Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
365
σχόλια
Μονομαχία premium SUV: BMW X1 VS Mercedes GLA

Μονομαχία premium SUV: BMW X1 VS Mercedes GLA

Διαβάστηκε από 22643 αναγνώστες - 14/2/2024

Συγκρίνουμε τις βασικές εκδόσεις των BMW X1 και Mercedes GLA σε 11 κρίσιμους τομείς. Ποιο από τα δύο premium οικογενειακά SUV θα επικρατήσει;

Εσύ τι premium οικογενειακό SUV θα αγόραζες; BMW X1 ή Μercedes GLA;

Η νέα, στη σειρά, γενιά της BMW X1 είναι συνολικά ένα αρκετά μεγαλύτερο αυτοκίνητο και μάλιστα φτάνει σχεδόν σε μέγεθος την πρώτη BMW X3! Έναντι της προηγούμενης X1 έχει κερδίσει 53 χλστ. στο μήκος (4.500 χλστ.), 44 χλστ. στο ύψος, 24 χλστ. στο πλάτος και 22 χλστ. στο μεταξόνιο! Σε αντίθεση με άλλα νέα μοντέλα της BMW, η νέα Χ1 είναι όμορφη στο μάτι, ενώ είναι και εξαιρετικά αεροδυναμική με το σχετικό συντελεστή να είναι στο 0,26. Στη βάση της γκάμας των κινητήρων είναι ο 3κύλινδρος 1,5 turbo κινητήρας που αποδίδει 136 άλογα με 230 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Η βασική έκδοση δεν φέρει ήπια υβριδική τεχνολογία και συνεργάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Δεν υπάρχει δυνατότητα τετρακίνησης με αυτόν τον κινητήρα.

Από την άλλη, η ανανεωμένη Mercedes GLA ήρθε με μικρές αλλαγές στην εμφάνιση, αλλά με αισθητή αναβάθμιση του εξοπλισμού και κυρίως με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης. Στην βάση των κινητήρων του υπάρχει ο 1,33 turbo 4κύλινδρος κινητήρας, που αποδίδει 163 άλογα με 270 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.αλ. και συνδυάζεται με επίσης αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Πλέον συνεργάζεται με ένα 48-βολτο ήπια υβριδικό σύνολο που βάζει στο παρασκήνιο και ένα ηλεκτρομοτέρ 10 kW (13,6 ίπποι) με 150 Nm ροπής. Ούτε στην βασική GLA υπάρχει δυνατότητα για τετρακίνηση.

Δύο premium οικογενειακά SUV αντιμέτωπα

Βάλαμε λοιπόν αντιμέτωπα τα δύο premium οικογενειακά SUV για να δούμε ποιο είναι καλύτερο. Για να το διαπιστώσουμε ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος). Για τη σύγκριση επιλέξαμε τις βασικές εκδόσεις των δύο μοντέλλων.
Η «βασική» BMW X1 των 136 ίππων έχει τιμή στα 39.643 ευρώ (με paddles στο τιμόνι τα οποία θεωρούμε «must» – 39.210 ευρώ χωρίς τα paddles). Από την άλλη είναι η Mercedes GLA με την ακόμα πιο «αλμυρή» τιμή μιας και το λιγότερο που θα πληρώσει κανείς είναι 47.500 ευρώ. Βέβαια υπάρχει περισσότερος εξοπλισμός και ήπια υβριδική τεχνολογία. 
Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των 2 δύο premium οικογενειακών SUV;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ X1 sDrive18i DCT και GLA 200 mhev 7G-Tronic

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: BMW X1 sDrive18i: 39.643 ευρώ
Mercedes GLA 200: 47.500 ευρώ
H «βασική» X1 είναι 8.000 ευρώ φθηνότερη, χωρίς όμως ήπια υβριδική τεχνολογία και με κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό.
2 Κατανάλωση: BMW X1 sDrive18i: 9,5 λτ./100 χλμ.
Mercedes GLA 200: 8,0 λτ./100 χλμ.
Σχεδόν 1,5 λτ./100 χλμ. πιο οικονομική η ήπια υβριδική GLA.
3 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): BMW X1 sDrive18i: 38,6 μέτρα
Mercedes GLA 200: 37,1 μέτρα.
Η Μercedes GLA στο φρενάρισμα πανικού είναι 1,5 μ. καλύτερη
4 Εξοπλισμός άνεσης: Από τη βασική της έκδοση, η GLA διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, 2 ζωνικό αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής και ψηφιακό πίνακα οργάνων (2 x 10,25 ίντσες), κάμερα όπισθεν, αισθητήρες παρκαρίσματος και πλοήγηση, συνδεδεμένες υπηρεσίες, αισθητήρες βροχής και των LED φώτων, cruise control, ηλεκτρικές ευκολίες, ηλεκτρική πίσω πόρτα, ambient φωτισμό και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες.
Η BMW X1 έχει ζάντες 17 ιντσών, επίσης ηλεκτρική πίσω πόρτα και κεντρική οθόνη 10,7ΆΆ συνδυασμένη με 10,25ΆΆ ψηφιακό πίνακα οργάνων (BMW Curved Display) και κάμερα όπισθεν. H GLA διαθέτει περισσότερα στοιχεία και κερδίζει τον πόντο.
5 Χώροι επιβατών-αποσκευών: H νέα BMW X1 έχει μήκος στα 4,5 μ. και Mercedes GLA είναι στα 4,4 μ.. H X1 έχει επίσης 37 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο, οπότε είναι δικαιολογημένα τα 3,5 εκατοστά παραπάνω για τα γόνατα (17,5 εκατ. έναντι 14,0 εκατ.). Χωροταξικό πλεονέκτημα στην Χ1 δίνει και ο χώρος αποσκευών με το SUV της να προσφέρει 540 λτ., ενώ η GLA είναι στα 425 . Και τα δύο μοντέλα καλύπτουν με άνεση τις οικογενειακές ανάγκες μεταφοράς, αλλά η X1 έχει ξεκάθαρο πόντο.
6 After Sales: Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποιήσαμε το προηγούμενο διάστημα, η βαθμολογία της Mercedes είναι πολύ καλύτερη από εκείνη της BMW. Σημαντικός πόντος για τη μάρκα με το «αστέρι».
7 Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα): BMW X1 sDrive18i: 4,7 δλ.
Mercedes GLA 200: 4,7 δλ. 
Τόσο στο προσπέρασμα, όσο και στο 0-100 (9,0 δλ.) οι επιδόσεις των δύο μοντέλων είναι ταυτόσημες. Απόλυτη ισοπαλία. 
8 Εξοπλισμός ασφάλειας: Εκτός από τα υποχρεωτικά ABS και ESP και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα συστήματα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, προσαρμοζόμενο cruise control, καθώς και ενεργό Lane Αsstist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. Επίσης υπάρχει σύστημα αναγνώρισης σημάτων του Κ.Ο.Κ., υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα και προειδοποίηση κόπωσης οδηγού. Και τα δυο μοντέλα έχουν 7 αερόσακους.
 
9 Θόρυβος στα 120 χλμ./ώρα: BMW X1 sDrive18i: 67,2 db
Mercedes GLA 200: 67,5 db.
Παραπλήσιες χαμηλές ενδείξεις έδειξε το ηχόμετρο για το θόρυβο στην καμπίνα των δύο premium οικογενειακών SUV (στα 140 χλμ./ώρα 69,1 db η X1 και 69 db η GLA).
10 Εγγύηση: BMW: 2 χρόνια χωρίς όριο χλμ.
Mercedes: 2 χρόνια χωρίς όριο χλμ.
Και τα δύο μοντέλα προσφέρονται με 2 χρόνια εγγύηση, χωρίς όριο χιλιομέτρων για τα μηχανικά τους μέρη. Η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος της GLA καλύπτεται από 8 χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ.
11 Αίσθηση πολυτέλειας: Αναμφίβολα, αμφότερα τα μοντέλα της αντιπαράθεσης έχουν ξεκάθαρη premium στόχευση. Τόσο η BMW X1, όσο και Mercedes GLA διαθέτουν άριστη ποιότητα υλικών, ανάλογο φινίρισμα και εξαιρετική συναρμογή. Παράλληλα διαθέτουν εντυπωσιακά σε design ταμπλό, ενώ εξοπλίζονται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αν και η απουσία ήπια υβριδικού συστήματος στη βασική Χ1, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
BMW X1 sDrive18i– Mercedes GLA 200: 2-4

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

8 χιλιάρικα φθηνότερη η Χ1 (1-0) 
H X1 των 136 ίππων κερδίζει και μάλιστα με διαφορά, αφού στη βασική έκδοση με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κοστίζει 39.643 ευρώ (με paddles στο τιμόνι). Από την άλλη η Mercedes GLA με 163 ίππους, ήπια υβριδική τεχνολογία και επίσης στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κοστίζει 47.500 ευρώ. Παρά την απουσία ήπια υβριδικής τεχνολογίας και κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό άνεσης, η διαφορά τιμής είναι σημαντική και η X1 ανοίγει το σκορ. 
 
Καίει λιγότερο η ήπια υβριδική GLA (1-2)
Η BMW X1 έχει μέση κατανάλωση 9,5 λτ./100 χλμ. κάτι που σε χρήμα αντιστοιχεί σε περίπου 17 ευρώ/100 χλμ. (μέση τιμή αμόλυβδης 1,8 ευρώ/λτ.). Mέσα στην πόλη (όπου κάνουμε το 80% των χιλιομέτρων) η μέση κατανάλωση της BMW X1 ανεβαίνει περισσότερο και φτάνει στα 10.7 λτ./100 χλμ.. Ωστόσο στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα, η κορυφαία αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,26) βοηθά την X1 στην επίτευξη 5,5 λτ./100 χλμ..  Ο γνωστός turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.332 κυβικών, που κινεί τη Mercedes GLA 200, συνεχίζει να αποδίδει 163 ίππους, αλλά πλέον συνεργάζεται με ένα 48-βολτο ήπια υβριδικό σύνολο που βάζει στο παρασκήνιο και ένα ηλεκτρομοτέρ 10 kW (13,6 ίπποι) με 150 Nm ροπής. Το EQ Boost, όπως ονομάζεται η κατά Mercedes mild-hybrid φιλοσοφία, επιτρέπει στο θερμικό μοτέρ να σβήνει εντελώς και το αυτοκίνητο να κυλάει ελεύθερα όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες, ενώ στο Start/Stop λειτουργεί εξαιρετικά. Φυσικά υπάρχει και ανάκτηση ενέργειας, από το φρενάρισμα και όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι από το γκάζι. Η ουσία είναι η διατήρηση της μέσης κατανάλωσης γύρω στα 8,0 λτ./100 χλμ. (περίπου 14 ευρώ/100 χλμ.), ενώ στην πόλη πέφτει κάτω από 9 λτ./100 χλμ.. και παράλληλα έχει ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο, αφού έχει χαρακτηρισμό «υβριδικό» στην άδεια (εκπομπές CO2 152 γρ./χλμ.). Και στο ταξίδι η GLA 200 είναι οικονομικότερη, αφού με 100 χλμ./ώρα καίει 5,1 λτ./100 χλμ.. Η διαφορά στο κόστος κίνησης υπέρ της ήπια υβριδική Mercedes GLA 200 είναι αισθητή και το πολυτελές μοντέλο ισοφαρίζει! 
 
Φρενάρει πιο δυνατά 5 GLA (1-3)
Παρότι η βασική BMW X1 έχει αεριζόμενους δίσκους και στους 4 τροχούς (η Mercedes GLA μόνο μπροστά με απλούς δίσκους πίσω) και το μοντέλο δοκιμής «πατούσε» σε τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά 245/45, «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 38,6 μ.
Την ίδια ώρα η Mercedes GLA που δοκιμάσαμε «πατούσε» σε τροχούς 19 ιντσών με ελαστικα 235/50 και για την ίδια διαδικασία φρεναρίσματος πανικού χρειάζεται 1,5 μέτρο λιγότερο (37,1 μέτρα). Και τα δύο μοντέλα είχαν «πράσινα» Continental EcoContact 6. Το δυνατό φρενάρισμα δίνει ακόμα έναν πόντο στην Mercedes GLA. 
 
Πιο ευρύχωρη η X1 (2-3)                      
Χωροταξικό πλεονέκτημα στην Χ1 δίνει τόσο η πιο ευρύχωρη και φαρδύτερη καμπίνα (+3,5 εκατ. για τα γόνατα των πίσω) και ο μεγάλο χώρος αποσκευών με το SUV της BMW να προσφέρει 540 λτ., ενώ η GLA είναι στα 425. Και τα δύο μοντέλα καλύπτουν με άνεση τις οικογενειακές ανάγκες μεταφοράς, αλλά η X1 έχει ξεκάθαρο πόντο. 
 
Κατά κράτος επικράτηση της Mercedes στο after sales (2-4)
Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποιήσαμε, η BMW δεν τα κατάφερε και πολύ καλά. Στις επισκέψεις μας στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της, απέτυχε να βρει το 81% των βλαβών, και βαθμολογήθηκε με 45% στον ποιοτικό έλεγχο με τελική βαθμολογία 27,6%. Στην Mercedes δεν βρήκαν το 25% των βλαβών και βαθμολογήθηκαν με 80% στον ποιοτικό έλεγχο με τελική βαθμολογία 76,6%.

Συμπέρασμα: Η Mercedes GLA επικρατεί
H ακριβότερη, αλλά καλύτερα εξοπλισμένη και ήπια υβριδική Mercedes GLA, είναι πιο οικονομική στη χρήση, φρενάρει πιο δυνατά και έχει καλύτερη after sales υποστήριξη, κάτι που ανεβάζει περισσότερο το image της. Η πιο ευρύχωρη και πιο φθηνή στη βασική έκδοση BMW X1 έχει ελλείψεις στον εξοπλισμό και κυρίως δεν έχει ήπια υβριδική τεχνολογία και σε τελική ανάλυση μένει πίσω από το μοντέλο με το «αστέρι» στη μάσκα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

  • Βασίλης Θαλής

    Έχει σταματήσει να είναι ανταγωνιστική εδώ και καιρό η Βαυαρική βιομηχανία, απέναντι στην Mercedes. Μόνο κολλημένοι δεν το βλέπουν ακόμα..

    Προβολή περισσότερων σχολίων