Τιμές μοντέλων: 04/10/2024 | |
CITROEN C5 AIRCROSS 1.2 PureTech 136 PS e-DCS6: 32 500€ | AUDI Q3 35 TFSI S tronic: 37 980€ |
Tο C5 Aircross κερδίζει το premium Αudi Q3
Πιο δυνατό (+24 άλογα), αλλά 5,5 χιλιάρικα ακριβότερο και με μικρότερη εγγύηση το Q3
Ήπια υβριδικό το C5 Aircross, που «καίει» έως και 1.400 ευρώ λιγότερα το χρόνο και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο
Πιο premium αίσθηση δίνει το Q3, χωρίς όμως και καλύτερο εξοπλισμό
Koρυφαία απόσταση από το έδαφος (230 χλστ.) και ειδική ανάρτηση για super άνεση το C5 Aircross
Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross αποτελεί μια από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία των οικογενειακών SUV όντας διαθέσιμο σε μια ευρεία γκάμα κινητήριων συνόλων. Έτσι, στα πλαίσια της ανανέωσης, η ήπια υβριδική έκδοση των 136 ίππων και των 230 Nm ροπής συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο και συμπληρώνει τη γκάμα των επιλογών που αποτελείται ακόμα από απλή βενζίνη, diesel, αλλά και plug-in υβριδικό. Το οικογενειακό SUV της Citroen ξεχωρίζει για την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την άνεση που προσφέρει χάρη στα καθίσματα-πολυθρόνες και στην πατέντα με τα Progressive Hydraylic Cushions (υδραυλικά στοπ της ανάρτησης). Είναι επίσης το μοντέλο με τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στην κατηγορία στα 230 χιλιοστά, ενώ σε κάποιες εκδόσεις προσφέρει και εξελιγμένο σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent για βελτιστοποίηση της πρόσφυσης στο χώμα, το χιόνι κτλ. . Η τιμή της βασικής, αλλά πλούσιας, έκδοσης YOU! είναι 32.500 ευρώ.
Φέραμε λοιπόν το αυτόματο C5 Aircross αντιμέτωπο με έναν καθιερωμένο premium «παίχτη» της κατηγορίας, το Audi Q3. Η βασική, από πλευράς κινητήρα, έκδοση βενζίνης του Audi Q3 είναι η 35 TFSI, διαθέσιμη μόνο ως προσθιοκίνητη με 4κύλινδρο κινητήρα 1,5 turbo 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Φυσικά για την αντιπαράθεση πήραμε την αυτόματη έκδοση η οποία προσφέρεται μόνο με το πακέτο εξοπλισμού Advanced Plus σε νέα χαμηλότερη τιμή των 37.980 ευρώ. Παλαιότερα ο 1,5 TFSI κινητήρας συνδυασμένος με αυτόματο κιβώτιο είχε ήπια υβριδικά χαρακτηριστικά, κάτι που πλέον δεν ισχύει.
Ας δούμε πως διαμορφώθηκε το τελικό «σκορ»!
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Citroen C5 Aircross 1,2 Puretech 136 PS e-DCS6 απέναντι στο Audi Q3 35 TFSI S-Tronic 150 PS
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Citroen C5 Aircross 1,2 Puretech 136 PS e-DCS6 YOU!: 32.500 ευρώ Audi Q3 35 TFSI S-Tronic Advanced Plus:37.980 ευρώ Το Citroen C5 Aircross είναι σχεδόν 5.550 ευρώ φθηνότερο. |
|
2 | Εγγύηση: Citroen C5 Aircross: 5 χρόνια ή 60.000 χλμ. Audi Q3: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. Με το Citroen C5 Aircross έχεις 1 χρόνο παραπάνω εγγύηση για τα μηχανικά μέρη. |
|
3 | Κατανάλωση : Citroen C5 Aircross 1,2 Puretech 136 PS e-DCS6: 7,1 λτ./100 χλμ. Audi Q3 35 TFSI S-Tronic: 9,2 λτ./100 χλμ. Το Citroen C5 Aircross είναι ήπια υβριδικό και «καίει» έως και 4,7 /100 χλμ. λιγότερο (1.400 ευρώ το χρόνο με δεδομένο πως κάνουμε το 80% των χλμ. στην πόλη). |
|
4 | Φρένα (από τα 100 χλμ./ώρα): Citroen C5 Aircross 1,2 Puretech 136 PS e-DCS6: 37,4 μέτρα Audi Q3 35 TFSI S-Tronic: 35,0 μέτρα To Q3 φρενάρει 2,7 μ. καλύτερα και κερδίζει τον πόντο. |
|
5 | Θόρυβος στα 120/140 χλμ./ώρα: Citroen C5 Aircross 1,2 Puretech 136 PS e-DCS6: 67,0/69,1 db Audi Q3 35 TFSI S-Tronic: 70,3/72,7 db To Citroen C5 Aircross ταξιδεύει πιο ήσυχα και «ανοίγει» τη διαφορά. |
|
6 | After Sales: Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποίησε το autoagora.gr, η βαθμολογία της Citroen ήταν εντυπωσιακή σε αντίθεση με αυτή της Audi. Σημαντικός παράγοντας το «σωστό» after sales. | |
7 | Προσπέραση (60-100 χλμ. /ώρα): Citroen C5 Aircross 1,2 Puretech 136 PS e-DCS6: 5,2 δλ. Audi Q3 35 TFSI S-Tronic: 5,2 δλ. Παρά τα 24 παραπάνω άλογα του Q3 τα δύο μοντέλα προσπερνούν στον ίδιο χρόνο. Μάλιστα στο 80-120 χλμ. /ώρα, το C5 Aircross είναι πιο γρήγορα (6,5 δλ. αντί 6,7 δλ. ) σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Το Q3 έχει καλύτερο 0-100 πάντως (9,3 αντί 9,8 δλ. ) και 210 χλμ. /ώρα τελική ταχύτητα (200 χλμ. /ώρα το C5 Aircross). |
|
8 | Γόνατα πίσω επιβατών: Citroen C5 Aircross: 16,2 εκατοστά Audi Q3:18,2 εκατοστά Το Q3 προσφέρει 2 εκατοστά περισσότερου «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά το C5 Aircross έχει περισσότερο φάρδος (1.420 χιλιοστών έναντι 1.390 χιλιοστών). Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν την πρακτικότητα του συρόμενου πίσω καθίσματος. |
|
9 | Χώρος αποσκευών: Citroen C5 Aircross: 580 λτ. Audi Q3: 530 λτ. Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν μεγάλα πορτ-μπαγκάζ. Το C5 Aircross πάντως χωράει μια βαλίτσα καμπίνας παραπάνω. |
|
10 | Εξοπλισμός άνεσης: Στις βασικές αυτόματες εκδόσεις που ελέγχουμε, τα δύο μοντέλα έχουν στάνταρ σημαντικά στοιχεία εξοπλισμού άνεσης, όπως: Προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα όπισθεν, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, κλειδαριές με τηλεχειρισμό και σύστημα παραμετροποίησης των βασικών λειτουργιών, καθώς και εκκίνηση χωρίς τη χρήση του κλειδιού. Η οθόνη αφής του Q3 είναι 8,8 ιντσών, ενώ του C5 Aircross 8 ιντσών. Aμφότερα έχουν ψηφιακό πίνακα είναι 12,3 ιντσών, καθώς και αισθητήρες βροχής/ LED φώτων. | |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν σουίτες με τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Έτσι συναντάμε στάνταρ αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας (με ημι-αυτόματη διαχείριση του οχήματος σε περίπτωση έκτατου περιστατικού & traffic jam assist στο Q3), αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ και προειδοποίηση κόπωσης οδηγού (στο C5 Aircross), σύστημα cruise control (Αdaptive στο Q3), 6 αερόσακους και φυσικά ESP και ABS. | |
Citroen C5 Aircross – Audi Q3: 5 - 1 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Αρκετό φθηνότερο το ήπια υβριδικό C5 Aircross (1-0)
Η «βασική» έκδοση του Audi Q3 35 TFSI με το αυτόματο κιβώτιο είναι πλέον η Advanced Plus και κοστίζει 37.980 ευρώ. Το αυτόματο και ήπια υβριδικό Citroen C5 Aircross στη βασική έκδοση YOU! κοστίζει 32.400 ευρώ, όντας 5,5 χιλιάρικα φθηνότερο. Η διαφορά είναι σημαντική (15%) με τον εξοπλισμό των δυο μοντέλων να είναι ανάλογος. Το C5 Aircross ανοίγει το σκορ με το καλημέρα…
Και μεγαλύτερη εγγύηση για το C5 Aircross (2-0)
Το Citroen C5 Aircross προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (ή 60.000 χλμ. για τα παραπάνω από τα πρώτα 2 χρόνια που είναι απεριόριστα), όταν το Audi Q3 έχει πλέον 4 χρόνια, μετά τη 2ετή επέκταση που προσφέρεται (με όριο 80.000 χλμ. μετά τα 2 πρώτα χρόνια που επίσης είναι απεριόριστα τα χλμ.). Η μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια εγγύηση της Citroen δίνει το δεύτερο πόντο στο C5 Aircross.
Έως και 1.700 ευρώ λιγότερα το χρόνο για καύσιμα στο C5 Aircross (3-0)
Στον νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, το Citroen C5 Aircross έχει το πάνω χέρι με τη βοήθεια του ήπια υβριδικού συστήματος, που επιτρέπει τις εκκινήσεις με τον ηλεκτροκινητήρα και την ελεύθερη κύλιση με σβηστό τον κινητήρα βενζίνης. Να σημειώσουμε εδώ πως το Q3 είχε ήπια υβριδικά χαρακτηριστικά στην αυτόματή του έκδοση, αλλά η Audi επανέφερε τη συμβατική έκδοση. Έτσι η μέση κατανάλωση του C5 Aircross στη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 7,1 λτ. /100 χιλιόμετρα, ενώ το Q3 έδειξε μια μέση κατανάλωση γύρω στα 9,2 λτ. /100 χιλιόμετρα. Στην πόλη η διαφορά ήταν ακόμα μεγαλύτερη υπέρ του γαλλικού μοντέλου, που μας έδειξε 5,8 λτ. /100 χιλιόμετρα, όταν στο Q3 έφτασε τα 10,5 λτ. /100 χιλιόμετρα. Mε υπολογιζόμενη τιμή αμόλυβδης 1,8 ευρώ/λτ. και με δεδομένο πως το 80% των 20.000 ετησίως το κάνουμε στην πόλη προκύπτει ένα όφελος της τάξης των 1.400 ευρώ για καύσιμα. Σημαντικός πόντος για το C5 Aircross που κάνει το 3-0!
Φρενάρει πιο δυνατά το Q3 (3-1)
Tο Audi Q3 «κοκαλώνει» 2,4 μ. πιο νωρίς από τα 100 χλμ. /ώρα σε κατάσταση φρένων πανικού. Ειδικότερα το οικογενειακό SUV της Audi χρειάζεται 35,0 μέτρα, όταν το ήπια υβριδικό C5 Aircross θέλει 37,4 μέτρα. Το C5 Aircross «φορούσε» Michelin e-Primacy σε διάσταση 225/55 R18 και το Q3, Continental SportContact 6 σε διάσταση 255/45 R19, που προσφέρονται ως έξτρα εξοπλισμός.
«Εκκλησία» το C5 Aircross (4-1)
Από οικογενειακά SUV ο αγοραστής περιμένει μια ήσυχη καμπίνα, καλά ηχομονωμένη. Σε όλες μας τις μετρήσεις, το Audi Q3 έχει χαμηλά νούμερα, αλλά το C5 Aircross έχει ακόμα χαμηλότερα, όντας πιο ήσυχο μιας και με χαμηλό φορτίο δεν δουλεύει ο κινητήρας βενζίνης και ρολάρει ηλεκτρικά. Στα 100, 120 και 140 χλμ. /ώρα στα αυτιά των επιβατών φτάνουν μόλις 65,5, 67,0 και 69,1 db, όταν τα αντίστοιχα νούμερα στο Q3 είναι 67,8, 70,3 και 72,7 db. Απρόσμενος ίσως πόντος για το γαλλικό μοντέλο, μιας και το Q3 έχει συνολικά πιο premium χαρακτηριστικά ποιότητας.
Πολύ καλύτερο after sales «πρόσωπο» από τη Citroen (5-1)
Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποίησε το autoagora.gr, η Citroen εμφάνισε εντυπωσιακή επίδοση μετά το μυστικό test που πραγματοποιήσαμε με ένα C3 του 2013, αναγνώστη του AutoAgora.gr. Η αξιολόγηση τους έδειξε πολύ καλές βαθμολογίες και στην εύρεση βλαβών, αλλά και στον ποιοτικό έλεγχο. Συγκεκριμένα, βρέθηκε το 71% των βλαβών, και βαθμολογήθηκε με 100% στον ποιοτικό έλεγχο με τελική βαθμολογία 80,6%. Σε αντίστοιχο μυστικό test στην Audi βρήκαν το 66% των βλαβών και βαθμολογήθηκαν με 50% στον ποιοτικό έλεγχο με τελική βαθμολογία 54%.
Συμπέρασμα: Το C5 Aircross κερδίζει με άνεση το Q3
Τελικά μόνο ντέρμπι δεν αποδείχθηκε η αναμέτρηση: Το Citroen C5 Aircross επικρατεί με άνεση, έναντι του ακριβότερου premium αντιπάλου του μιας και συνολικά είναι μια πιο ολοκληρωμένη και συμφέρουσα αγορά. Είναι φθηνότερο, πιο οικονομικό στη χρήση, έχει 5 χρόνια εγγύηση και έχει πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Παράλληλα, η ευρύχωρη καμπίνα του είναι αισθητά πιο ήσυχη. Το Audi Q3 υπερέχει σε αίσθηση πολυτέλειας και σε φρένα, χωρίς στο τέλος να καταφέρνει πάντως να πείσει πως αξίζει τα λεφτά του.
Σχολιάστε |