Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Τα RS που μεσουρανούσαν από τα 90s ώς τις μέρες μας

Τα RS που μεσουρανούσαν από τα 90s ώς τις μέρες μας

Διαβάστηκε από 8188 αναγνώστες - 19/11/2023

7) Ford Sierra RS Cosworth (1985)
Ίσως το θρυλικότερο RS της Ford, όσον αφορά την απήχηση και τη λατρεία στους απανταχού petrolheads.
Το Sierra RS Cosworth εμφανίστηκε το 1985 και ήταν βασισμένο στο οικογενειακό Sierra, με σκοπό να ομολογκαριστούν τα νέα αγωνιστικά για το Group A.

Εκεί τελειώνει όμως και η ομοιότητα με το «ταπεινό» Sierra, μιας και το RS Cosworth είχε τον διάσημο πλέον ΥΒ της Cosworth, 2000 κυβικών, ο οποίος με μια τουρμπίνα της Garrett είχε απόδοση 205 αλόγων. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς (όπως και σε όλα τα Sierra), ενώ εξωτερικά το αυτοκίνητο είχε μελετηθεί εκτεταμένα στην αεροδυναμική σήραγγα και είχε «φουσκωμένο» προφυλακτήρα με μεγάλα ανοίγματα, αεραγωγούς στο καπώ και την χαρακτηριστική εμβληματική πίσω αεροτομή.

Λίγα χρόνια μετά είδαμε και το Sierra RS 500, σε μόλις 500 κομμάτια, το οποίο χάρη στη μεγαλύτερη T04 τουρμπίνα απέδιδε 225 ίππους, ενώ διέθετε παχύτερο μπλοκ και εκτεταμένες αναβαθμίσεις στον κινητήρα με γνώμονα την αξιοπιστία στους αγώνες.
Μάλιστα, ο σκοπός της Ford για το Sierra RS500 ήταν να δημιουργήσει ένα ανίκητο αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Κάτι που το κατάφερε, αν σκεφτούμε τις αναρίθμητες νίκες του Sierra RS Cosworth σε πολλές αγωνιστικές κατηγορίες, όπως BTCC, ράλυ, αναβάσεις και WRC.
 
Η νέα , τετράθυρη έκδοση του Sierra μας έφερε και το νέο Sierra RS Cosworth, το οποίο εκτός από πισωκίνητο βγήκε και ως τετρακίνητο, και είχε πιο ήπια εμφάνιση σε σχέση με τη «φτερούγα», όπως αναφέρουν στοργικά οι λάτρεις του μπλε Οβάλ το τρίθυρο Sierra RS Cosworth.
 


8) Ford Escort RS Cosworth (1992)
Ένα πραγματικό rally replica, το Ford Escort RS Cosworth αποτελεί για πολλούς το καλύτερο μοντέλο της οικογένειας RS.
Όπως και με άλλα μοντέλα του παρελθόντος, έτσι και το συγκεκριμένο εξελίχθηκε με βάση τη συμμετοχή του σε αγώνες. Πιο συγκεκριμένα, στο WRC.

Σε αντίθεση με το απλό Escort, το RS Cosworth είχε τον κινητήρα τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα και την τετρακίνηση του Sierra RS Cosworth 4x4, ενώ και σε αυτό το μοντέλο η εμφάνισή του ήταν άκρως πολεμική, με χαρακτηριστική τη διπλή τεράστια πίσω αεροτομή.
Ο σχεδιαστής του αυτοκινήτου, δήλωσε μάλιστα πως είχε σκοπό να βάλει και τρίτη αεροτομή στο αυτοκίνητο, αλλά δεν πήρε την έγκριση επειδή θα ήταν «υπερβολική».
 
Το Ford Escort RS Cosworth έγραψε ιστορία στους αγώνες, αφού απέσπασε 10 νίκες στο WRC, ενώ σημείωσε αναρίθμητες πρωτιές σε διάφορα τοπικά rally ανά τον κόσμο.


 
9) Ford Focus RS MKI (2002)
Το Focus RS πρώτης γενιάς έκανε την αρχή των καυτών εκδόσεων Focus, και έγινε κλασσικό από τη στιγμή που κυκλοφόρησε. Διαθέσιμο σε μόλις 4.501 κομμάτια, και αποκλειστικά στο Imperial Blue χρώμα, το αυτοκίνητο ήταν ένα πολεμικό μηχάνημα 215 ίππων, που πήγαζαν από τον δίλιτρο turbo κινητήρα και μεταφέρονταν στους εμπρός τροχούς της OZ μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού της Quaife.  

Η τελευταία πινελιά έκανε όλη τη διαφορά, μιας και το αυτοκίνητο πήγαινε ακριβώς εκεί που στόχευε ο οδηγός, σβήνοντας το ειρωνικό χαμόγελο από τα χείλη όσων μειδίαζαν στο άκουσμα «turbo προσθιοκίνητο».


 
10) Ford Focus RS MKII (2009)
Η δεύτερη γενιά του Ford Focus RS είχε περισσότερα άλογα και πιο κραυγαλέα εμφάνιση από την πρώτη. Ο πεντακύλινδρος κινητήρας 2500 κυβικών απέδιδε 300 ίππους και χάριζε στο αυτοκίνητο χρόνο 0-100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα.
Χρόνος υπεραρκετός για να υποστηρίξει την μεγάλη του αεροτομή και το λαχανί χρώμα που υπήρχε σαν επιλογή.
 
Λίγο αργότερα είδαμε και τη συλλεκτική έκδοση RS500, που διατέθηκε σε 500 τεμάχια αποκλειστικά μαύρου ματ χρώματος και οι εμπρόσθιοι τροχοί καλούνταν να τιθασεύσουν 345 ίππους.
Το Ford Focus RS500 είναι ακόμα και σήμερα ένα από τα δυνατότερα προσθιοκίνητα εργοστασιακά μοντέλα.



11) Ford Focus RS MKIII (2015)
Το κύκνειο άσμα του λογότυπου RS ήταν τετρακίνητο και είχε τον κινητήρα 2300 κυβικών της Mustang ο οποίος διέθετε 345 ίππους.
Το αυτοκίνητο ήταν πολύ προηγμένο τεχνολογικά, αφού μεταξύ άλλων είχε προσαρμοστικές αναρτήσεις, launch control και επιλογή «Drift Mode», η οποία έβαζε τον οδηγό σε πειρασμό να προβεί σε διάφορες… αθλοπαιδιές.

Χάρη στο launch control και την τετρακίνηση, το Ford Focus RS mkIII πετύχαινε χρόνο 0-100km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα.


Η οικογένεια RS ξεκίνησε από ένα πισωκίνητο coupe 75 ίππων και ολοκληρώθηκε με ένα τετρακίνητο hatchback με 345 άλογα. Στα 47 χρόνια που μεσολάβησαν άλλαξαν πολλά στις τάσεις της αυτοκίνησης, και η διαφοροποίηση των RS μοντέλων είναι τρανό δείγμα αυτής της αλλαγής.

Για  ένα πράγμα είμαστε σίγουροι: Η ονομασία Ford RS είναι χαραγμένη στην καρδιά μας και το μόνο που κάνουμε είναι να ελπίζουμε για την αναβίωσή της.
 

Σελ.
1
Ford RS: Τα πιο «καυτά» Ford που δημιουργήθηκαν ποτέ
Σελ.
2
RS: Ένας ιστορικός συνδυασμός γραμμάτων
Σελ.
3
Τα RS που μεσουρανούσαν από τα 90s ώς τις μέρες μας