Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Συγκρίνουμε στα 11 βήματα την BMW X1 με το Peugeot 3008

Συγκρίνουμε στα 11 βήματα την BMW X1 με το Peugeot 3008

Διαβάστηκε από 77841 αναγνώστες - 27/1/2024

Συγκρίνουμε τις αυτόματες εκδόσεις βενζίνης της νέας BMW X1 και του Peugeot 3008 σε 11 κρίσιμους τομείς. Μπορεί το 3008 να κερδίσει την BMW X1;

Εσύ τι θα αγόραζες; BMW X1 ή Peugeot 3008 και 4 χιλιάρικα στην τσέπη;

Ακόμα μια νέα αναμέτρηση στα 11 βήματα, με premium χαρακτηριστικά, στην κατηγορία των οικογενειακών SUV. Αντιμέτωποι αυτή την φορά, η νέα BMW X1, απέναντι στο Peugeot 3008. Οι τεχνικές και όχι μόνο προδιαγραφές των δύο μοντέλων είναι παραπλήσιες (στην περίπτωση του 3008 επιλέξαμε φυσικά την έκδοση με αυτόματο κιβώτιο) και έτσι βάλαμε αντιμέτωπα τα δύο οικογενειακά SUV για να δούμε ποιο είναι καλύτερο.

Για να το διαπιστώσουμε ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος). Για τη σύγκριση επιλέξαμε την αυτόματη έκδοση του Peugeot 3008 με τον 1,2 turbo κινητήρα, που με βασικό πακέτο εξοπλισμού Active Plus έχει τιμή 35.900 ευρώ. Η «βασική» BMW X1 των 136 ίππων έχει τιμή στα 39.643 ευρώ (με paddles στο τιμόνι).

Η BMW X1 αποτελεί μια κλασσική πλέον επιλογή του ελληνικού κοινού

Η νέα, 3η στη σειρά, γενιά της BMW X1 συνεχίζει να αποτελεί μια premium πρόταση στα οικογενειακά SUV. Όπως και η προηγούμενη γενιά είναι προσθιοκίνητη ή τετρακίνητη σε κάποιες εκδόσεις, ενώ το δάπεδο του αυτοκινήτου αποτελεί μια τροποποιημένη εκδοχή εκείνου που υιοθετήθηκε και στο προηγούμενο μοντέλο. Στόχος εκτός των άλλων ήταν να μπορεί να υποδεχθεί την μπαταρία της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης με την οποία εμπλουτίζεται η γκάμα της νέας BMW X1. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο μοντέλο είναι συνολικά αρκετά μεγαλύτερο και μάλιστα φτάνει σχεδόν σε μέγεθος την πρώτη BMW X3! Έναντι της προηγούμενης X1 έχει κερδίσει 53 χλστ. στο μήκος (4.500 χλστ.), 44 χλστ. στο ύψος, 24 χλστ. στο πλάτος και 22 χλστ. στο μεταξόνιο! Σε αντίθεση με άλλα νέα μοντέλα της BMW, η νέα Χ1 είναι όμορφη στο μάτι, ενώ είναι και εξαιρετικά αεροδυναμική με το σχετικό συντελεστή να είναι στο 0,26.

Στη βάση της γκάμας των κινητήρων είναι ο 3κύλινδρος 1,5 turbo κινητήρας που αποδίδει 136 άλογα με 230 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Η βασική έκδοση δεν φέρει ήπια υβριδική τεχνολογία και συνεργάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Το 3008 είναι το SUV που άλλαξε το prestige της Peugeot

Από την άλλη, το Peugeot 3008 είναι το μοντέλο που σηματοδότησε την στροφή της γαλλικής φίρμας σε πιο premium μονοπάτια. Eντυπωσιακό σε design, προσεγμένο σε ποιότητα και φορτωμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας – ειδικά στην τρέχουσα ανανεωμένη του έκδοση- το 3008 κατάφερε να κερδίσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς των οικογενειακών SUV. Στην βάση των κινητήρων του υπάρχει ο 1,2 turbo 3κύλινδρος Puretech κινητήρας, που αποδίδει 130 άλογα με 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.αλ. και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων. Ούτε στο γαλλικό μοντέλο υπάρχει ήπια υβριδική τεχνολογία, αλλά ούτε και δυνατότητα για τετρακίνηση (σε καμία έκδοση).
 
Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των 2 δυναμικών σε σχεδίαση και οδικά χαρακτηριστικά οικογενειακών SUV;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ BMW X1 και Peugeot 3008

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: BMW X1 sDrive18i DCT : 39.643 ευρώ.
Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 PS EAT8 Active Plus: 35.900 ευρώ.
Το 3008 είναι 3.750 ευρώ φθηνότερο.
2 Εγγύηση: BMW X1: 2 χρόνια.
Peugeot 3008: 5 χρόνια.
3 χρόνια παραπάνω εγγύηση για το 3008.
3 Κατανάλωση: BMW X1 sDrive18i DCT: 9,5 λτ./100 χλμ.
Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 PS EAT8: 7,5 λτ./100 χλμ.
2 λτ./100 χλμ. η διαφορά υπέρ του 3008.
4 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): BMW X1 sDrive18i DCT: 38,6 μέτρα.
Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 PS EAT8: 36,7 μέτρα.
Το 3008 στο φρενάρισμα πανικού είναι σχεδόν 2,0 μ. καλύτερο.
5 Θόρυβος στα 120 χλμ./ώρα: BMW X1 sDrive18i DCT: 67,2 db.
Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 PS EAT8: 68,4 db.
Η BMW X1 έχει πιο ήσυχη κύλιση.
6 Ευελιξία: BMW X1: Kύκλος στροφής 11,7 μέτρα.
Peugeot 3008: Κύκλος στροφής 10,7 μέτρα.
Το 3008 παρκάρει πιο εύκολα και ελίσσεται καλύτερα στην πόλη.
7 Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα): BMW X1 sDrive18i DCT: 4,7 δλ.
Peugeot 3008 1,2 Puretech 130 PS EAT8: 5,8 δλ.
Προσπερνάει πιο γρήγορα η X1. 
8 Χώροι επιβατών-αποσκευών: H νέα BMW X1 έχει μήκος στα 4,5 μ. και το Peugeot 3008 είναι λίγο κάτω από τα 4,5 μ. Το γερμανικό μοντέλο έχει επίσης 17 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο, οπότε είναι δικαιολογημένα τα 2 εκατοστά παραπάνω για τα γόνατα (17,5 εκατ. έναντι 15,5 εκατ.). Με τέτοια διαφορά στο μήκος θα περιμέναμε περισσότερα πράγματα. Η διαφορά δεν είναι μεγάλη, ενώ το 3008 έχει πιο φαρδιά καμπίνα σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Στο χώρο αποσκευών η BMW X1 προσφέρει 540 λτ., ενώ το 3008 επίσης ξεπερνάει τα 500 λτ. (520 λτ.). Και τα δύο μοντέλα είναι ευρύχωρα και καλύπτουν με άνεση τις οικογενειακές ανάγκες μεταφοράς.
9 Εξοπλισμός άνεσης: Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, 2 ζωνικό αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής και κάμερα όπισθεν, αισθητήρες παρκαρίσματος και πλοήγηση, συνδεδεμένες υπηρεσίες, αισθητήρες βροχής και των LED φώτων, cruise control και ηλεκτρικές ευκολίες συναντάμε και στα δύο μοντέλα. Η BMW X1 έχει ηλεκτρική πίσω πόρτα και κεντρική οθόνη 10,7ΆΆ συνδυασμένη με 10,25ΆΆ ψηφιακό πίνακα οργάνων (BMW Curved Display), το 3008 ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και 10άρα κεντρική οθόνη. Δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά στον εξοπλισμό άνεσης των δύο μοντέλων.
10 Εξοπλισμός ασφάλειας: Εκτός από τα υποχρεωτικά ABS και ESP και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα συστήματα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα με κάμερα που «βλέπει» πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές, προσαρμοζόμενο cruise control, καθώς και ενεργό Lane Αsstist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. Επίσης υπάρχει σύστημα αναγνώρισης σημάτων του Κ.Ο.Κ., υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα και προειδοποίηση κόπωσης οδηγού. Η BMW X1 έχει έναν παραπάνω αερόσακο. Στον έξτρα εξοπλισμό του, το 3008 προσφέρει και σύστημα νυχτερινής όρασης, που είναι μια καινοτομία για την κατηγορία.
11 Αίσθηση πολυτέλειας: Αναμφίβολα, η BMW X1 διαθέτει άριστη ποιότητα υλικών, ανάλογο φινίρισμα και εξαιρετική συναρμογή, αποτελώντας μια κατασκευή με ξεκάθαρη premium στόχευση. Από την άλλη όμως, το Peugeot 3008 προσφέρει επίσης πολύ καλά και αφρώδη πλαστικά με ανάλογο φινίρισμα και σωστή συναρμογή. Ήταν το μοντέλο από το οποίο ξεκίνησε η premium μεταστροφή της Peugeot με υλικά και τεχνολογίες που δικαιολογούν την τιμή του γαλλικού οικογενειακού SUV.
BMW X1– Peugeot 3008: 2-5

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Σχεδόν 4 χιλιάρικα φθηνότερο το 3008 (0-1) 
Το Peugeot 3008 κερδίζει και μάλιστα με διαφορά, αφού στην έκδοση Active Plus με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 35.900 ευρώ, με τη βασική έκδοση της X1 και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να είναι στα 39.643 ευρώ (με paddles στο τιμόνι). Η διαφορά των 3.750 ευρώ αντιστοιχεί σε ένα ποσοστό περίπου 10% της συνολικής τους αξίας. Σημαντική διαφορά τιμής και μάλιστα με παρόμοια επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. 
 
3 χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση το 3008 (0-2) 
Το Peugeot 3008 προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (με δωρεάν 3ετή επέκταση 60.000 χλμ.), όταν ή BMW X1 έχει μόνο 2 χρόνια, χωρίς όριο χιλιομέτρων πάντως. Χωρίς όριο χιλιομέτρων είναι και τα 2 πρώτα χρόνια του Peugeot 3008. 
 
Δίνει λιγότερα ευρώ για καύσιμα με το 3008 (0-3) 
Να σημειώσουμε πως κανένα από τα δύο μοντέλα δεν διαθέτει στη βασική έκδοση τουλάχιστον κάποιας μορφής εξηλεκτρισμού Από εκεί και πέρα το αρκετά μικρότερο βάρος, αλλά και ο μικρότερος κυβισμός του κινητήρα, βοηθούν το 3008 να εμφανίζεται πιο συγκρατημένο στην κατανάλωση βενζίνης με μέση κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ. Αυτό με τιμή αμόλυβδης στο 1,8 ευρώ/λτ. μεταφράζεται σε 13,5 ευρώ/100 χλμ. Από την άλλη, η BMW X1 έχει μέση κατανάλωση 9,5 λτ./100 χλμ. κάτι που σε χρήμα αντιστοιχεί σε περίπου 17 ευρώ / 100 χλμ. Mέσα στην πόλη (όπου κάνουμε το 80% των χιλιομέτρων) η μέση κατανάλωση του 3008 είναι 8,6 λτ./100 χλμ., όταν η BMW X1 θέλει 10.7 λτ./100 χλμ.. Ωστόσο στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα, έχουμε ισοπαλία με την κορυφαία αεροδυναμική να βοηθά την X1 στην επίτευξη 5,5 λτ./100 χλμ., όταν το 3008 χρειάζεται 5,7 λτ./100 χλμ..
 
Φρενάρει πιο δυνατά το 3008 (0-4)
Παρότι η βασική BMW X1 έχει αεριζόμενους δίσκους και στους 4 τροχούς (το 3008 μόνο μπροστά με απλούς δίσκους πίσω) και το μοντέλο δοκιμής «πατούσε» σε τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά 245/45, είναι αρκετά βαρύτερη από το 3008 (σχεδόν 200 κιλά) με αποτέλεσμα να «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 38,6 μ. Το γαλλικό μοντέλο για την ίδια διαδικασία φρεναρίσματος πανικού χρειάζεται σχεδόν 2 μέτρα λιγότερο (36,7 μέτρα), παρότι «φορούσε» ελαστικά 235/55 R18. Το 3008 όμως πατούσε σε ελαστικά Michelin Primacy 4, η δε BMW X1 σε «πράσινα» Continental EcoContact 6. 
 
Λιγότερος θόρυβος στην καμπίνα της Χ1 (1-4)
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, στα 120 χλμ./ώρα στην καμπίνα του 3008 εισβάλουν 68,4 db, όταν με την ίδια ταχύτητα στην BMW X1 είδαμε 67,2 db. Ανάλογη διαφορά εντοπίσαμε και στην ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα με το ειδικό όργανο να δείχνει 72,1 db στο 3008 και 6,1 db στην X1. Το Peugeot 3008 έχει premium χαρακτηριστικά στην κύλιση του, αλλά η X1 είναι καλύτερη αφού εκτός από αεροδυναμικό θόρυβο παράγει και λιγότερο θόρυβο από τις αναρτήσεις της, όταν αυτές περνούν πάνω από κακοτεχνίες. Έχει και καλύτερη ηχομόνωση.
 
Πιο εύχρηστο στην καθημερινότητα το 3008 (1-5)
Το τιμόνι του 3008 «κόβει» καλύτερα και έτσι το γαλλικό οικογενειακό SUV έχει σχετικά μικρό κύκλο στροφής στα 10,7 μ. Στην BMW X1 o κύκλος στροφής είναι αρκετά μεγαλύτερος γεγονός που δυσκολεύει αρκετά το παρκάρισμα και την ευελιξία στην πόλη. Επίσης η απόσταση από το έδαφος για το 3008 είναι από τις υψηλότερες στην κατηγορία με 219 χλστ. Στην X1 είναι στα 205 χλστ.
  
Πιο γρήγορη η Χ1 (2-5)
Οι βασικές turbo εκδόσεις βενζίνης των δύο μοντέλων έχουν παρόμοια απόδοση: 130 άλογα το 3008 και 136 άλογα η BMW X1. H ροπή είναι ίδια στα 230 Nm, αλλά στην Χ1 αποδίδεται από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ στο 3008 από το τις 1.750 σ.α.λ. To αυτόματο κιβώτιο του 3008 είναι το EAT8 της γαλλικής φίρμας με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις, ενώ της X1 είναι διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Στην πράξη, αν και βαρύτερη η X1 είναι πιο σβέλτη σε όλες τις μετρήσεις μας. Κάνει το 0-100 σε 9,0 δλ. έναντι 10,3 του 3008, ενώ για τα 60-100 και τα 80-120 χρειάζεται 4,7 και 6,2 δλ. αντίστοιχα. Το 3008 για τις ίδιες περιπτώσεις ενδιάμεσης επιτάχυνσης απαιτεί 5,8 και 7,7 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα είναι 188 χλμ./ώρα για το 3008 και 208 χλμ./ώρα για τη «βασική» X1.
 
Συμπέρασμα: Κερδίζει το Peugeot 3008
H αυτόματη έκδοση του «βασικού» Peugeot 3008 επιβεβαιώνει στην πράξη τις premium βλέψεις του μοντέλου κερδίζοντας σε πολλούς κρίσιμους τομείς, την αντίστοιχη έκδοση της BMW X1. Είναι αρκετά φθηνότερο, οικονομικότερο στη χρήση, με καλύτερα φρένα και μεγαλύτερη εγγύηση . Από την άλλη, η ακριβότερη BMW X1 αναμφίβολα προσφέρει υψηλότερο image, πιο σβέλτες επιδόσεις και κατάτι πιο ήσυχη κύλιση, χωρίς αυτά τα χαρακτηριστικά να αρκούν για να μειώσουν την ξεκάθαρη επικράτηση Peugeot 3008.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις