάλογο αντίτιμο στην κατανάλωση. Θα διαλέγαμε το Volvo XC40 χάρη στον καλύτερο κινητήρα του, παρότι το Jaguar είναι πιο άνετο.
     

    Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει