Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Alfa Romeo Alfasud: Η καινοτόμα Ιταλίδα των 70s
11 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Alfa Romeo Alfasud: Η καινοτόμα Ιταλίδα των 70s

Διαβάστηκε από 10710 αναγνώστες - 10/4/2024

Η Alfasud ήταν η πρώτη Alfa Romeo με κίνηση εμπρός, και ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της εταιρείας. Κάνουμε αναδρομή στο παρελθόν και στην ιστορία της Alfa από το Νότο.

Μία από τις πιο εμβληματικές και ιστορικές εταιρείες της γειτονικής Ιταλίας, είναι η Alfa Romeo. Γνωστή για τα premium και μεγάλα αυτοκίνητά της, η φίρμα είχε σκοπό να δημιουργήσει ένα μοντέλο το οποίο θα ανήκε στην μεσαία κατηγορία, και θα είχε τιμή προσιτή για το λαό. Οι πρώτες σκέψεις για ένα τέτοιο όχημα είχαν ήδη ξεκινήσει από το 1952, και τα χρόνια που ακολούθησαν έγιναν ορισμένες προσπάθειες για την υλοποίηση ενός τέτοιου project, οι οποίες τελικά δεν ευδοκίμησαν. Το 1967, με υπεύθυνο τον Αυστριακό Rudolf Hruska, τέθηκαν οι βάσεις για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, το οποίο θα κατασκευαζόταν στον Ιταλικό Νότο, προκειμένου να ενισχυθεί οικονομικά και εργασιακά η περιοχή, η οποία ήταν αρκετά φτωχότερη σε σχέση με τον Βορρά. Στα ιταλικά, ο Νότος λέγεται «Sud», και έτσι το αυτοκίνητο ονομάστηκε Alfasud, δηλαδή «Νότια Alfa», ή «Alfa του Νότου».


Το μοντέλο παρουσιάστηκε το 1971 και δεν καμία σχέση με τα αυτοκίνητα που παρήγαγε η εταιρεία μέχρι εκείνη την εποχή, εκτός βέβαια από το κοινό σήμα που μοιράζονταν στο καπό. Η Alfasud ήταν η πρώτη Alfa Romeo με την κίνηση στον εμπρός άξονα, ενώ ο κινητήρας της ήταν ένας τετρακύλινδρος boxer 1186cc, απόδοσης 63 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί, πως ο Hruska εργαζόταν στην Porsche από το 1938 έως το 1945, και είχε συμμετάσχει στην εξέλιξη του VW Beetle. Καταλαβαίνουμε πως η επιλογή του συγκεκριμένου μοτέρ δεν έγινε τυχαία, αφού είχε 3 πολύ σημαντικά προτερήματα, τα οποία πήγαζαν από τις μικρές του διαστάσεις. Η συντήρησή του ήταν εύκολη, αφού υπήρχε άμεση πρόσβαση στα περισσότερα εξαρτήματα, ενώ παράλληλα, η τοποθεσία του boxer σήμαινε πως το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρισκόταν χαμηλά. Τέλος, αφού δεν υπήρχαν μεγάλες χωροταξικές απαιτήσεις, το καπό ήταν χαμηλό, κάτι που συνέβαλλε στην καλή αεροδυναμική της Alfasud. Χάρη στα 2 τελευταία, το αυτοκίνητο των 830 κιλών είχε πολύ καλές επιδόσεις για τα δεδομένα του κινητήρα του και εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά. Επισης, είχε δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, κάτι που ήταν σπάνιο για τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ.
2
Μεγαλύτεροι κινητήρες και νέα μοντέλα
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις