autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ποια 2 μικρά αναμένεται να χάσουν αξία στο leasing

Ποια 2 μικρά αναμένεται να χάσουν αξία στο leasing

Ποια 2 μικρά αναμένεται να χάσουν αξία στο leasing

Διαβάστηκε από 22050 αναγνώστες - 3/2/2025

Fabia και Polo φαίνεται πως έχουν «φουσκωμένες» τιμές λιανικής.
Με αυξημένες τιμές πουλάνε πιο εύκολα στο leasing (90% η Fabia, 85% το Polo).
Δεν πουλάνε στη λιανική, θα αναγκαστούν να μειώσουν τιμές για να πουλήσουν.
Σε 4 χρόνια από τώρα οι τιμές τους ως μεταχειρισμένα θα είναι πολύ μικρότερες.

ΝΕΟ: Τιμές Leasing για όλα τα μοντέλα >>
Δείτε ποια μοντέλα & ποιες εταιρείες ΔΕΝ συμφέρουν

Fabia και Polo φαίνεται πως έχουν «φουσκωμένες» τιμές λιανικής

Η Skoda Fabia και το VW Polo είναι δυο μοντέλα που έχουν γίνει συνώνυμα του όρου «μικρό πόλης», με τις προηγούμενες γενιές να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς. Η πραγματικότητα δείχνει να έχει αλλάξει πλέον, αφού για το 2024 οι συνολικές πωλήσεις της Skoda Fabia ήταν 1.630 οχήματα, αριθμός που την κατατάσσει στη 22η θέση των ταξινομήσεων στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως κατηγορίας, ενώ οι αντίστοιχες του VW Polo ήταν 1.262 μονάδες, με το γερμανικό μοντέλο να βρίσκεται στην 38η θέση. Αν αναλύσουμε τις πωλήσεις λιανικής, το VW Polo είναι στην 65η θέση με 194 ταξινομήσεις, ενώ η Skoda Fabia πέφτει στην 73η θέση με 159 μονάδες.

Όταν ένα αυτοκίνητο δεν πουλάει στη λιανική, το μεγαλύτερο πρόβλημά του είναι η τιμή του. Μπορεί να υστερεί κάπου γενικά (πχ να έχει μικρό πορτ-μπαγκάζ), όμως αυτό που κοιτάει ο καταναλωτής είναι το τι θα πληρώσει. Αν η τιμή είναι χαμηλή και ανταγωνιστική, ο αγοραστής μπορεί να παραβλέψει ορισμένα μειονεκτήματα. Στην περίπτωση της Skoda Fabia και του VW Polo, παρατηρούμε πως αμφότερα τα μοντέλα φαίνεται να έχουν «τσιμπημένες» τιμές λιανικής. Για να μην παρεξηγούμαστε, μπορεί να μην φταίει η ελληνική αντιπροσωπεία για αυτό, αφού αν τους τα δίνουν ακριβά, θα αναγκαστεί  να τα πουλήσει ακριβά.

Η πιο φθηνή Skoda Fabia κοστίζει 17.750 ευρώ, και με αυτά τα λεφτά παίρνεις 80 άλογα, 5αρι σασμάν, χειροκίνητο air condition, σιδερένιες ζάντες και μηχανικά πίσω παράθυρα με μανιβέλες. Σύμφωνοι, η βασική Fabia έχει οθόνη 8,25 ιντσών, 6 αερόσακους και συστήματα ασφαλείας, όμως με το ίδιο budget αγοράζεις Hyundai i20 που έχει πλουσιότερο εξοπλισμό και 100 άλογα, ενώ με 1.000 ευρώ λιγότερα παίρνεις Seat Ibiza που είναι επίσης πιο πλούσιο και έχει 95 άλογα.

Το βασικό VW Polo με μοτέρ 95 ίππων και επίσης κιβώτιο 5 σχέσεων έχει τιμή 22.350 ευρώ. Με αυτά τα χρήματα αγοράζεις full υβριδικό Toyota Yaris, ενώ με 20.800 ευρώ αγοράζεις Peugeot 208 και με 21.600 ευρώ Opel Corsa, αμφότερα με 100 άλογα.

Μπορεί αυτοί να είναι οι προφανείς λόγοι που δεν πουλάνε τα Fabia και τα Polo στους ιδιώτες. Όπως φαίνεται όμως, ίσως υπάρχει αιτία, αφού οι αυξημένες τιμές στη λιανική βοηθούν, όπως θα δείτε παρακάτω, να πωλούνται ευκολότερα στο leasing.

Με αυξημένες τιμές πουλάνε πιο εύκολα στο leasing (90% η Fabia, 85% το Polo)

Από τις 1.630 πωλήσεις της Skoda Fabia για το 2024, οι 1.471 αφορούσαν σε εταιρείες. Αντίστοιχα, από τις 1.262 ταξινομήσεις του VW Polo για την ίδια χρονιά, οι 1.068 ήταν εταιρικές πωλήσεις.
Σύμφωνα με αυτό, το 90% και το 85% των πωλήσεων της Skoda Fabia και του VW Polo αντίστοιχα ήταν εταιρικές, το οποίο μπορεί να σημαίνει πως η πολιτική της εταιρείας ίσως εστιάζει στους εταιρικούς στόλους.

Στο AutoAgora έχουμε συγκεντρώσει όλες τις προσφορές leasing της αγοράς, τις οποίες θα δείτε αν κάνετε κλικ εδώ. Παρατηρώντας τα ποσοστά κόστους leasing- τιμής λιανικής, βλέπουμε πως η Skoda Fabia έχει ιδιαίτερα συμφέρον ποσοστό, με το κόστος τετραετίας να αποτελεί το 72% της τιμής λιανικής. Το VW Polo έχει ποσοστό 83%, που θεωρείται επίσης καλό.

Μπορεί το ποσοστό κόστους leasing- τιμής λιανικής να δείχνει πως μια προσφορά συμφέρει για μίσθωση, όμως αντίστοιχα ενδέχεται να δείχνει πως η τιμή λιανικής είναι «φουσκωμένη».

Δεν πουλάνε στη λιανική, θα αναγκαστούν να μειώσουν τιμές για να πουλήσουν

Προκειμένου να κάνουν τα αυτοκίνητά τους πιο ανταγωνιστικά στις πωλήσεις λιανικής, οι εταιρείες θα αναγκαστούν να μειώσουν τις τιμές τους, με τις πρώτες προσφορές και διευκολύνσεις σε χρηματοδότηση να έχουν ήδη ξεκινήσει να κάνουν την εμφάνισή τους.

Αυτό βέβαια θα έχει αντίκτυπο στις εταιρείες leasing, οι προσφορές των οποίων ξαφνικά δεν θα είναι τόσο συμφέρουσες όσο τώρα. Θεωρητικά, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές, θα αναγκαστούν να μειώσουν αντίστοιχα τα μισθώματα.

Σε 4 χρόνια από τώρα οι τιμές τους ως μεταχειρισμένα θα είναι πολύ μικρότερες

Οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις τιμές των καινούργιων μοντέλων, κάτι που φάνηκε και στην πράξη τα τελευταία χρόνια. Κάποιος που αγόρασε ακριβά το όχημά του θα το πουλήσει αντίστοιχα ακριβά.

Συνήθως, τα συμβόλαια leasing έχουν διάρκεια 4 χρόνια. Όταν λήξει το συμβόλαιο, οι εταιρείες μίσθωσης πουλάνε τα αυτοκίνητα ως μεταχειρισμένα και αγοράζουν άλλα. Ουσιαστικά, η αγορά μεταχειρισμένων τετραετίας τροφοδοτείται σε μεγάλο ποσοστό από τις εταιρείες leasing.

Αν ξεκινήσουν να μειώνονται οι τιμές των καινούργιων μοντέλων σήμερα, τότε ένα αυτοκίνητο που αγοράστηκε ακριβά πέρσι, σε 3 χρόνια θα αναγκαστεί να πουληθεί φθηνότερα από όσο υπολογιζόταν αρχικά, ούτως ώστε να μπορέσει να «φύγει». Αν το βλέπουμε από τον τομέα του ιδιώτη αγοραστή μεταχειρισμένου, αυτό το σενάριο είναι συμφέρον για την τσέπη μας, αφού θα μπορέσουμε να αγοράσουμε φθηνότερα.

Αν όμως το δούμε από την οπτική των εταιρειών leasing, που έχουν να διαχειριστούν στόλους με εκατοντάδες οχήματα, ενδέχεται να έχουν μπόλικη «χασούρα», με ένα πιθανό σενάριο για να την αποφύγουν να είναι να ακριβύνουν από τώρα το κόστος τετραετίας, κάτι που φυσικά θα έχει αντίκτυπο στην τσέπη των μισθωτών.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε