Δύο κορυφαίες Γερμανικές προτάσεις, «δέχονται» την πρόκληση του Nissan GT-R Track Edition για μερικούς γρήγορους γύρους στην πίστα.
Παρέλαση 1.760 ίππων, με σειρά που προκύπτει από το γυρολόγιο του καθενός στην πίστα.
Η εικόνα είναι χαρακτηριστική: η 911 καπνίζει τα πίσω λάστιχα, το Nissan γλιστράει με τα τέσσερα (και είναι μπροστά), ενώ το Audi ακόμα και στο όριο, κρατάει «χαρακτήρα».
Η μελωδία της ευτυχίας βγαίνει από το θηριώδες κινητήριο σύνολο του R8
Το στροφόμετρο είναι και αυτό ψηφιακό. Ο ήχος του κινητήρα όμως, είναι αναλογικός και οργιαστικός στις υψηλές σ.α.λ.!
Τα κεραμικά φρένα στο R8 V10 Plus αξίζουν το επιπλέον κόστος για να τα βάλει κανείς, αν κινείται τακτικά σε πίστες.
Όσο κραυγαλέο δείχνει παρκαρισμένο, άλλο τόσο εντυπωσιακό και πομπώδες είναι όταν γυρίζει στην πίστα. Και αυτό είναι που μας αρέσει πολύ.
Το κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο, είναι χαρακτηριστικό των γρήγορων αυτοκινήτων. Παντού στην καμπίνα έχουμε δέρμα, στοιχείο συνηθισμένο για το GT-R.
Δύναμη χωρίς φιοριτούρες. Ο αποδοτικότατος Turbo V6 των 3,8 λίτρων αποδίδει 637 Nm ροπής.
Η αίσθηση είναι «κοινή» αλλά δεν δείχνει να «μασάει» από σκληρή χρήση κι ας έχουν χρησιμοποιηθεί «ταπεινά» υλικά στην κατασκευή των φρένων του Nissan.
Πετάει στην πίστα η Porsche
Ιδανικές συνθήκες: Γεμάτο ρεζερβουάρ, κινητήρας σε σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, το ESP στο «Sport» και το όργανο μέτρησης των G να περιμένει.
Απίστευτο φρενάρισμα και αντοχή στη σκληρή χρήση
O Godzilla απέναντι στους Γερμανούς!
Διαβάστηκε από 22673 αναγνώστες - 9/3/2018
O Godzilla απέναντι στους Γερμανούς! GT-R Track Edition vs 911 Turbo S vs R8 V10 Plus. Το GT-R έχει καταφέρει να γίνει μύθος στις τάξεις των petrolheads και τώρα με την έκδοση «Track» γίνεται ακόμα πιο επιθετικό!
Το bullying που κάνει το Nissan GT-R σε όλους τους παραδοσιακούς κατασκευαστές γρήγορων αυτοκινήτων ανά τον κόσμο, είναι πραγματικά μοναδικό. Από την εμφάνισή του και μόνο, το GT-R είναι όσο «ψαρωτικό» ζητάει η πλειοψηφία των αγοραστών αυτοκινήτων της κατηγορίας. Ας αρέσει έτσι και αλλιώς, καθώς είναι ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί επί της ουσίας στην πίστα και για την πίστα.
Είναι έτσι και αλλιώς γρήγορο και ικανό σε τέτοιο περιβάλλον, είτε έχει κλωβό ασφαλείας και πυρόσβεση ως αγωνιστικό, είτε απλά προσφέρει απλόχερα τη χαρά της οδήγησης στον ιδιοκτήτη του σε κάποια πίστα και μετά τον πάει σπίτι. Η «Track Edition» του μοντέλου της Nissan, έχει ορισμένες επεμβάσεις στο πλαίσιο, στην ανάρτηση και στον κινητήρα. Προσφέρει 20 άλογα επιπλέον σε σχέση με την «απλή» έκδοση του μοντέλου, φτάνοντας τους 570 ίππους και τα 637 Nm ροπής κι όλα αυτά, για να περνούν στο δρόμο μέσω της εξελιγμένης τετρακίνησης.
Με αυτά τα δεδομένα, το κορυφαίο GT-R μπορεί να κοιτάξει στα μάτια το Audi R8 V10 με τους 610 ίππους και πολύ περισσότερο την Porsche 911 Turbo S με τους 580 ίππους. Με τα τρία αυτοκίνητα σε μια πίστα, το θέμα μας είναι εντυπωσιακό! Έχει κορυφαία ηχητική υπόκρουση από τους κινητήρες αλλά και πολύ αδρεναλίνη σε όλους όσοι συμμετείχαν για την ολοκλήρωσή του στην πίστα Contidrom (που χρησιμοποιείται από την Continental για τις δοκιμές των ελαστικών της).
Audi: Μόνο και μόνο από τον V10 κινητήρα, το Audi προσδιορίζει το χαρακτήρα του. Δεν είναι μόνο η μελωδία του θηριώδους συνόλου του R8. Είναι και η απόδοση αλλά και τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του κεντρομήχανου R8, με τον κινητήρα πίσω από οδηγό- συνοδηγό. Τα 5,2 λίτρα του V10, μας δίνουν 610 ίππους να πορευτούμε, ενώ 40 βαλβίδες «χτυπιούνται» πίσω από το κεφάλι του οδηγού. Όπως και να κινείσαι με το R8, είτε πας γρήγορα, είτε απλά μετακινείσαι, ο κινητήρας είναι ο πρωταγωνιστής.
Αυτός ο FSI που έρχεται απευθείας από την αγωνιστική ιστορία της Audi και φροντίζει να το θυμίζει αυτό συνεχώς, με τον εκπληκτικό του ήχο, την απόδοσή του αλλά και την αμεσότητα στις αντιδράσεις του. Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές, με την απόδοση του κινητήρα να είναι τόσο γραμμική που τρομάζει τον οδηγό ακόμα και όταν αυτός είναι «υποψιασμένος» και περιμένει αυτό που αισθάνεται. Είναι υπερτονισμένη η αίσθηση που «ξυπνούν» τα αυτοκίνητα με τους κινητήρες που έχουν πολλούς κυλίνδρους. Συνολικά, καλύτερα από αυτό δεν γίνεται, με την ομαλή του λειτουργία σε νορμάλ συνθήκες να είναι υπόδειγμα πολιτισμού.
Στην πίστα υπό πίεση, η αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου δίνει χαρακτηριστικά που μόνο σε αγωνιστικά μπορεί να αναζητήσει κανείς, με την αμεσότητα του τιμονιού να ταιριάζει απόλυτα στο στήσιμο της ανάρτησης που κάνει τις αλλαγές κατεύθυνσης ακαριαίες. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα φρένα, που στα δυνατά φρεναρίσματα σου δίνουν την εντύπωση πως άνοιξε αλεξίπτωτο πίσω σου. Τις περισσότερες φορές μάλιστα και μέχρι να συνηθίσεις την απόδοσή τους, φρενάρεις τόσο καλά στην πίστα με το R8 V10, που χρειάζεται να ξαναπατήσεις το γκάζι για να στρίψεις. Ο βρυχηθμός από τις εξατμίσεις, είναι η ηχητική υπογραφή του αυτοκινήτου που δείχνει ικανό να «τραβήξει» τα πιο αδύναμα αυτοκίνητα σε έναν πολύ γρήγορο γύρο στην πίστα.
PORSCHE: Συγκεντρώνει μια σειρά από χαρακτηριστικά που την κάνουν πραγματικά ξεχωριστή: έχει ενεργητική ανάρτηση και ενεργητική τετραδιεύθυνση, κεραμικά φρένα και αυτόματη προσαρμογή των αεροδυναμικών βοηθημάτων του αμαξώματος. Μιλάμε για full τεχνολογία σε κάτω από κάθε panel του αυτοκινήτου που σε πρώτη επαφή μαζί του, μοιάζει τόσο οικείο έχοντας διατηρήσει τις κλασσικές γραμμές της θρυλικής 911.
Η Turbo S κάνει τους ταχύτερους γύρου στην πίστα χάρη στις τεχνολογικές λύσεις, που δημιουργούν συνθήκες αδιανόητα υψηλής πρόσφυσης στους τροχούς του αυτοκινήτου. Με 750 Nm ροπής, το ταχύτατο (σαν να λειτουργεί... τηλεπαθητικά) κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και την προσαρμοζόμενη στις εκάστοτε ανάγκες τετρακίνηση, αυτή η 911 μπορεί και διαχειρίζεται ακόμα πιο πολύ πρόσφυση στους πίσω τροχούς.
Ο χρόνος που απαιτείται για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, είναι ενδεικτικός του πόσο καλά δουλεύουν όλα τα προαναφερθέντα στην ξεχωριστή αυτή 911: Σε 2,8 δευτερόλεπτα, έχει φτάσει τα 100 χλμ./ώρα, ενώ ανάλογα εντυπωσιακά είναι και τα φρένα της, που χάρη στην τεχνολογία και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, δείχνουν και εξαιρετικά υψηλή αντοχή στη σκληρή χρήση. Κάναμε πολύ εύκολα τον γρηγορότερο γύρο που μπορούσαμε με την 911 Turbo S, παρατηρώντας παράλληλα πως και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, είναι προσαρμοσμένο πολύ προσεκτικά και για συνθήκες πίστας.
NISSAN: Δείχνει από τα πρώτα μέτρα στην πίστα, λίγο πιο βαρύ από όσο περιμένεις. Κάθεσαι ψηλά και αυτό είναι ένα ακόμα “περίεργο” στοιχείο για τη συγκεκριμένη κλάση των αυτοκινήτων. Σε αντίθεση με τα άλλα δύο αυτοκίνητα, εδώ τα ηχητικά που συνοδεύουν την κίνηση, παραπέμπουν περισσότερο σε φορτηγό, με τα γρανάζια του κιβωτίου να ακούγονται έντονα σε κάθε αλλαγή αλλά και το V6 σύνολο να είναι πιο τραχύ σε λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας.
Μόλις εξοικειωθείς με τη θέση οδήγησης και πατήσεις τέρμα το γκάζι, το «φορτηγό» μεταμορφώνεται σε σφαίρα και οι στροφές έρχονται και φεύγουν με καταιγιστικό ρυθμό. Το κίτρινο Audi στον εσωτερικό καθρέπτη, γίνεται μακρινή κουκκίδα σε ελάχιστο χρόνο. Η αίσθηση από το αυτοκίνητο συνολικά, είναι πιο αρχέγονη σε σχέση με τα άλλα δύο.
Τα φρένα τα αισθάνεσαι πιο «γήινα», δεν αποκλείεται να εντοπίσεις μέχρι και «σκαλοπάτια» στην απόδοσή τους αλλά είναι αξιόπιστα και με την απόδοσή τους σε βάθος χρόνου, κερδίζουν την εμπιστοσύνη σου. Τα λάστιχα «μαγκώνουν» στην άσφαλτο και σου δίνεται η εντύπωση πως όταν εσύ οδηγώντας το σκέφτεσαι την είσοδο στην εκάστοτε στροφή, το Nissan βρίσκεται ήδη στην έξοδο από αυτή. Η αλήθεια είναι πως στο GT-R ο οδηγός «παλεύει» πιο πολύ από ότι στα άλλα δύο. Αυτό όμως είναι στοιχείο του χαρακτήρα του και το κάνει πολύ πιο «όμορφο» στα μάτια μας!