Tα 11 Βήματα |
Νικητής |
1 |
Τιμή: 19.690 ευρώ κοστίζει το SEAT Ibiza με τα 110 άλογα στη μεσαία έκδοση Style. Από την άλλη, το VW Polo 1,0 TSI 95 PS στην «καλή» του έκδοση Style κοστίζει 24.700 ευρώ Το Ibiza είναι 5 χιλιάρικά φθηνότερο με ισχυρότερο κινητήρα και δίσκους στους πίσω τροχούς, οπότε το σκορ ανοίγει με δίποντο. |
 |
2 |
Εγγύηση: Η ελληνική αντιπροσωπεία της SEAT προσφέρει 4 χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά μέρη, ενώ το VW Polo που έχει τα ίδια μηχανικά μέρη προσφέρεται με τα μισά χρόνια. Mε το Ibiza έχεις 2 χρόνια περισσότερα το κεφάλι σου ήσυχο. |
 |
3 |
Φρένα: Το Ibiza στην έκδοση των 110 ίππων χρειάζεται 37,3 μέτρα για να «κοκαλώσει» από τα 100 χλμ/ώρα. Το VW Polo με τα 95 άλογα έχει ταμπούρα και έχει τα χειρότερα φρένα στην κατηγορία, αφού ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 42,1 μέτρα. Η διαφορά των σχεδόν 5 μέτρων υπέρ του Ibiza είναι μεγάλη, ικανή για ακόμα ένα δίποντο. |
 |
4 |
Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Εκμεταλλευόμενο τα 15 παραπάνω άλογα, το μικρότερο του βάρος και το 6τάχυτο κιβώτιο, το Ibiza προσπερνάει πολύ πιο σβέλτα. Το εικονικό προσπέρασμα με επιτάχυνση από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα το κάνει 2,2 δλ. πιο γρήγορα από το Polo. Ξεχωρίζει ξανά το ισπανικό μικρό. |
 |
5 |
Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας: Το Polo αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρών μοντέλων για την ποιότητα υλικών και το φινίρισμα. Το Ibiza είναι γεροδεμένο και στιβαρό, αλλά η απτή αίσθηση ποιότητάς του σε κάποια σημεία (ειδικά γύρω από τους αεραγωγούς) είναι υποδεέστερη. Πόντος για το Polo. |
 |
6 |
Εξοπλισμός άνεσης: H βασική έκδοση του Ibiza με τα 110 άλογα είναι η Style, η οποία είναι η μεσαία της γκάμας. Μεταξύ άλλων προσφέρει αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, ψγφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη 8,25ΆΆ, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς LED, αισθητήρες βροχής και φώτων, καθώς και cruise control. Επιπλέον το Ibiza έχει προσφέρει δισκόφρενα στους πίσω τροχούς και όχι ταμπούρα καθώς και +15 άλογα. Ίδια στοιχεία εξοπλισμού έχει και το Polo με την οθόνη αφής να είναι 6,5 ιντσών. Διαθέτει όμως στάνταρ εμπρός προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής . |
 |
7 |
Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, Fronti Assist με αυτόματο φρενάρισμα, Lane Assist, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και LED προβολείς. Το VW Polo έχει και κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. |
 |
8 |
Χώροι επιβατών: Βασίζονται στο ίδιο πάτωμα με το Ibiza να έχει ελάχιστα μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.564 έναντι 2.552 χλστ.), χωροταξικά όμως δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές με τα δύο μοντέλα να φιλοξενούν με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Πέντε χιλιοστά παραπάνω για τα γόνατα των πίσω επιβατών του Ibiza δεν είναι διαφορά που μπορεί να αλλάξει τη χωροταξική ισορροπία. |
 |
9 |
Χώρος αποσκευών: Στα 355 λτ. είναι ο χώρος αποσκευών του SEAT Ibiza και στα 351 λτ. του VW Polo, το οποίο πάντως προσφέρεται με ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων και όχι κιτ επισκευής. Oυσιαστικά έχουμε ακόμα μια ισοπαλία. |
 |
10 |
Kατανάλωση: Η μέση κατανάλωση και των δύο μοντέλων είναι στα 6,5 λτ./100 χλμ., Και στις επιμέρους καταναλώσεις (πόλη και ταξίδι) δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις, με το Polo λόγω μακρύτερης κλιμάκωσης στο 5άρι του κιβώτιο να έχει λίγο καλύτερη κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο (4,6 λτ. έναντι 5,0 λτ./100 χλμ.). Και τα δυο μοντέλα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. |
 |
11 |
Θόρυβος: Η 6η σχέση βοηθά το Ibiza να έχει χαμηλότερο θόρυβο στα 100, 120 και 140 χλμ./ώρα σε σχέση με το Polo των 95 ίππων που έχει κιβώτιο 5 σχέσεων. Για την ακρίβεια το ειδικό όργανο έδειξε 66, 68,1 και 71 db για το Polo με 5η, ενώ για το Ibiza με 6η έδειξε 65,0, 67,8 και 70,4 db. Η διαφορά όμως δεν είναι τέτοια που να δικαιολογεί πόντο. |
 |
SEAT Ibiza – VW Polo: 6-1 |