Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Στα 11 βήματα: Συγκρίνουμε Vitara Hybrid 4WD με Yaris Cross Hybrid 4X4

Στα 11 βήματα: Συγκρίνουμε Vitara Hybrid 4WD με Yaris Cross Hybrid 4X4

Διαβάστηκε από 13769 αναγνώστες - 8/12/2023

Συγκρίνουμε τις υβριδικές και τετρακίνητες εκδόσεις των Suzuki Vitara και Toyota Yaris Cross σε 11 κρίσιμους τομείς. Σίγουρα δεν είναι τυχαίο που το Yaris Cross είναι best seller!

Η πιο hot κατηγορία της αγοράς είναι αυτή των B-SUV και κάθε εταιρεία σχεδόν έχει προσθέσει και ένα «SUVάκι» στη γκάμα της. Η σημερινή μονομαχία έχει αντιμέτωπα 2 Ιαπωνικά, τετρακίνητα, υβριδικά SUV, το Suzuki Vitara και το Toyota Yaris Cross. Οι πωλήσεις των δύο μοντέλων δεν απέχουν και πολύ, και αφού οι προδιαγραφές των δύο μοντέλων είναι παραπλήσιες, τα βάλαμε στην… αρένα για να δούμε ποιο είναι καλύτερο. 

Το Yaris Cross είναι το πιο δημοφιλές SUV στην Ελλάδα

Το Toyota Yaris Cross προφανώς και βασίζεται στο πάτωμα και στα μηχανικά μέρη του Yaris, αλλά διαφέρει αρκετά και σε αναλογίες και σε διαστάσεις. Το πιο σημαντικό όμως μηχανολογικό στοιχείο είναι η υβριδική του τεχνολογία. Το τελευταία γενιάς σύστημα αποτελείται από έναν 3κύλινδρο θερμικό 1.500άρη κινητήρα 92 ίππων, ένα compact ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων με εξελιγμένο σύστημα ψύξης και θέρμανσης, μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα μετάδοσης e-CVT με πλανητικά γρανάζια, που λειτουργεί σαν συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Συνδυαστικά, το υβριδικό σύστημα αποδίδει 116 ίππους, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση υπάρχει ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας 5,3 ίππων, που όταν χρειαστεί κινεί και τους πίσω τροχούς.

Το Suzuki Vitara είναι το 2ο πιο δημοφιλές SUV στην Ελλάδα

Από την άλλη, υπάρχει το Suzuki Vitara της νέας εποχής, που δεν έχει καμία σχέση με το σκληροτράχηλο μοντέλο που ξέραμε παλαιότερα. Είναι πλέον ένα αστικό SUV και πρόσφατα λανσαρίστηκε και σε full υβριδική έκδοση. Η τελευταία βασίζεται επίσης σε έναν 1,5 λτ. κινητήρα βενζίνης (δεν είναι ίδιος με του Yaris παρά τη συνεργασία των δύο εταιρειών), που μόνος του αποδίδει 102 άλογα και 138 Nm ροπής, συνδυαστικά όμως με τον 33 ίππων και 60 Νm ροπής ηλεκτροκινητήρα, το Vitara κινείται από 116 άλογα. Τη μετάδοση της ροπής στους τροχούς αναλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο ονομάζεται «AGS» («Auto Gear Shift»), ενώ η τετρακίνηση είναι με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη.

Ποιες εκδόσεις επιλέξαμε

Το τετρακίνητο υβριδικό Toyota Yaris Cross είναι διαθέσιμο από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού Style με 28.970 ευρώ (2.700 ευρώ παραπάνω από την αντίστοιχη προσθιοκίνητη έκδοση). Στην περίπτωση του τετρακίνητου Suzuki Vitara επιλέξαμε επίσης τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού GLX που κοστίζει 31.730 ευρώ (η βασική έκδοση GL+ κοστίζει 28.430 ευρώ). Ας δούμε το αποτέλεσμα της αντιπαράθεσης.

Oρίσαμε λοιπόν, 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος), για να δούμε ποιο είναι καλύτερο και που.
 

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ Vitara Hybrid 4WD και Yaris Cross Hybrid 4X4

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: Suzuki Vitara Hybrid 4WD GLX: 31.730 ευρώ
Toyota Yaris Cross Hybrid 4X4 Style: 28.970 ευρώ
Το Yaris Cross είναι 2.760 ευρώ φθηνότερο
2 Εγγύηση: Suzuki Vitara Hybrid 4WD: 5 χρόνια μηχανικά μέρη και 11 χρόνια για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος.
Toyota Yaris Cross Hybrid 4X4: 6 χρόνια μηχανικά μέρη και 5 χρόνια για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος.
1 χρόνoς παραπάνω εγγύηση στα μηχανικά και 6 χρόνια παραπάνω για την μπαταρία, για το Yaris Cross.
3 Κατανάλωση: Suzuki Vitara Hybrid 4WD: 6,6 λτ./100 χλμ.
Toyota Yaris Cross Hybrid 4X4: 5,7 λτ./100 χλμ.
Σχεδόν 1 λτ./100 χλμ. η διαφορά υπέρ του Yaris Cross
4 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Suzuki Vitara Hybrid 4WD: 37,3 μέτρα
Toyota Yaris Cross Hybrid 4X4: 38,4 μέτρα
Το 3008 στο φρενάρισμα πανικού είναι σχεδόν 2,0 μ. καλύτερο
5 Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα): Suzuki Vitara Hybrid 4WD: 7,6 δλ. Toyota Yaris Cross Hybrid 4X4: 6,6 δλ.
Προσπερνάει πιο γρήγορα το Yaris Cross
6 Xώρος αποσκευών: Suzuki Vitara Hybrid 4WD: 289 λτ.
Toyota Yaris Cross Hybrid 4X4: 320 λτ.
Oριακός πόντος για το Yaris Cross
7 Γόνατα πίσω επιβατών: Suzuki Vitara Hybrid 4WD: 11,2 εκατ.
Toyota Yaris Cross Hybrid 4X4: 5,5 εκατ.
Διπλάσιος χώρος για τα γόνατα των πίσω από το Vitara
8 Ευελιξία: Suzuki Vitara Hybrid 4WD: 10,4 μ. κύκλος στροφής
Toyota Yaris Cross Hybrid 4X4: 10,6 μ. Κύκλος στροφής
Και τα δύο μοντέλα έχουν μικρό κύκλο στροφής, παρκάρουν εύκολα και έχουν στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, που είναι αγχολυτικό στην κίνηση της πόλης.
9 Απόσταση από το έδαφος: Suzuki Vitara Hybrid 4WD: 175 χλστ.
Toyota Yaris Cross Hybrid 4X4: 170 χλστ.
Και τα δύο μοντέλα έχουν μπόλικο «αέρα» από το έδαφος. Η διαφορά των 5 χλστ. υπέρ του Vitara είναι ασήμαντη. Χάρη στην τετρακίνηση με προγράμματα λειτουργίας και τη δυνατότητα κλειδώματος που έχουν μπορούν να αντεπεξέρθουν ακόμα και το έντονο ανάγλυφο μέχρι τα όρια των ασφάλτινων ελαστικών τους φυσικά.
10 Εξοπλισμός άνεσης: Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, φώτα LED, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής και κάμερα όπισθεν, αισθητήρες παρκαρίσματος και πλοήγηση, αισθητήρες βροχής και φώτων, cruise control και ηλεκτρικές ευκολίες συναντάμε και στα δύο μοντέλα. To Yaris Cross έχει κεντρική οθόνη 9ΆΆ συνδυασμένη με 7ΆΆ ψηφιακό πίνακα οργάνων και συνδεδεμένες υπηρεσίες MyT, το Vitara είναι με κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών και θερμενόμενα καθίσματα. Δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά στον εξοπλισμό άνεσης του Vitara GLX και του Yaris Cross Style. To Υaris Cross βέβαια είναι αρκετά φθηνότερο, όπως αναφέρθηκε αρχικά.
11 Εξοπλισμός ασφάλειας: Εκτός από τα υποχρεωτικά ABS και ESP και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα συστήματα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίησης και αποφυγής ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου. Επίσης υπάρχει σύστημα αναγνώρισης σημάτων του Κ.Ο.Κ., και υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα. Το Yaris Cross έχει κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, το Vitara έχει αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, σύστημα προειδοποίησης ανατροπής και σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας.
Suzuki Vitara Hybrid 4WD – Toyota Yaris Hybrid 4X4: 2-6

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Σχεδόν 3 χιλιάρικα φθηνότερο το Yaris Cross (0-1)
Το Toyota Yaris Cross κερδίζει και μάλιστα με σημαντική διαφορά, αφού στην έκδοση Style κοστίζει 28.970 ευρώ, με την αντίστοιχη εξοπλιστική έκδοση του υβριδικού τετρακίνητου Suzuki Vitara (GLX) να είναι στα 31.730 ευρώ. Η διαφορά των 2.760 ευρώ αντιστοιχεί σε ένα ποσοστό περίπου 10% της συνολικής τους αξίας. Σημαντική διαφορά τιμής και μάλιστα με παρόμοια επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
  
Mεγαλύτερη εγγύηση το Yaris Cross (0-3) 
Το Toyota Yaris προσφέρεται με 6 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και 11 χρόνια για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Από την άλλη το Suzuki Vitara προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση, ο προβληματισμός όμως αφορά την εγγύηση για την μπαταρία που είναι για μόλις 5 χρόνια. Για αυτό και το Yaris Cross θα πάρει δίποντο! 
 
Δίνει λιγότερα ευρώ για καύσιμα με το Yaris Cross (0-4)
Να σημειώσουμε πως κανένα από τα δύο μοντέλα είναι full υβριδικά και διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο. Από εκεί και πέρα η υπεροχή του υβριδικού συστήματος της Toyota, που έχει όλη την πείρα στην συγκεκριμένη τεχνολογία αφού την προσφέρει στην αγορά για πάνω από 25 χρόνια, φαίνεται στη χαμηλή κατανάλωση βενζίνης με μέση τιμή 5,7 λτ./100 χλμ. για την τετρακίνητη πάντα έκδοση του Yaris Cross. Αυτό με τιμή αμόλυβδης στο 1,8 ευρώ/λτ. μεταφράζεται σε περίπου 10 ευρώ/100 χλμ. Από την άλλη, το Suzuki Vitara, που έχει μηχανική τετρακίνηση και δεν δουλεύει το ίδιο ηλεκτρικά όπως το Yaris Cross, έχει μέση κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ. κάτι που σε χρήμα αντιστοιχεί σε περίπου 12 ευρώ / 100 χλμ. Mέσα στην πόλη (όπου κάνουμε το 80% των χιλιομέτρων) η μέση κατανάλωση του Yaris Cross είναι 5,0 λτ./100 χλμ., όταν το Vitara θέλει περίπου 6 λτ./100 χλμ.. Ωστόσο στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα, έχουμε ισοπαλία με 5,8 λτ./100 χλμ. για το Yaris Cross, όταν το Vitara χρειάζεται 6,0 λτ./100 χλμ..
 
Φρενάρει πιο δυνατά το Vitara (1-4)
Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω. Παρότι το Yaris Cross είναι ελαφρύτερο και το μοντέλο που μετρήθηκε είχε τροχούς 18 ιντσών (ελαστικά 215/50), «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 38,4 μ. Το Vitara για την ίδια διαδικασία φρεναρίσματος πανικού χρειάζεται 1,1 μ. λιγότερο (37,3 μέτρα), παρότι «φορούσε» ελαστικά 215/55 R17. 
 
Προσπερνά πιο γρήγoρα το Yaris Cross(1-5)
Οι υβριδικές εκδόσεις των δύο μοντέλων έχουν ίδια συνδυαστική απόδοση: 116 άλογα. To αυτόματο κιβώτιο του Yaris Cross λειτουργεί σαν CVT (συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης) 3008 είναι το EAT8 της γαλλικής φίρμας με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις, ενώ του Vitara είναι αυτόματο με 6 σχέσεις. Στην πράξη, το ελαφρύτερο Yaris Cross είναι πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις μας. Κάνει το 0-100 σε 12,0 δλ. έναντι 13,4 του Vitara, ενώ για τα 60-100 και τα 80-120 χρειάζεται 6,6 και 8,7 δλ. αντίστοιχα. Το Vitara για τις ίδιες περιπτώσεις ενδιάμεσης επιτάχυνσης απαιτεί 7,6 και 9,2 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα για το Vitara και 170 χλμ./ώρα για τo Yaris Cross.
 
Χωράει περισσότερες αποσκευές το Yaris Cross (1-6)
H μπαταρία του υβριδικού συστήματος και το σύστημα τετρακίνησης κλέβουν αρκετό χώρο από το πορτ-μπαγκάζ του Vitara με αποτέλεσμα η χωρητικότητα να πέφτει από τα 362 λτ. στα 289 λτ. που είναι λίγα για την κατηγορία. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο Yaris Cross, λόγω όμως του πίσω ηλεκτροκινητήρα. Πάντως το Yaris Cross σώζει την παρτίδα παραμένοντας πάνω από τα 300 λτ. (320 λτ.), όταν η δικίνητη έκδοση είναι στα 397 λτ. 
 
Mεγαλύτερος χώρος για τα γόνατα πίσω το Vitara (2-6) 
Το μειονέκτημα του μικρού χώρου αποσκευών μετατρέπεται σε πλεονέκτημα για το Vitara, που προσφέρει 11,2 εκατ. χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Από την άλλη, το Yaris Cross δεν διακρίνεται σε αυτόν τον τομέα, παρά το μακρύτερο μεταξόνιό του, αφού ο αντίστοιχος «αέρας» είναι μόνο 5,5 εκατ.
 
 
Συμπέρασμα: Κερδίζει με άνεση το Yaris Cross
H τετρακίνητη έκδοση του υβριδικού Toyota Yaris Cross είναι best seller στην κατηγορία και όχι άδικα. Όντας φθηνότερο, οικονομικότερο και κερδίζοντας σε πολλούς κρίσιμους τομείς, την αντίστοιχη έκδοση του Suzuki Vitara, είναι η καλύτερη επιλογή. Το μόνο ουσιαστικό πρόβλημα είναι ο μεγάλος χρόνος αναμονής για νέες παραγγελίες.
Από την άλλη, το Suzuki Vitara είναι ακριβότερο και υστερεί στην οικονομία που είναι το βασικό ζητούμενο για ένα full υβριδικό, οπότε χάνει την μονομαχία με το SUVάκι της Toyota.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε