Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Τα πλεονεκτήματα του leasing για τους ιδιώτες

Τα πλεονεκτήματα του leasing για τους ιδιώτες

16/5/2024

Το leasing έχει ξεπεράσει τo 65% των συνολικών πωλήσεων
Ακολουθεί τη λογική του «το αλλάζω πριν παλιώσει»
Service, ασφάλειες, τέλη, ελαστικά, όλα τα έξοδα «με τον μήνα»
Η ίδια λογική με το να νοικιάζεις ένα διαμέρισμα.

Το leasing έχει ξεπεράσει τo 65% των συνολικών πωλήσεων

Μετά από την παρατεταμένη εποχή έντονων δοκιμασιών, η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια εμφανίζει διαρκώς σημάδια ανάκαμψης. Το leasing έχει - ξεκάθαρα - κερδίσει το μεγαλύτερο μερίδιο της «πίτας», φτάνοντας το 65%. Τα αίτια για την ραγδαία αυτή πορεία είναι λίγο έως πολύ ξεκάθαρα. Αφενός, υπάρχουν οικονομικοί λόγοι, που κάνουν την μακροχρόνια μίσθωση ενός αυτοκινήτου φορολογικά και ταμειακά πιο συμφέρουσα. Ακόμη, υπάρχουν και πρακτικοί λόγοι, όπως το γεγονός ότι η μίσθωση αποτελεί μια περισσότερο αποτελεσματική διαχείριση των εταιρικών στόλων αυτοκινήτων. Είναι όμως το leasing κατάλληλο και για έναν ιδιώτη ή τα πλεονεκτήματα του αφορούν αποκλειστικά τις εταιρίες και τις επιχειρήσεις;

Ακολουθεί τη λογική του «το αλλάζω πριν παλιώσει»

Πολλές οι συζητήσεις μεταξύ των ενδιαφερομένων για να αποφανθούν αν τελικά η μακροχρόνια μίσθωση συμφέρει ή όχι. Το τελικό συμπέρασμα μετά από μακρά και διεξοδική ερευνά, είναι ότι, στις περισσότερες - τουλάχιστον - περιπτώσεις, συμφέρει ή έστω, δεν επιβαρύνει τα οικονομικά στοιχεία μιας επιχείρησης. Τί ισχύει όμως με έναν ιδιώτη, ο όποιος σκέφτεται να ακολουθήσει κι αυτός τις τάσεις της αγοράς; Έχει λόγους να το κάνει ή το γεγονός ότι δεν θα ωφεληθεί φορολογικά, σημαίνει αυτομάτως ότι η περίπτωση παύει να έχει ενδιαφέρον; Τουναντίον, οφέλη υπάρχουν και για τους ιδιώτες, αρκεί αυτοί να καταλάβουν τη βασική λογική που προτάσσει το leasing έναντι της «παραδοσιακής» αγοράς και αυτή δεν είναι άλλη από τη λογική του «αλλάζω το αυτοκίνητο προτού αυτό παλιώσει».

Service, ασφάλειες, τέλη, ελαστικά, όλα τα έξοδα «με τον μήνα»

Η κατοχή ενός αυτοκινήτου σημαίνει αυτομάτως την αφενός περιορισμένη αξία μεταπώλησης και αφετέρου, αυξημένα κόστη από συντηρήσεις και επισκευές, όλα σε βάθος χρόνου. Αν λοιπόν κάποιος ακολουθήσει την πρακτική απόκτησης ενός αυτοκινήτου με προκαταβολή και δόσεις, και στο τέλος της πληρωμής το πουλήσει για να αποκτήσει ξανά ένα καινούργιο (πάλι με προκαταβολή και δόσεις) πριν το προηγούμενο παλιώσει, τότε είναι πολύ κοντά στη λογική της μακροχρόνιας μίσθωσης. Με το leasing έχει κανείς όλα τα έξοδα, όπως service, ασφάλειες, τέλη και ελαστικά, ενσωματωμένα στη μηνιαία μίσθωση. Το γεγονός ότι όλα αυτά τα επιμέρους ποσά είναι προϋπολογισμένα, βοηθά στην καλύτερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση των αναγκών που προκύπτουν από την κατοχή ενός ΙΧ . Ακόμη, βοηθά στην αποτροπή του άγχους. Αναπάντεχες καταστάσεις όπως η αντιμετώπιση της οικονομικής ζημιάς που προκύπτει για τον οδηγό από ένα τρακάρισμα, παύουν να υφίστανται, καθώς η μακροχρόνια μίσθωση συμπεριλαμβάνει μικτή ασφάλιση ιδίων ζημιών. Οι επισκευές που μπορεί να χρειαστούν μετά τη λήξη της εγγύησης, αφορούν την εταιρία μίσθωσης και όχι τον οδηγό του αυτοκινήτου.

Η ίδια λογική με το να νοικιάζεις ένα διαμέρισμα

Στον αντίποδα, δεδομένης της κουλτούρας που αφορά τον μέσο Έλληνα καταναλωτή, ίσως είναι περίεργο το συναίσθημα ότι το αυτοκίνητο δε του ανήκει αλλά ωστόσο το πληρώνει. Είναι βεβαία κάτι αντίστοιχο με την ενοικίαση ενός σπιτιού, καθώς και αυτό αφορά μια «μακροχρόνια μίσθωση» και το πληρώνουμε επίσης χωρίς να μας ανήκει. Σε κάθε περίπτωση, το leasing αυτοκινήτων για τους ιδιώτες έχει τα θετικά του και τα αρνητικά του, και όπως δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς, μάλλον θα συνεχίσει να κερδίζει κι άλλο έδαφος έναντι, της επιλογής για κλασσική ιδιοκτησία.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε