autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
2 φωτογραφίες »

89% μείωση είχαν οι τιμές των μπαταριών των EV μέσα σε 10 χρόνια

30/12/2020

Οι τιμές των μπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 89% την τελευταία δεκαετία, και θα μειωθούν περισσότερο στα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με έρευνες. Θα συμβάλλει αυτό, μαζί με τις νέες πολιτικές των κρατών, στο θάνατο των συμβατικών κινητήρων;

autoagora Team

Οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν πτώση 89% την τελευταία δεκαετία, και στα επόμενα χρόνια αναμένεται να φτάσουν αυτές των μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες.
Πιο συγκεκριμένα, μια μπαταρία για EV όχημα κόστιζε περίπου 900 ευρώ/kWh, ενώ σύμφωνα με νέα έρευνα, η τιμή αυτή έχει πέσει πλέον στα 111ευρώ/kWh, ενώ σε ορισμένες αγορές, όπως στης Κίνας, είναι ακόμα χαμηλότερη, αφού οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά λεωφορεία κοστίζουν 81ευρώ/kWh.
 
Ο Επικεφαλής Καθαρής Ενέργειας του Bloomberg New Energy Finance, Logan Goldie-Scot, δήλωσε τα ακόλουθα:
«Αν δείτε την αξιοσημείωτη μείωση του κόστους την τελευταία δεκαετία, τι αναμένεται να γίνει στα επόμενα χρόνια, και τα συνδυάσετε με τα νέα κλιμακούμενα μέτρα στην Ευρώπη αλλά και αυτά που αναμένονται στις ΗΠΑ και την Κίνα, τότε έχετε έναν πολύ ισχυρό συνδυασμό παραγόντων για να ξεκινήσετε από τώρα την παραλαβή ηλεκτρικών οχημάτων», ενώ συνέχισε αναφέροντας πως «μέσα στα επόμενα 4 χρόνια, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να παράγουν και να διαθέτουν EV οχήματα στην ίδια τιμή με τα αντίστοιχα μοντέλα που εφοδιάζονται με κινητήρα εσωτερικής καύσης».



Σύμφωνα με έρευνα, το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι ήδη μικρότερο από αυτό ενός αυτοκινήτου με συμβατικό κινητήρα, και θα μειωθεί κι άλλο χάρη στις νέες καινοτομίες στην τεχνολογία των μπαταριών.
Περεταίρω, υπάρχει πλέον μεγάλο εύρος στη γκάμα των διαθέσιμων προς αγορά EV μοντέλων. Εκτός αυτού, αναφέρθηκε πως η εναλλαγή σε ηλεκτροκίνητα οχήματα πρέπει να γίνει γρήγορα, προκειμένου να βοηθήσει στον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

«Ακόμα και αν το 100% των οχημάτων που πωλούνται σήμερα ήταν ηλεκτρικά, θα χρειαζόταν μία δεκαετία για να αντικατασταθεί τουλάχιστον το 50% των αυτοκινήτων στο δρόμο, επομένως αυτό είναι μία μεγάλη πορεία αλλά και σταδιακή εξέλιξη ταυτόχρονα», δήλωσε ο Haresh Kamath, Ανώτερος Διευθυντής προγράμματος για την Αποθήκευση Ενέργειας του ανεξάρτητου και μη κερδοσκοπικού Ινστιτούτου Έρευνας Ηλεκτρικής Ενέργειας (Electric Power Research Institute), που εδρεύει στην Αμερική.

Υπενθυμίζουμε πως η κυβέρνηση της Ιαπωνίας δήλωσε πρόσφατα ότι θέλει να καταργήσει την πώληση μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες μέχρι το 2035, μία απόφαση που βρίσκει ενάντια αρκετά στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda.