autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ο ερχομός του GTI 1.9

Ο ερχομός του GTI 1.9

6/7/2025

Το 1986, η Peugeot αναβάθμισε τον κινητήρα, ο οποίος χάρη σε μεγαλύτερες βαλβίδες και πιο άγριους εκκεντροφόρους, απέδιδε πλέον 115 άλογα. Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν λίγο κάτω από 200km/h, για την ακρίβεια 193km/h. Την ίδια χρονιά, το 205 GTI απέκτησε ένα δίδυμο αδελφό, που είχε μεγαλύτερο κινητήρα. Ο λόγος γίνεται βεβαίως για την έκδοση GTI 1.9, που είχε ισχύ 128 ίππων. Αυτή η έκδοση είχε ακόμα πιο σκληρή ανάρτηση, δισκόφρενα στους πίσω τροχούς και ζάντες 15 ιντσών, επίσης της Speedline. Η επένδυση των καθισμάτων ήταν μισή δέρμα και μισή ύφασμα. Η διαφορά στις επιδόσεις ήταν εμφανής, αφού η διαδικασία 0-100km/h γινόταν μέσα σε 7,8 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα ήταν πλέον 204km/h.



Παρόλα αυτά, προκλήθηκε ένας μικρός «εμφύλιος» ανάμεσα στους λάτρεις του μοντέλου. Ο λόγος είναι η αίσθηση που προσέφερε το εκάστοτε αυτοκίνητο, που πολλές φορές δεν μεταφράζεται με στεγνά νούμερα. Παρότι πιο αδύναμος, ο 1600άρης κινητήρας ήταν πιο νευρικός, ένα χαρακτηριστικό της κοντύτερης διαδρομής των μπιελών. Πολλοί θεωρούσαν πως ταίριαζε καλύτερα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ η αντίπαλη ομάδα, πίστευε πως τα περισσότερα κυβικά, παρά την πιο ράθυμη λειτουργία, ανταπέδιδαν τον οδηγό με την περισσότερη ροπή. Εκτός αυτού, η υπερστροφή ήταν πιο προοδευτική και ελέγξιμη σε σχέση με το 1.6, αλλά η μεγαλύτερη ισχύς σήμαινε πως το σπινάρισμα των τροχών ήταν πιο συχνό.
Σε όποια και από τις 2 «σχολές» και αν ήταν κανείς, συμφωνούσε στο ίδιο πράγμα: Το Peugeot 205 GTI ήταν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο θεωρείται μέχρι και σήμερα ένα από τα καλύτερα hot-hatches που έχουν κυκλοφορήσει.



Το 1988, έκανε την εμφάνισή της άλλη μία γρήγορη έκδοση, η οποία είχε την πινελιά της αγωνιστικής ομάδας, της περίφημης Peugeot Talbot Sport. Με την ονομασία 205 Rallye, το μοντέλο διατηρούσε τον πολεμικό χαρακτήρα του GTI, αλλά ήταν πιο οικονομικό, τόσο στην αγορά, όσο και στη συντήρηση. Το σπαρτιάτικο εσωτερικό δεν είχε σχεδόν καθόλου ηχομόνωση, ενώ έλειπαν και οι ηλεκτρικές ευκολίες. Χάρη στη «δίαιτα», το βάρος του ήταν 794kg. Κάτω από το καπό βρισκόταν ένας κινητήρας 1300 κυβικών με διπλά Weber καρμπυρατέρ, ο οποίος απέδιδε 103 άλογα. Η ανάρτηση και τα φρένα είχαν μεταφερθεί αυτούσια από το GTI 1.6. Αποκλειστικά σε λευκό χρώμα, το 205 Rallye ξεχώριζε από τις λευκές σιδερένιες ζάντες, τους προφυλακτήρες που δεν είχαν προβολείς και τα διαφορετικά, πιο τετραγωνισμένα πρόσθετα στα φτερά. Μπροστά και πίσω, βρίσκονταν περήφανα τα χρώματα της Peugeot Talbot Sport.

Το 1990, η εταιρεία έκανε ένα ελαφρύ facelift στο 205 όλων των εκδόσεων. Τα εμπρός φλας έγιναν διάφανα, ενώ τα πίσω ελαφρώς φιμέ.
2 χρόνια μετά, σταμάτησε η παραγωγή του GTI 1.6, ενώ οι νέοι κανονισμοί ρύπων, επέβαλλαν τη χρήση καταλύτη στο 1.9. Ως αποτέλεσμα η ιπποδύναμη μειώθηκε στα 122 άλογα.



To 1994, μετά από 10 χρόνια παρουσίας, κατά τη διάρκεια των οποίων κατασκευάστηκαν 330.000 μονάδες, το 205 GTI αποσύρθηκε. Το έργο του θρυλικού Λιονταριού, μεταφέρθηκε στους απογόνους του. Η νέα γενιά οδηγών, θα έβρισκε αυτό που έψαχνε στα γρήγορα 106 GTI/Rallye και το 306 GTi-6, που μεσουράνησαν στα χρόνια που ακολούθησαν, στρίβοντας με το σήμα κατατεθέν τους, με τον πίσω εσωτερικό τροχό σηκωμένο.
 
 

Σελ.
1
205 GTI: Το πρώτο hot hatch της Peugeot
Σελ.
2
Ο ερχομός του GTI 1.9

autoagora Team

TOYOTA
OPEL